Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wachten op opvolger 50D of niet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wachten op opvolger 50D of niet.

    Ik ben aan het denken om de 50D aan te schaffen. Zoals ik heb gehoord heeft deze maar 1 nadeel en dat is zijn prestaties op iso hoger dan 1600.
    Is dit een reden om te wachten op de 60D of zeggen jullie dat valt wel mee koop gewoon de 50D, want hoevaak gebruik je nu die hoge iso's.
    Ik heb nu een 450D en wil en stapje hoger gaan. O.a. vanwege de snellere burstrate en de betere autofocus tov de 450D.
    Ik fotografeer veel landschap en doe straatfotografie en daarnaast ben ik langzaam aan heet beginnen met wat strobisten en lightpainting. Eigenlijk vanalles wat dus. De snellere en betere af wil ik hebben voor het voetbal van mijn zoontje. Hier laat de 450D me toch regelmatig in de steek.
    De objectieven heb ik al uitgekozen nl de 10-20 4-5.6 van sigma vooe de landschappen, de 15-85IS van Canon voor de straatfotografie en als walkaround, de 100 2.8 macro van tokina en de 70-200 F4 van Canon zonder IS voor het voetbal van mijn zoontje en de spelende kinderen.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: wachten op opvolger 50D of niet.

    Heb jij weet van de 60D? Ik heb een kennis die voor een Japans fotoblad werkt en volgens hun bronnen zou de plannen voor de 60D 'on hold' zijn...dus zal het wss lang wachten worden of hij komt er niet.

    Voor jou soort fotografie zou ik gaan voor een 5DmarkII.

    Nog volgens deze kennis zal er binnenkort de 1DsIV body en 24-70L IS uitkomen.
    Ook de 5Dmark3 zou eind dit jaar uitkomen. Wss op de fotokina beurs in Duitsland wordt hij aangekondigt.

    Als deze beweringen juist zijn zou de prijs van de 5Dmark2 mss nog een stukje dalen...maar je moet dan wel nog geduld hebben tegen eind van het jaar.

    Op een website heb ik gelezen dat canon de verkoopcijfers van de 5d2 met de nikon D700 in de gaten houd om de 5d3 te lanceren. Blijkbaar zou de verkoop van de 5d2 hoger zijn dan de D700.

    Of dat al deze beweringen correct zijn laat ik in het midden...enkel info die ik kreeg.

    Ik heb een 5d2 en moet zeggen dat voor portret, reis & landschappen en supertoestel is.
    En van het autofucussysteem moet je geen zorgen maken, is nog altijd heel goed.
    Ik heb nog nooit met een 50D gewerkt dus hiermee kan ik je niet helpen.

    Ik kwam ook van een 450d, en heb er geen minuut spijt van de 5d2 te hebben gekozen (ipv de 7d).
    Last edited by Kolarn; 20 maart 2010, 14:43.
    'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

    Comment


    • #3
      Re: wachten op opvolger 50D of niet.

      Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
      Ik ben aan het denken om de 50D aan te schaffen. Zoals ik heb gehoord heeft deze maar 1 nadeel en dat is zijn prestaties op iso hoger dan 1600.
      Is dit een reden om te wachten op de 60D of zeggen jullie dat valt wel mee koop gewoon de 50D, want hoevaak gebruik je nu die hoge iso's.
      Ik heb nu een 450D en wil en stapje hoger gaan. O.a. vanwege de snellere burstrate en de betere autofocus tov de 450D.
      Ik fotografeer veel landschap en doe straatfotografie en daarnaast ben ik langzaam aan heet beginnen met wat strobisten en lightpainting. Eigenlijk vanalles wat dus. De snellere en betere af wil ik hebben voor het voetbal van mijn zoontje. Hier laat de 450D me toch regelmatig in de steek.
      De objectieven heb ik al uitgekozen nl de 10-20 4-5.6 van sigma vooe de landschappen, de 15-85IS van Canon voor de straatfotografie en als walkaround, de 100 2.8 macro van tokina en de 70-200 F4 van Canon zonder IS voor het voetbal van mijn zoontje en de spelende kinderen.

      Kijk eens naar de Canon EOS 7D
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Re: wachten op opvolger 50D of niet.

        Met het materiaal dat je nu ter beschikking hebt zou ik ook eerder kiezen voor een 7D dan voor de 5D MKII.
        Als je een 5D zou kopen, dan heb je niets meer aan de 10-20 en de 15-85 (die passen niet), je zal dan een 17-40 (of 16-35) en een 24-70 (of 24-105) moeten kopen om die lenzen te vervangen.
        Met een full-frame zal de 70-200 misschien ook te weinig telebereik hebben voor de voetbalfoto's, dan wordt het dus een heel erg dure overschakeling.

        Maar de 50D is geen slechte camera, en die is ook nog heel wat goedkoper dan een 7D.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: wachten op opvolger 50D of niet.

