Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze pentax of canon of nikon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: keuze pentax of canon of nikon ?

    Hallo,

    Mijne Pa (Stonefree) heeft ook getwijfeld tussen de: D300s, Eos 7D en de Pentax K-7.
    Het zijn (alle 3) top toestellen die elkaar zeker waard zijn.
    In RAW gaat het niets uitmaken, vrees ik!!

    Hij koos uiteindelijk voor de Pentax K-7 en ik heb nog niets anders dan superlatieven gehoord, over zijn K-7 aankoop.
    Wreed content dus.

    Hij had enkel de 70-200 L IS F4 van Canon en die was direct verkocht.

    Enne ….. mijn gedacht is, dat de Pentax opvolger een serieuze mep gaat uitdelen aan de concurrentie.

    Raf’ken
    00.00 Gone

    Comment


    • #17
      Re: keuze pentax of canon of nikon ?

      Ja de Pentax K7 is een zeer goed toestel in

      vergelijking met de andere de Eos 7d en de D300s is dit een goede prijs kwaliteit. moest ik toen ik men D300s geen 5 lenzen van Nikon gehad hebben, dan zou ik zeker voor dit toestel zijn gegaan.

      je moet rekenen dat de k7 een sterke body heeft die stof en spatwater proof is. samen met de sublieme kwaliteit is dit zeker een aanrader.

      maar waar woon je eigenlijk. ik woon in Knokke en ik weet een winkel waar ze zowiezo de k7 staan hebben (toen ik er het laast was) en toen liep er ook een actie. ze namen een nog werkend toestel over (reflex analoog of digitaal, maar ook analoge en digitale compact camera's) en gaven voor een reflex tot 100 euro terug bij aankoop van een nieuw pentax toestel (ik denk ook op de lenzen, dat zou je even moeten vragen).

      ik denk dat dit tot einde maart het geval is. dus lijkt me dit een ideaal moment om daar gebruik van te maken.

      ik heb tot nu toe nergens anders deze actie gezien, dus doe je er zeker voordeel

      edit: die winkel is Foto Jones in de Lippenslaan in knokke

      Comment


      • #18
        Re: keuze pentax of canon of nikon ?

        thanks alvast voor de tips en info nogmaals,
        ik zelf ben van regio gent dus vrees dat knokke wat ver zal zijn, ik ga sowieso eerst eens de tips hier uitproberen en opvolgen en eens een post zetten in het strobist forum voor de flits (aangezien deze toch vrij normaal zou moeten werken in p-ttl zonder enige compensaties)
        Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

        Comment


        • #19
          Re: keuze pentax of canon of nikon ?

          Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
          thanks alvast voor de tips en info nogmaals,
          ik zelf ben van regio gent dus vrees dat knokke wat ver zal zijn, ik ga sowieso eerst eens de tips hier uitproberen en opvolgen en eens een post zetten in het strobist forum voor de flits (aangezien deze toch vrij normaal zou moeten werken in p-ttl zonder enige compensaties)
          Voor de ruis gebruikt hij Nik DFine 2.0


          Raf'ken
          00.00 Gone

          Comment


          • #20
            Re: keuze pentax of canon of nikon ?

            Aan je voorbeeldfoto's te zien ligt het volgens mij niet aan het materiaal, maar aan de verkeerde techniek.
            Best eens aan iemand met ervaring in flitsfotagrafie tips vragen denk ik.

            Met mijn zeer beperkte kennis van flitsen denk ik toch al het volgende:

            -Iso 1600 lijkt mij al totaal verkeerd, zou eerder eens iso 400 proberen
            -je gebruikt je flits rechtop met enkel het witte kaartje? Gaat er niet te veel licht verloren? Je licht moet ergens op kunnen terugbouncen, vaak is dat in dicotheken een probleem. Misschien iets op je flits zetten dat je licht toch een klein beetje meer naar voren gooit.
            -Investeren in een af540gz misschien? Meer power en het grote voordeel dat je dan niet beperkt bent tot het plafond als reflectiescherm.
            -flitsen op het 2de gordijn

            Comment


            • #21
              Re: keuze pentax of canon of nikon ?

              zojuist tijdens wat testen met de camera (pentax k20d) hier thuis, blijkt plots de autofocus niet meer te werken, andere lens helpt niet, firmware update en reset ook geen nut.. alle knoppen nagekeken alles staat op AF (gewijzigd naar mf en terug op af maar helpt niet)
              Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

              Comment


              • #22
                Re: keuze pentax of canon of nikon ?

                Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
                zojuist tijdens wat testen met de camera (pentax k20d) hier thuis, blijkt plots de autofocus niet meer te werken, andere lens helpt niet, firmware update en reset ook geen nut.. alle knoppen nagekeken alles staat op AF (gewijzigd naar mf en terug op af maar helpt niet)
                Batterij eens verwijderen en terug plaatsen ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: keuze pentax of canon of nikon ?

                  ook al geprobeerd, hielp niet, nu heb een paar uur later terug geprobeert en het probleem was verdwenen..
                  Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

                  Comment

                  Working...
                  X