Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunnen cam's (de 550D?) automatisch verschillende exposures trekken voor HDR pics?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kunnen cam's (de 550D?) automatisch verschillende exposures trekken voor HDR pics?

Aloha menschen!

Ik heb als fotografie n00b pas ontdekt wat HDR is. Vind het resultaat vaak wel vet en dus vroeg ik me af of der geen camera's zijn die automatisch meerdere fotos kunnen trekken op verschillende exposure levels.

En gezien ik volgende maand een 550D ga aanschaffen vroeg ik me ook meer precies af of die cam het ondersteund.

Thanks!
    ~only dead fish follow the stream~

Re: Kunnen cam's (de 550D?) automatisch verschillende exposures trekken voor HDR pics

Ik zou eens zoeken naar het begrip "bracketing".
    Dat is één mogelijkheid.

Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Re: Kunnen cam's (de 550D?) automatisch verschillende exposures trekken voor HDR pics

meerbepaald AE bracketing

vergeet niet dat HDR's maken niet meteen zo eenvoudig is. Je kan altijd wel resultaten krijgen, maar het is er snel over, ik spreek uit ervaring
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        meerbepaald AE bracketing

vergeet niet dat HDR's maken niet meteen zo eenvoudig is. Je kan altijd wel resultaten krijgen, maar het is er snel over, ik spreek uit ervaring
        Heb op layerstv een video'ke gezien en blijkbaar zou het met "HDRsoft Photomatix Pro" wel redelijk goed gaan. Heb eens getest met de voorbeeldimages die ze beschikbaar stellen (zijn der uiteraard ook speciaal voor uitgezocht) en dat gaat toch vlotjes met redelijk goed resultaat.

De 550D heeft blijkbaar wel redelijk wat mogelijkheden qua AEB (http://support-th.canon-asia.com/con...200744400.html) dus kga me der zeker eens wat mee amuseren. Hoop dat 'm snel genoeg is om dit te kunnen zonder statief en eventueel zelfs op feestjes (maar dat zal wel niet).

Deze feature lijkt me alleszins wel nice in combinatie met een 360° panaroma lens, maar daar moet ik voorlopig toch nog effe sparen.

Merci voor de info en groeten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
          met een 360° panaroma lens,
          Waar koop je die, ik zou best één willen hebben.

PS de foto voor een HDR in Av stand maken.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

manueel met behoud van diafragma en sensorgevoeligheid. en in RAW.

Ik heb een 360 graden panoramalens, maar hoe je deze ook draait of keert, ik sta er altijd op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

Merci voor de tip!

For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

en http://www.0-360.com bv.

Had er vorige week op ebay ene weg zien gaan voor $330 zoiets...als ik mijn 550D al had, zou ik 'm zeker gekocht hebben. Is handig voor paar projectjes van mij.

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht

Ik heb een 360 graden panoramalens, maar hoe je deze ook draait of keert, ik sta er altijd op.
              Welke heb 360° lens heb je?
              Die Egg's schijnen minder te zijn.

En merci voor de tips eh menschen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
                Heb op layerstv een video'ke gezien en blijkbaar zou het met "HDRsoft Photomatix Pro" wel redelijk goed gaan. Heb eens getest met de voorbeeldimages die ze beschikbaar stellen (zijn der uiteraard ook speciaal voor uitgezocht) en dat gaat toch vlotjes met redelijk goed resultaat.
                HDR blijft niet makkelijk en is vlug 'overdone'. Dit met om het even welk progje je gaat gebruiken. Photomatix pro v3 is goed, bestaat ook als plug-in. Een andere pakketje die ik ook gebruik en persoonlijk iestje beter vind dat Photomatix is EasyHDR pro
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

de sony had deze keuze in het toestel, bij de canon had ik in de manual gelezen dat het aangeraden is een statief te gebruiken.

Comment

uiteraard is het aangeraden een statief te gebruiken, aangezien die foto's op elkaar worden geplakt en het dus helpt als je telkens dezelfde foto met een andere exposure hebt.

Comment

Als statief niet kan, of het gaat om een object dat kan bewegen (persoon, dier, veel wind...). Dan is er nog de tussenoplossing om 1 RAW opname te maken.
                      En dan via een RAW converter deze met verschillende belichtingsaanpassingen te ontwikkelen.
                      Het is niet helemaal gelijk met originele opnames met verschillende belichting. Maar het resultaat is wel vrij goed met deze methode ook.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        en wat is het verschil met bracketten in Av?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

In AV wordt de sluitertijd bepaalt door de camera, en daarop de bracketing berekent, wat dus nogal kan varieren.

Daarom dus op M zodat ALLES gelijk blijft, en de bracketing telkens op dezelfde sluitertijd bepaalt wordt.

Comment

Ik zou zeggen dat een beetje camera HDR kan fotograferen toch !?
                            Zelfs mijn prutske (Canon G10) kan het (zelfs automatisch).
                            Hij maak onmiddellijk na elkaar 3 opnames en ik kan zelf instellen hoeveel stops verschil er moet zijn tussen elke opname (best natuurlijk op statief)
                            Het zou me dus verwonderen als een beetje DSRL het niet zou kunnnen ????
                            Als dit niet zo is, dan zou het toch moeten.
                            Je kan natuurlijk altijd ook drie verschillende opnames maken met telkens een paar stops verschil, maar dan moet het zeker met een statief, want je moet telkens je camera opnieuw instellen voor elke opname dacht ik dan, dus je beweegt zeker.
                            Ik begin toch te geloven dat ik niet slecht zit met mijn compact prutske G10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                              In AV wordt de sluitertijd bepaalt door de camera, en daarop de bracketing berekent, wat dus nogal kan varieren.

Daarom dus op M zodat ALLES gelijk blijft, en de bracketing telkens op dezelfde sluitertijd bepaalt wordt.
                              Alles gelijk en bracketen???????

Comment

Working...
                              X