Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke Point & Shoot ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke Point & Shoot ???

Hoi allemaal,

Ik ben een nieuweling op vlak van fotografie.
    Ik ben eigenlijk opzoek naar een compacte point & shoot camera maar weet niet goed welke te kopen.

De camera zal vooral gebruikt worden op vakantie, uitstapjes en tijdens optredens (dus ruisonderdrukking is voor mij wel redelijk belangrijk). Voor video opnames ga ik het toestel niet gebruiken. Aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb denk ik eraan om een toestel aan te schaffen dat ook in Automatic Mode aardige foto's kan maken. De S90 zou een goed toestel zijn, maar zou het ook iets voor mij zijn? Ik heb de indruk dat deze eerder voor de ervaren amateurfotograaf bedoeld is. Of ben ik hier mis in?

De TZ7 krijgt ook veel lovende kritiek en spreekt mij ook wel aan. Zijn er nog andere camera's het overwegen waard (zoals bv de Sony WX1)? Ik wil maximum 450€ geven aan een toestel.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Groetjes

Re: welke Point & Shoot ???

waarom kijk je ook eens niet naar de fujifilm f200exr of eventueel de f70 exr?
    zijn ook redelijk in het donker met eenvoudige standen, zelfs eentje die een foto maakt met en een zonder flits, zo heb je altijd wel een foto die bruikbaar is.

greetz
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

De tz7 is inderdaad prachtig maar er is nu ook de tz10 die nu ook manuele instellingen heeft.

Daar zou ik zeker eens naar kijken.

Comment

Die s90 is zeker een aarader,
        er is ook de tz8, bijna hetzelfde als de tz10 maar zonder gps,
        of de sony hx5, zeker ook een hele goeie keuze.
        D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
        http://1year104photos.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BosseeM Bekijk bericht
          Die s90 is zeker een aarader,
          er is ook de tz8, bijna hetzelfde als de tz10 maar zonder gps,
          of de sony hx5, zeker ook een hele goeie keuze.
          I'll second that. Allemaal hele goede keuzes. Als je de Sony interessant vindt, er staat momenteel een volledige review op Imaging Resource (.com). Ik geloof dat hij rond de 320 euro staat bij Konijn...heeft een hele degelijke G-lens trouwens, goed scherp, ook op 10x zoom (verschoot er zelf van toen ik die review las eigenlijk...).
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
          X