          En als je nog even kan wachten, tot net voor de release van de 60D (of daarna misschien nog ?), kan de prijs eventueel nog dalen ...zo zou ik het toch doen, als het niet dringend is.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: wachten op opvolger 50D of niet.

            Op de 60D zou ik zeker niet wachten. Het enige gerucht is dat deze er komt wanneer de 7D een update gaat krijgen en dat is zeker nog een jaar wachten.
            Als AF belangrijk is zou ik de 7D aanbevelen. Ok best wel prijzig.
            Ga naar een fotowinkel en probeer beide toestellen zou ik zeggen.
            Te veel lenzen en te weinig tijd.
            http://pentaxlenstest.blogspot.com/

            Comment


            • #7
              Re: wachten op opvolger 50D of niet.

              Voor mij is opvolger van de 50D eigenlijk eerder de 7D.
              Want zou de 60D meer dan de 50D moeten hebben en minder dan de 7D om verkoop te zijn en goedkoper dan die 7D?
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #8
                Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                Ik dacht dat de EOS 7D de eigenlijke opvolger was van de 50D
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Voor mij is opvolger van de 50D eigenlijk eerder de 7D.
                  Want zou de 60D meer dan de 50D moeten hebben en minder dan de 7D om verkoop te zijn en goedkoper dan die 7D?


                  Ge kan blijven wachten , er komt altijd iets nieuws uit ... Koop anders een 2dehandse 50D of zelfs 40d ... Die zullen meer als voldoen !

                  Comment


                  • #10
                    Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                    Ge kan blijven wachten , er komt altijd iets nieuws uit ... Koop anders een 2dehandse 50D of zelfs 40d ... Die zullen meer als voldoen
                    Je zou de 40D verkiezen boven de 450D? Of toch de 50D?

                    De 7D en 5d mkII zijn boven mijn budget.

                    Toch alvast bedankt voor de goede bedoelingen.

                    grtjs Wim
                    "The important thing is not the camera but the eye..............

                    but the camera helps "

                    Comment


                    • #11
                      Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                      Ik denk ook dat de 7D de opvolger is van de 50D... Geen enkel idee hoe de 60D eruit zou moeten zien om te verschillen van die twee...

                      Persoonlijk denk ik dat 50D zeker een goed toestel is... Op hoge ISO waarden komt er wel wat ruis op wat waarschijnlijk wel beter zal zijn als je een nieuwer model koopt (7D), maar aangezien je zelf ervaring hebt met een DSLR, kan je wss best zelf oordelen in hoeverre je die hoge iso's nodig hebt... In meeste gevallen ben ik zeer content met de ISO 1600 (soms durf ik zelfs hoger gaan (3200), en die foto's zien er ook nog redelijk uit...).

                      Naar 't schijnt was de meerwaarde van 50D tov 40D eerder beperkt, vandaar wss reactie van C.ust (denk ik, en heb het ook alleen maar van horen zeggen, geen ervaring met 40D...)

                      Veel succes met uw aankoop!

                      Comment


                      • #12
                        Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
                        Als AF belangrijk is zou ik de 7D aanbevelen
                        Waarom zou de AF van de 7D beter zijn dan die van de 50D ??????
                        AF is toch AF zou ik denken.... of niet ??

                        Comment


                        • #13
                          Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                          Die van de 7D is toch veel geavanceerder dan de 50D, nee ? Meer zones, AF-punten, enz...en veel sneller, zou ik denken ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                            Waarom zou de AF van de 7D beter zijn dan die van de 50D ??????
                            AF is toch AF zou ik denken.... of niet ??
                            Nee, dat is niet zo, het varieert van "basic" (voor veel gebruikers voldoende)tot heel erg geavanceerd (vooral nuttig bij bewegende onderwerpen)

                            Comment


                            • #15
                              Re: wachten op opvolger 50D of niet.

                              Koop een u een 2dehands 40d => Meeste Bang For Bucks zoals de Amerikanen zeggen

                              400euro ongeveer en moest hem nog tekort komen ,krijg je hem voor dezelfde prijs ofwel met lichte "verlies" weg.

                              Daarom hou ik nog mijn 40D , de 50D is niet zo een grote update tov 40D ... Ik wil graag de 7D maar wacht tot de prijzen zakken en ik er ene voor een goeie prijs ( ben zelf nog student , dus elke euro telt ) kan kopen. 6.3bps is snel genoeg denk ik voor de meeste sportfotografie...

                              7D zal zeker beter zijn maar kost ook dubbel zo duur e ... Je kan dan beter investeren in een goeie lenzen ... Die je dan nog JAREN kan gebruiken of een goeie flits kopen of een lichtsterkere lens of een degelijke statief ...

                              Als ge eens kijkt wat ze nog een een 30D vragen ( rond de 300euro? ) , terwijl hem al een stuk ouder is dan de 40D , die 100euro "duurder" is . Imo kan je moeilijk een miskoop doen ...
                              Last edited by C.ust; 21 maart 2010, 21:47.

                              Comment

                              Working...
                              X