Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze tussen Canon 7D en de 5DII.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keuze tussen Canon 7D en de 5DII.

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Ik moet Mathias bijtreden, als de beelden van de 1D3 dan al beter zouden zijn (ik had ze allebei), eerlijk gezegd, zie ik het verschil niet ten voordele van de 1D, integendeel zelfs.
    Ik heb ze ook allebei, en ik zie in de donkere delen meer detail met de 1D dan met de 5D, maar het kan ook aan m'n ogen liggen , fijne camera's zijn het beiden en ik zou geen van de twee willen missen maar mocht ik er maar ééntje mogen overhouden zou ik het zeker wel weten
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      ...maar mocht ik er maar ééntje mogen overhouden zou ik het zeker wel weten
      Ik ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik heb pas een 5D MKII gekocht, de 1D MKIII hou ik wel bij voor actiefotografie.

Maar vandaag heb ik gemerkt dat de AF van de 5D MKII zeker niet zo slecht is zoals sommigen wel denken, volgens mij doet die het beter dan de 40D.
        Echt snelle actiefoto's heb ik nog niet gemaakt, maar tijdens de halfvastenstoet heb ik een aantal foto's gemaakt met de servo-AF, en er zat bijna geen misser tussen (de missers zijn mijn eigen fout, niet die van de camera).
        Tijdens zo'n stoet heb je dikwijls minder tijd om scherp te stellen dan bij sportfotografie waar je weet wat er zal gebeuren.

De combinatie 5D MKII + 24-105 f4 L IS is ook heel erg goed (beeldkwaliteit en AF-snelheid zijn heel goed).
        Die combinatie gaf ook geen problemen in de regen, alleen bleef de confetti wel aan de camera kleven door het water.
        Gefeliciteerd met je nieuwe 5DmkII!!
        Die AF...iemand heeft ooit gezegd dat die slecht is en hele volksstammen nemen dat klakkeloos over. Ik vind hem erg snel en acuraat. Ook bij snellere aktie foto's (vogels in vlucht en vinkjes in de tuin volgt de AF prima. Inderdaad NIETS mis mee....het is een prachtig toestel
        Veel plezier met je nieuwe aanschaf!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
          Er wordt hier altijd gesproken over AF, maar wat ik nog niet veel lees is: de scherpte, kleuren, beeldkwaliteit van de 5D2 is gewoon beter dan de 7D. ( en zelf vd Nikon D700)

Voor landschappen, portret en reizen is er imo in de prijsklasse (nog altijd) niks beter. En ivm de sportfotos...ok je zal mss eens een foto met verkeerde (auto)focus hebben maar indien de focus juist zit dan is het beeldkwaliteit nog altijd beter dan de 7D. Maar AF blijgt gewoon heel goed.

Enig minpunt is dat je enkele mm's verliest door FF en zoals gezegd de grote files. Maar als je zoals mezelf beeldkwaliteit verkiest dan raad ik je de 5d2 aan.
          Ik kom zelf van een cropcamera (Canon 10D) en vond de overgang naar een FF niet zo lastig. Ahja, je hebt wat minder mm's minder, maar je kan door te croppen allees weer dichtbij halen. De 5DmkII met z'n 21MP kan flinke crops aan, die nog loepzuiver zijn. Nog een voordeel van de FF: de prachtige DOF, smul smul

Comment

Working...
          X