Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze tussen Canon 7D en de 5DII.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keuze tussen Canon 7D en de 5DII.

Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
    Ik zie hier dus een grote groep toch is gegaan voor de Canon 5DII.
    Wat mij ook is opgevallen tijdens het lezen van vele testverslagen is dat de L-klasse lenzen er beter voor de dag komen dan op de 40D ,scherper en helderder.
    Heel vaak ook de 24-105 mm F/4 L IS die nu beter word gewaardeerd.
    Heeft dat nu te maken met de grotere sensor of is het totale plaatje een heel stuk beter.
    Negatief blijft meestal de wat mindere autofocus dan de 7D maar word in de meeste gevallen geaccepteerd.
    Ook kom ik nogal eens de klacht tegen dat de RAW-files slecht worden gelezen of niet.
    Ik werk nog met het eenvoudige Photoshop Elements,kan ik die problemen ook verwachten of is er een oplossing voor.
    Want ik neem aan dat het grootste gedeelte toch hoofdzakelijk op RAW zal werken.
    Ik weet dat ik nogal wat vraag maar met zoveel kennis hier is toch prettig om in het goede pad te geraken voor een toch wel stevige aankoop.
    Of ik de 70-200L 2.8 op mijn 10D of mijn 5DmkII plaats....dat is een wereld van verschil. De combi 5Dmkii met deze prachtige lens is (naar mijn mening) een gouden duo. De AF traag? LOL In combinatie met deze lenzen merk je niet eens dat de 5DmkII scherpstelt...het gaat zo snel (na mijn ervaring met de 10D gaat er een wereld voor me open). In vergelijking met de 7D is de Af trager. Dat klopt. Dat wil niet zeggen dat de AF van de 5DmkII traag is

Mijn pc...is een oudje met een oude pentium3 processor. Ik heb wel de RAM naar 2Gb verhoogd. Ik heb geen problemen met de RAW's, niet in elements, PSP X2 of CS4. Ze werken overal.

Ik heb net als jij lang getwijfeld tussen deze twee camera's (lees deze topics maar eens de Af van de 5dMKII of dit topic kiezen tussen 7D en de 5DmkII) Het zijn beiden prachtige camera's met elk hun specifieke kenmerken.
    Ik heb uiteindelijk de beslissing gemaakt om voor de 5DmkII te gaan, omdat ik vooral veel portretten en kinderen fotografeer. Buiten, maar ook in de studio. Helaas fotografeer ik ook graag natuur en dieren, dus ik moest echt kiezen. Cropfactor behouden ("meer" mm's) met een snelle AF (7D) of voor FF gaan, die waanzinnig zuivere foto's maakt, zelfs op zeer hoge ISOwaarden, en de scherptediepte van de FF is echt om van te smullen.

Succes met het maken van een definitieve keuze.

Comment

Ik werk ook al enige tijd met de 40D en zie een overstap ook wel zitten. Maar bij mij komt daar de twijfel met de 1D mk III body bij, omdat ik ook regelmatig sportfoto's maak.
      Weegt de 2e hands mk III op tegen de 7D of 5D mk II?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
        Ik werk ook al enige tijd met de 40D en zie een overstap ook wel zitten. Maar bij mij komt daar de twijfel met de 1D mk III body bij, omdat ik ook regelmatig sportfoto's maak.
        Weegt de 2e hands mk III op tegen de 7D of 5D mk II?
        Ik heb pas een 5D MKII gekocht, de 1D MKIII hou ik wel bij voor actiefotografie.

Maar vandaag heb ik gemerkt dat de AF van de 5D MKII zeker niet zo slecht is zoals sommigen wel denken, volgens mij doet die het beter dan de 40D.
        Echt snelle actiefoto's heb ik nog niet gemaakt, maar tijdens de halfvastenstoet heb ik een aantal foto's gemaakt met de servo-AF, en er zat bijna geen misser tussen (de missers zijn mijn eigen fout, niet die van de camera).
        Tijdens zo'n stoet heb je dikwijls minder tijd om scherp te stellen dan bij sportfotografie waar je weet wat er zal gebeuren.

