Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij om de juiste keus te maken :Canon 550d +.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie helpt mij om de juiste keus te maken :Canon 550d +.....

Hallo iedereen

Ik ga een nieuwe camera Canon dslr kopen
    Deze wil ik gebruiken om foto´s van delta´s en parapentes te maken
    Afstand tot max een 300 meter
    En voor het gebruik van o.a. modelbouw treinen e.d close up foto´s
    Natuurlijk ook gewoon voor de vakantie foto´s e.d.
    Mijn idee is het om een Canon 550d te kopen

Het zal voor de meeste wel gemakkelijke vragen zijn
    Maar ik ben groentje op dit vlak en kan iedere goede raad gebruiken!!!!!!
    Ben al dagen op het net aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer

De vraag is of het volgende of het onderstaande een REDELIJK goede keus is voor wat ik wil

1: Ik dacht zelf de Canon EOS 550D + Canon 18-55 IS + Canon 55-250 IS lens met JJC ET-60 Zonnekap (LH-60T)
    Met de Hoya Filter Introduction Kit (UV+CPL+Warm) 58mm voor op de 18-55 IS en de 55-250 IS
    Weet het trouwens ook niet zeker maar volgens wat ik terug vind moeten deze 58 mm filters op
    beide lenzen passen

Maar misschien is de

2: Canon EOS 550D Body +

Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS beter met de JJC EW-78D Zonnekap (LH-78D)

Of is de
    3: Canon EOS 550D + Canon 18-135 IS lens beter voor wat ik ermee wil doen
    Ik denk het persoonlijk niet ook al zou ik deze samen met een teleconverter 3x gebruiken

4: Ik denk dat het niet uitmaakt welke zonnekap je koopt of is het toch beter één kap van Canon te
    kopen ?
    Het is maar om de zon tegen te houden voor de rest maakt het niet uit welk merk
    Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten met mijn gedachte

Samen met de volgende spullen
    Kenko AF 3.0 Teleplus Pro 300 DG Teleconverter voor Canon

Kenko Tussenringenset voor Canon 12 ,20 en 36 mm

Dit is mijn eerste DSLR camera en het kost geld genoeg en wil daarom het liefste geen fouten maken
    Natuurlijk weet ik wel dat ik het beste een andere lens koop als de 55-250 IS of de !8-200 IS maar het moet ook betaalbaar blijven
    Ik gebruik dit om mijn hobby´s te fotograferen en fotograferen is dus niet mijn grootste hobby
    Kan het natuurlijk wel worden
    Bovendien moet hij ook nog gemakkelijk (in grote) mee te nemen zijn om ook foto´s te maken vanuit o.a. de parapente
    Natuurlijk neem ik de meeste foto´s vanaf de grond
    Het gaat er gewoon om dat ik een redelijke set heb tegen een redelijke prijs en dat ik zowel dichtbij als veraf redelijk of misschien wel goede foto´s kan maken

Wie weet mijn vragen te beantwoorden en geeft mij hier even een eerlijk antwoord op
    Totaal wil ik max een 1500 € uitgeven

Re: Wie helpt mij om de juiste keus te maken :Canon 550d +.....

Met de Hoya Filter Introduction Kit (UV+CPL+Warm)
    Minimaal 2 filters uit zo'n set zijn nutteloos.

UV en warm. UV doet niks en als het goed is doet warm ook niets als je auto wb gebruikt en verder kun je dat effect altijd verkrijgen door de wb bij te stellen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

aangezien je niets over het filmen vermeldt is het dan niet beter om de canon 50D te nemen? deze heeft een beter body en ligt dus beter in de hand...

Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM
      Canon EOS 50D

maar aangezien het is om je hobby te fotograferen..

waarom dan zo duur gaan?

heb je al gekeken naar bijvoorbeeld de pentax-kx ?

kijk mar eens op bijvoorbeeld www.kameraexpress.nl 470 body only staat hij daar, ik zelf heb er wel nog niet meegewerkt maar hij scoorde allesins goed op dpreview..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
        aangezien je niets over het filmen vermeldt is het dan niet beter om de canon 50D te nemen? deze heeft een beter body en ligt dus beter in de hand...

Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM
        Canon EOS 50D

maar aangezien het is om je hobby te fotograferen..

waarom dan zo duur gaan?

heb je al gekeken naar bijvoorbeeld de pentax-kx ?

kijk mar eens op bijvoorbeeld www.kameraexpress.nl 470 body only staat hij daar, ik zelf heb er wel nog niet meegewerkt maar hij scoorde allesins goed op dpreview..
        Wil graag een Canon heeft gewoon veel mogelijkheden wat glas betreft e.d
        Dan kan ik net zo goed mijn oude camera houden van een 150€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Minimaal 2 filters uit zo'n set zijn nutteloos.

UV en warm. UV doet niks en als het goed is doet warm ook niets als je auto wb gebruikt en verder kun je dat effect altijd verkrijgen door de wb bij te stellen.
          Weet niet waar u dit vandaan haalt maar ik weet wel dat filters degelijk wat doen
          Vroeger nog met de gewone camera heb ik daar vaak heel veel aan gehad

Natuurlijk kan je het tegenwoordig ook nog bewerken via de pc en dat was vroeger niet het geval

Ook nog een extra beveiliging tegen krasjes e.d

Comment

uhm wat jij wil.. het is om je hobby te fotograferen... ik zou liever in mijn hobby zelf geld steken.. maar bon

uhm aangezien je niets zei over filmen zou ik maar eens naar 50D of 40D kijken of 450D of 500D... of een 2e hands toestel...

Comment

alles kopen wat je zelf voorstelt, en als je de muur van teleurstelling ziet naderen: gaaaz geven en nog meer kopen!!
              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
              - Isaac Asimov-

Comment

Hahaha, gewoon de visa als je huidige maand loon op is..

Comment

Terug on topic

Ik heb vroeger met een 400D en een stokoude EF75-300 fotos genomen van landende zweef- en motorvliegtuigen, de AF was hiervoor snel genoeg
                  De EF-S 55-250 zal zeker ook voldoen voor parapentes en deltas (het is een heel goede lens voor z'n geld)

Ik zou enkel een zonnekap kopen, deze belet invallend zonlicht en beschermt ook goed je lens (terwijl UV-filters extra reflecties kunnen veroorzaken, gezien de lage prijs van je lenzen zijn ze m.i. ook overkill)

De combo 18-55 en 55-250 gaat je een betere beeldkwaliteit geven (voor een kleiner budget) dan de superzooms die je voorstelt, maar je moet geen lenzen wisselen en als je niet te sterk vergroot zal de kwaliteit hiervan ook zeer best te doen zijn

Dat lenzenwisselen is trouwens helemaal niet zo erg, je moet toch een tas kopen om je apparatuur op het terrein mee te dragen en te beschermen, als je een zgn revolverholster neemt met 1 of 2 zijzakjes voor extra lens ed gaat dat heel gemakkelijk

Een 50D is een stuk zwaarder, maar heeft een betere ergonomie (grotere zoeker, makkelijker knoppen, snellere AF en meer bps, meer instelmogelijkheden), maar kan zoals gezegd niet filmen
                  Dit is eerder een toestel voor wie van fotografie z'n hobby maakt
                  (het kost je nu al minstens 1000 EUR, je moet het niet zoeken )

Je zou evt ook een tweedehands 40D kunnen nemen (rond 400 EUR) en een (tweedehands) EF70-200 f:4 tele (ong 400 EUR), dan heb je ouder maar kwalitatief beter materiaal
                  Ook 400D'tjes (ong 200 EUR) doen het nog altijd
                  Als beginner sta je daar misschien wat huiverig tegenover (alhoewel ik hier op BD Aangeboden nog nooit bedrogen ben uitgekomen), en je hebt natuurlijk niet het plezier en de mogelijkheden van een nieuw toestel

