Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aanschaf nieuw toestel ter vervanging van Canon 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp bij aanschaf nieuw toestel ter vervanging van Canon 20D

Hallo BD'ers,

Ik heb momenteel een Canon 20D die ik graag zou vervangen door een nieuw model van Canon, maar ik kan maar moeilijk een keuze maken tussen de verschillende Canon modellen (7D, 550D,...) . Aangezien ik verschillende Canon lenzen heb, spreekt het voor zich dat het nieuwe toestel ook een Canon moet zijn. Budget tot +/- 1.500 euro.

Wie op zoek is naar een Canon 20D body in perfecte staat, mag mij steeds zijn bod laten weten via PM.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Michel
    ---

Canon 7D

Re: Hulp bij aanschaf nieuw toestel ter vervanging van Canon 20D

Indien het je geen pijn doet voor de 7D gaan. Zelf vind ik de grootte van het toestel en de
    bediening toch wel iets makkelijker dan bij de 550D. Tenzij je filmen belangrijk vind zou
    ik voor het geld van een 550D zelfs eerder de 50D verkiezen. Dat is ook een goed toestel,
    alleen iets in de schaduw komen te staan van de 7D.

Comment

Filmen is absoluut niet belangrijk, daar hebben we de Canon XH-A1 voor ;o)
      ---

Canon 7D

Comment

Dan zou ik de 50D toch serieus als optie beschouwen. De 7D staat dan wel bekend om zijn
        snellere (sport) AF. Wellicht is hij ook iets trefzekerder. Maar voor de rest. Ga maar eens
        naar een winkel en pak de toestellen eens vast. Vergelijk bijvoorbeeld een 550D en 50D.
        Groot verschil. Zowel qua stevigheid als bedieningsgemak. Dat tweede draaiwiel op de
        achterkant. Zelf zou ik nooit terug willen naar de kleinere broertjes. Al is dat natuurlijk
        iets persoonlijks.

Comment

Je bent de bediening van de 20D gewend met metalen body, draaiwiel achteraan en extra LCD bovenop met permanente informatie.
          Dan vrees ik dat een xxxD reeks je gaat teleurstellen.

Ik zou zelfs een 50D niet overwegen (geeft niet voldoende toegevoegde waarde tov. 20D naar mijn bescheiden mening.), enkel de EOS 7D.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Ik ben het wel met Geert eens...je bent de 20D gewend...ik denk dat een 550 te tegen gaat vallen, qua stevigheid van body, maar vooral qua functionaliteit.
            Ik zou ook voor een 7D gaan, mocht je er de centjes voor hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
              Je bent de bediening van de 20D gewend met metalen body, draaiwiel achteraan en extra LCD bovenop met permanente informatie.
              Dan vrees ik dat een xxxD reeks je gaat teleurstellen.

Ik zou zelfs een 50D niet overwegen (geeft niet voldoende toegevoegde waarde tov. 20D naar mijn bescheiden mening.), enkel de EOS 7D.
              Als TS zo lang met de 20D heeft gewerkt is het nu een goed moment om over te stappen naar een volledig vernieuwd model, dat waarschijnlijk minder snel zal verouderd zijn dan een 50D

De 7D is wat de 50D had moeten zijn
              Ben direct overgeschakeld

De 550D zal dezelfde beeldkwaliteit hebben, maar die was bij de 50D ook al zeer goed
              De hier al vermelde trefzekerheid van de 7D is de reden, zeer mooie zoeker ook

Comment

En als 1500€ uw budget is, dan ligt de 7D binnen bereik.

Ik heb 'm pas besteld voor 1195€... dus er kan nog een klein lenske bij dan

Comment

niet twijfelen en 7D kopen zoals al vermeld ben je de bouwkwaliteit van een 20D gewend en je zou jezelf opjagen in een 550D. Budget is inderdaad ruim genoeg voor een grip en eventueel nog een lensje er bij
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Waarschijnlijk zal het de 7D worden ... nu hopen dat ik een koper voor mijn 20D zal vinden.
                    ---

Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i-media Bekijk bericht
                      Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Waarschijnlijk zal het de 7D worden ... nu hopen dat ik een koper voor mijn 20D zal vinden.
                      voor wat die nog waard is (200 € ) kan je die misschien beter houden als backup?
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Ik heb ook nog lang een oudere body als backup bewaard. Aangezien hij toch maar in de
                        kast bleef liggen, heb ik dan toch maar eieren voor mijn geld gekozen; ook al waren het
                        slechts duiveneitjes.

Comment

@hans

Momenteel staat de 20D met kitlens en verschillende toebehoren op eBay (zie http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...e=STRK:MESE:IT) voor 249 euro.
                          Langs de ene kant zou ik de 20D willen houden als backup, maar langs de andere kant ben ik er vrij zeker van dat het toestel 95% van de tijd onaangeroerd in de kast blijft liggen. Het zelfde geldt voor mijn computers & laptops, ze zijn afgeschreven na 2 jaar (ik werk in de IT sector), en als ik ze niet dadelijk verkoop blijven ze in de kast liggen zonder nog gebruikt te worden.

Groetjes
                          ---

Canon 7D

Comment

Tezien of u in het xxD semi-pro segment wenst te blijven of upgrade naar xD pro segment (beide klassen stevig gebouwd en beste features) of als een xxxD instapklasse voldoende is voor uw toepassingen.

7D €1320 : beste Canon croptoestel van het moment, je betaalt uiteraard mee voor de HD filmfunctie
                            5D (MKI) €900 tweedehands : als u resoluut voor de beeldkwaliteit gaat zonder technische snufjes, indien u geen sportfotograaf bent, wel portret/landschap (dan wel uw EF-S 17-85 vervangen).
                            50D €763 : indien de 7D te duur en u nog wat extra cash wil sparen of voor een goed objectief (wat effectief het verschil maakt).
                            550D €660 : indien een instapklasse voldoende is voor uw toepassingen, enkel wat plastiekerig maar u kan er ook fotos mee maken :-D

Ik vermoed dat u met uw 20D een nieuwer toestel wenst qua technische snufjes, dan zou ik een 50D nemen (gering prijsverschil met 550D) en zelfde stevige semi-pro klasse als uw 20D.
                            Of misschien de 60D, zal ook wel niet lang meer duren, zie http://www.gadgetvenue.com/canon-eos...expo-01291738/

Indien nodig is er dan ook wat ruimte voor een eventuele objectief-upgrade, alles hangt ervan af hoeveel u hem zal gebruiken en voor welke toepassingen...
                            Last edited by CanonYouCan; 21 maart 2010, 13:31.

Comment

Bedankt voor je heldere uitleg CanonYouCan.

Misschien is het eventueel ook interessant om te wachten op de 60D i.p.v. nu reeds de 7D de kopen. Canon gaat toch wel erg snel met de releases van nieuwe toestellen me dunkt ...
                              ---

Canon 7D

Comment

Working...
                              X