De combinatie 5D MKII + 24-105 f4 L IS is ook heel erg goed (beeldkwaliteit en AF-snelheid zijn heel goed).
        Die combinatie gaf ook geen problemen in de regen, alleen bleef de confetti wel aan de camera kleven door het water.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik wil een ieder bedanken die de moeite heeft genomen om hierop te reageren.
          Om een keuze tussen deze twee camera's is niet gemakkelijk.
          Ik kan natuurlijk gelijk de fotozaak van Konijnenberg binnenlopen ,maar dan heb ik nog geen gebruikers ervaring.
          Meestal krijg je te maken met de voorkeur van de verkoper.
          Hier heb ik dus veel meer aan en zie ik dat het met de focus snelheid dus best nog wel meevalt.
          Ik denk dat ik nu voor 85 % zit ten gunste van de Canon Eos 5DII.
          En ook dat de lenzen die ik nu heb er een verbetering inzit met de beeld kwaliteit.
          Dat zijn dus toch de dingen waar je het voor doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb pas een 5D MKII gekocht, de 1D MKIII hou ik wel bij voor actiefotografie.

Maar vandaag heb ik gemerkt dat de AF van de 5D MKII zeker niet zo slecht is zoals sommigen wel denken, volgens mij doet die het beter dan de 40D.
            Echt snelle actiefoto's heb ik nog niet gemaakt, maar tijdens de halfvastenstoet heb ik een aantal foto's gemaakt met de servo-AF, en er zat bijna geen misser tussen (de missers zijn mijn eigen fout, niet die van de camera).
            Tijdens zo'n stoet heb je dikwijls minder tijd om scherp te stellen dan bij sportfotografie waar je weet wat er zal gebeuren.

De combinatie 5D MKII + 24-105 f4 L IS is ook heel erg goed (beeldkwaliteit en AF-snelheid zijn heel goed).
            Die combinatie gaf ook geen problemen in de regen, alleen bleef de confetti wel aan de camera kleven door het water.
            Hey Bart, proficiat met je 5DmarkII, ben ook blij dat ik niet de enige ben die de AF nog vindt meevallen
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Ik heb net de 70-200 2.8 IS II in mijn bezit, en de AF van dat beest op de 5DII is echt wel snel. Zal op een 7D of een 1D nog iets sneller zijn misschien (alhoewel).
              Echt, die AF van de 5D is niet slecht hoor, zeker (of vooral?) niet met 2.8 glas.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Ik heb net de 70-200 2.8 IS II in mijn bezit, en de AF van dat beest op de 5DII is echt wel snel. Zal op een 7D of een 1D nog iets sneller zijn misschien (alhoewel).
                Echt, die AF van de 5D is niet slecht hoor, zeker (of vooral?) niet met 2.8 glas.
                zeker niet, maar dat geldt enkel voor het middelste AF punt hoor...

tijdens een waterpolowedstrijd lieten alle andere punten het afweten hoor, het middelste dat lukte net nog wel...
                5DmkIII en wat glas

Comment

Er wordt hier altijd gesproken over AF, maar wat ik nog niet veel lees is: de scherpte, kleuren, beeldkwaliteit van de 5D2 is gewoon beter dan de 7D. ( en zelf vd Nikon D700)

Voor landschappen, portret en reizen is er imo in de prijsklasse (nog altijd) niks beter. En ivm de sportfotos...ok je zal mss eens een foto met verkeerde (auto)focus hebben maar indien de focus juist zit dan is het beeldkwaliteit nog altijd beter dan de 7D. Maar AF blijgt gewoon heel goed.

Enig minpunt is dat je enkele mm's verliest door FF en zoals gezegd de grote files. Maar als je zoals mezelf beeldkwaliteit verkiest dan raad ik je de 5d2 aan.
                  'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

speel al een tijdje met dezelfde gedachte om mijn 1D2 up te graden maar twijfelde tussen 1D3 en 5D2... kochtte destijds de 1D2 omdat ik dacht toch veel actie te doen maar dat blijkt na een jaartje niet zo te zijn. Vermoedelijk zal ik dus zelf ook kiezen voor de 5D2 die nog meer uit mijn lenzen zal kunnen halen

ok, mijn laptopke gaat wel meer zweten maar dat nemen we er bij Volgend jaar toch nieuwe laptop op het werk
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      speel al een tijdje met dezelfde gedachte om mijn 1D2 up te graden maar twijfelde tussen 1D3 en 5D2... kochtte destijds de 1D2 omdat ik dacht toch veel actie te doen maar dat blijkt na een jaartje niet zo te zijn. Vermoedelijk zal ik dus zelf ook kiezen voor de 5D2 die nog meer uit mijn lenzen zal kunnen halen