Comment

1. Wat UV-filters betreft, je vindt hier op het forum zowel voorstanders als tegenstanders. Jij hebt in de eerste reactie op jouw post een tegenstander getroffen. Laat ons zo stellen dat een UV-filter niet noodzakelijk is (al mijn objectieven zijn uitgerust met een filter), en zelfs voor slechtere resultaten kan zorgen. Wat betreft zonnekappen: je zult niet veel tegenstanders van een zonnekap vinden hier op het forum. Alleen: verwijderen als je de interne flits zou gebruiken. Of die zonnekap nu van Canon (nogal duur) is, of van een "third-party" speelt volgens mij niet zo'n rol, alleen natuurlijk ervoor zorgen dat ie geen vignettering veroorzaakt.
                    2. Wat de teleconverter betreft, daarop heb je nog geen reactie gekregen. Een TC is enkel echt nuttig voor lichtsterke objectieven (en ik geloof liever een vaste-brandpuntlens dan een zoomlens). Met 1.4x verlies je een stop, met 2x verlies je twee stops (en misschien zelfs autofocus?) en van een 3x (trouwens, eerste keer dat ik een 3x hier vermeld zie !) zou ik helemaal wegblijven.
                    3. Mijn raad is meestal te beginnen met een body en één of twee kitlenzen (zoals die twee "IS" objectieven, de 18-55 en de 55-250), tot je weet wat jouw geliefkoosd bereik en onderwerp is.
                    Last edited by LesC; 17 maart 2010, 15:03.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STEVENS.N Bekijk bericht
                      Weet niet waar u dit vandaan haalt maar ik weet wel dat filters degelijk wat doen
                      Vroeger nog met de gewone camera heb ik daar vaak heel veel aan gehad

Natuurlijk kan je het tegenwoordig ook nog bewerken via de pc en dat was vroeger niet het geval

Ook nog een extra beveiliging tegen krasjes e.d
                      wij komen van het digitale tijdperk en aldaar doen bepaalde filters niet zoveel meer, niet alleen is veel te corrigeren in PS, maar ook de camera's zijn geavanceerder geworden, zo hebben de sensoren een ingebouwd UV filter dus op de lens nog een extra UV glaasje schroeven heeft op dat vlak geen nut, wel tegen eventueel beshcerming.
                      het Warm filter heb je helemaal niets aan, althans vrij weinig als je de camera op Auto White balance hebt staan wordt vrijwel het meeste effect van dit filter weggecorigeerd direct in de camera.
                      Het enige nuttige filter wat filtering betreft is dan het CPL filter.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        2. Wat de teleconverter betreft, daarop heb je nog geen reactie gekregen. Een TC is enkel echt nuttig voor lichtsterke objectieven (en ik geloof liever een vaste-brandpuntlens dan een zoomlens). Met 1.4x verlies je een stop, met 2x verlies je twee stops (en misschien zelfs autofocus?) en van een 3x (trouwens, eerste keer dat ik een 3x hier vermeld zie !) zou ik helemaal wegblijven.
                        Ten overvloede :bij geen enkele lens van de door de TS genoemde is het in de verste verte ook maak enigszins zinnig om een teleconverter te gebruiken.
                        Voorlopig maar vergeten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Een 50D is een stuk zwaarder, maar heeft een betere ergonomie (grotere zoeker, makkelijker knoppen, snellere AF en meer bps, meer instelmogelijkheden), maar kan zoals gezegd niet filmen
                          Dit is eerder een toestel voor wie van fotografie z'n hobby maakt
                          (het kost je nu al minstens 1000 EUR, je moet het niet zoeken )

hoe bedoel je 1000 euro? een canon 50D kost 70 euro meer dan een 550D...

Comment

Temeer een reden om niet te twijfelen en voor de 50D te gaan.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Het is het volgende geworden
                              Ik denk dat ik hier redelijk mee uit de voeten kan
                              Iedereen nog bedankt voor de hulp

1 x Canon EOS 550D + Canon 18-55 IS + Canon 55-250 IS lens
                              €921.00
                              1 x JJC ET-60 Zonnekap (LH-60T) €14.50
                              1 x Lowepro Fastpack 350 (Zwart) €84.00
                              1 x Canon EF 50mm f/1.8 II €97.00
                              1 x Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4.5 Di II voor Canon €384.00
                              1 x Zeikos Tafelstatief (zwart) €9.00
                              1 x Cullmann 50012 Maximo Universeel Statief €49.95

Comment

Working...
                              X