Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze nieuw toestel

    Hallo iedereen,

    3 jaar geleden had ik een Panasonic Lumix TZ1 gekocht, vooral omwille van de grote optische zoom. Hij moest dienen voor de fotografie van dieren, en als het ging om bv. kopstudies mocht ik zeker niet klagen van het toestel. Echter, van zodra de dieren in beweging kwamen, stelde de camera me zwaar teleur (ook in sport modus)
    Ook van zodra er iets minder licht was, was de kwaliteit van de foto's echt laag.
    Soit, nu heeft het bedieningsmenu van mijn toestel het begeven en zoals te verwachten was, zou het mij ongeveer evenveel kosten als een nieuw toestel om hem te laten repareren. Dus ja, maar weer op zoek naar een nieuw toestel, maar welke dan?
    Ik wil al lang een DSLR maar ik heb er weinig tot geen ervaring mee, en heb momenteel ook niet de tijd en zin om alles uitgebreid te bestuderen. Ook wil ik er niet teveel geld aan besteden, aangezien wij aan het uitkijken zijn om een huis te kopen, dus ik kan het geld goed gebruiken.
    Ik denk dan ook dat een compactje weer de beste keuze zal zijn voor mij, maar welke dan?
    Zoals ik al zei moet hij dienen voor de fotografie van dieren (vnl. honden) en dan niet alleen kopstudies, maar ook spelende honden, werkende honden enz. Ik wil er ook mee kunnen filmen, maar die kwaliteit hoeft niet noodzakelijk super goed te zijn.
    Wat raden jullie mij aan, in een prijsklasse tot ongeveer 300-400 euro?

    Groetjes

  • #2
    Re: Keuze nieuw toestel

    -Nikon D3000
    -Canon 1000D
    Beide met een kitlens.

    Comment


    • #3
      Re: Keuze nieuw toestel

      Een compactje is niet echt wat je zoekt maar misschien kan een bridge je wel helpen.
      In de laatste 3-5 pagina's hier onder camera zal je genoeg vinden en de clou is in de titel van het draadje .

      Succes met je zoektocht.

      Comment

      Working...
      X