Hallo iedereen
Ik ga een nieuwe camera Canon dslr kopen
Deze wil ik gebruiken om foto´s van delta´s en parapentes te maken
Afstand tot max een 300 meter
En voor het gebruik van o.a. modelbouw treinen e.d close up foto´s
Natuurlijk ook gewoon voor de vakantie foto´s e.d.
Mijn idee is het om een Canon 550d te kopen
Het zal voor de meeste wel gemakkelijke vragen zijn
Maar ik ben groentje op dit vlak en kan iedere goede raad gebruiken!!!!!!
Ben al dagen op het net aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer
De vraag is of het volgende of het onderstaande een REDELIJK goede keus is voor wat ik wil
1: Ik dacht zelf de Canon EOS 550D + Canon 18-55 IS + Canon 55-250 IS lens met JJC ET-60 Zonnekap (LH-60T)
Met de Hoya Filter Introduction Kit (UV+CPL+Warm) 58mm voor op de 18-55 IS en de 55-250 IS
Weet het trouwens ook niet zeker maar volgens wat ik terug vind moeten deze 58 mm filters op
beide lenzen passen
Maar misschien is de
2: Canon EOS 550D Body +
Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS beter met de JJC EW-78D Zonnekap (LH-78D)
Of is de
3: Canon EOS 550D + Canon 18-135 IS lens beter voor wat ik ermee wil doen
Ik denk het persoonlijk niet ook al zou ik deze samen met een teleconverter 3x gebruiken
4: Ik denk dat het niet uitmaakt welke zonnekap je koopt of is het toch beter één kap van Canon te
kopen ?
Het is maar om de zon tegen te houden voor de rest maakt het niet uit welk merk
Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten met mijn gedachte
Samen met de volgende spullen
Kenko AF 3.0 Teleplus Pro 300 DG Teleconverter voor Canon
Kenko Tussenringenset voor Canon 12 ,20 en 36 mm
Dit is mijn eerste DSLR camera en het kost geld genoeg en wil daarom het liefste geen fouten maken
Natuurlijk weet ik wel dat ik het beste een andere lens koop als de 55-250 IS of de !8-200 IS maar het moet ook betaalbaar blijven
Ik gebruik dit om mijn hobby´s te fotograferen en fotograferen is dus niet mijn grootste hobby
Kan het natuurlijk wel worden
Bovendien moet hij ook nog gemakkelijk (in grote) mee te nemen zijn om ook foto´s te maken vanuit o.a. de parapente
Natuurlijk neem ik de meeste foto´s vanaf de grond
Het gaat er gewoon om dat ik een redelijke set heb tegen een redelijke prijs en dat ik zowel dichtbij als veraf redelijk of misschien wel goede foto´s kan maken
Wie weet mijn vragen te beantwoorden en geeft mij hier even een eerlijk antwoord op
Totaal wil ik max een 1500 € uitgeven
Ik ga een nieuwe camera Canon dslr kopen
Deze wil ik gebruiken om foto´s van delta´s en parapentes te maken
Afstand tot max een 300 meter
En voor het gebruik van o.a. modelbouw treinen e.d close up foto´s
Natuurlijk ook gewoon voor de vakantie foto´s e.d.
Mijn idee is het om een Canon 550d te kopen
Het zal voor de meeste wel gemakkelijke vragen zijn
Maar ik ben groentje op dit vlak en kan iedere goede raad gebruiken!!!!!!
Ben al dagen op het net aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer
De vraag is of het volgende of het onderstaande een REDELIJK goede keus is voor wat ik wil
1: Ik dacht zelf de Canon EOS 550D + Canon 18-55 IS + Canon 55-250 IS lens met JJC ET-60 Zonnekap (LH-60T)
Met de Hoya Filter Introduction Kit (UV+CPL+Warm) 58mm voor op de 18-55 IS en de 55-250 IS
Weet het trouwens ook niet zeker maar volgens wat ik terug vind moeten deze 58 mm filters op
beide lenzen passen
Maar misschien is de
2: Canon EOS 550D Body +
Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS beter met de JJC EW-78D Zonnekap (LH-78D)
Of is de
3: Canon EOS 550D + Canon 18-135 IS lens beter voor wat ik ermee wil doen
Ik denk het persoonlijk niet ook al zou ik deze samen met een teleconverter 3x gebruiken
4: Ik denk dat het niet uitmaakt welke zonnekap je koopt of is het toch beter één kap van Canon te
kopen ?
Het is maar om de zon tegen te houden voor de rest maakt het niet uit welk merk
Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten met mijn gedachte
Samen met de volgende spullen
Kenko AF 3.0 Teleplus Pro 300 DG Teleconverter voor Canon
Kenko Tussenringenset voor Canon 12 ,20 en 36 mm
Dit is mijn eerste DSLR camera en het kost geld genoeg en wil daarom het liefste geen fouten maken
Natuurlijk weet ik wel dat ik het beste een andere lens koop als de 55-250 IS of de !8-200 IS maar het moet ook betaalbaar blijven
Ik gebruik dit om mijn hobby´s te fotograferen en fotograferen is dus niet mijn grootste hobby
Kan het natuurlijk wel worden
Bovendien moet hij ook nog gemakkelijk (in grote) mee te nemen zijn om ook foto´s te maken vanuit o.a. de parapente
Natuurlijk neem ik de meeste foto´s vanaf de grond
Het gaat er gewoon om dat ik een redelijke set heb tegen een redelijke prijs en dat ik zowel dichtbij als veraf redelijk of misschien wel goede foto´s kan maken
Wie weet mijn vragen te beantwoorden en geeft mij hier even een eerlijk antwoord op
Totaal wil ik max een 1500 € uitgeven
Comment