ok, mijn laptopke gaat wel meer zweten maar dat nemen we er bij Volgend jaar toch nieuwe laptop op het werk
                      laat die 1DIII liggen en ga maar voor de 5DmkII
                      nadat ik mijn 5DmkII had gekocht, kwam die 1DmkIII nog maar héél zelden uit de tas. Reden hiervoor was de ongelooflijke kwaliteit die je uit een 5DmkII krijgt, en het feit dat ik het scherm van de 1DmkIII niet meer kon bekijken zonder te denken dat elke foto onscherp was (onmogelijk te beoordelen, i.t.t. de 5DmkII)

en uw laptopke gaat inderdaad een héél pak meer moeten zweten, niet te onderschatten
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb enkele weken geleden ook de 5dII gekocht, en ben nog altijd héél tevreden over mijn keuze, de beelden zijn superscherp, de high iso is schitterend.

Met het center AF punt lukt panning trouwens ook prima (zowel met 70-200 als met 100-400) ... ik heb niet het gevoel dat ie trager is dan mijn 40D, maar moet het nog 'life' uitproberen op Spa of Zolder, nog geen kans toe gehad.

Heb wel een nieuwe PC mogen kopen, mijn twee jaar oude desktop had in DxO zowat 1 minuut per raw beeld nodig, mijn nieuwe kan 43 foto's op 9 minuten verwerken ... en niet te vergeten dat ik ook nog een nieuwe CF's gekocht heb, met 8gb kan je niet echt veel foto's maken, dus maar twee 16gb gekocht ... het is niet alleen de body kopen hé, er komt toch nog wel wat extra bij kijken.

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          tijdens een waterpolowedstrijd lieten alle andere punten het afweten hoor, het middelste dat lukte net nog wel...
                          nadat ik mijn 5DmkII had gekocht, kwam die 1DmkIII nog maar héél zelden uit de tas.
                          Ge zult uw handtekening eens moeten aanpassen...
                          En 't is idd. het centrale punt dat daar het meeste van profiteert, maar de andere doen het vaak ook nog hoor. Daarom niet direct bij actiefotografie (niet echt ervaring met waterpolo shooten), maar bij concerten doet de AF van de 5DII het zeer goed (staat hier ergens in een topic met verwijzing naar vergelijkende tests: van de 1D3, 5DII en 7D kwam de 5DII er uit als de beste bij slechte lichtomstandigheden). Heb zelf bij schaars verlichte optredens nog wat gaan pushen door niet het center punt te kiezen, en hij focuste! Bij die waterpolo is het kleurenvolgsysteem van de Nikon mss. wel een voordeel? Tijd voor Firmware 3.0.1 bij de 5DII... alhoewel ze dat er niet uit zullen kunnen halen vrees ik.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            en niet te vergeten dat ik ook nog een nieuwe CF's gekocht heb, met 8gb kan je niet echt veel foto's maken, dus maar twee 16gb gekocht ... het is niet alleen de body kopen hé, er komt toch nog wel wat extra bij kijken.
                            geheugenkaartjes zijn geen probleem die computer zal ik mee moeten leven
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              laat die 1DIII liggen en ga maar voor de 5DmkII
                              nadat ik mijn 5DmkII had gekocht, kwam die 1DmkIII nog maar héél zelden uit de tas. Reden hiervoor was de ongelooflijke kwaliteit die je uit een 5DmkII krijgt, en het feit dat ik het scherm van de 1DmkIII niet meer kon bekijken zonder te denken dat elke foto onscherp was (onmogelijk te beoordelen, i.t.t. de 5DmkII)

en uw laptopke gaat inderdaad een héél pak meer moeten zweten, niet te onderschatten
                              Is volgens jou de beeldkwaliteit van de 5D2 dan beter dan de 1D3 Mathias ? ( los van de resolutie dan ? ) Voor mij is de 5D2 een dijk van een camera maar de beeldkwaliteit van de 1D3 is voor mij persoonlijk nog steeds een trapje hoger. Het schermpje van de 5D2 tov de 1D3 is idd veel beter, maar als je telkens moet kijken als je foto's scherp zijn dan schort er volgens mij iets met je camera of je techniek , voor mij is dat schermpje ondergeschikt aan de rest.
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                Is volgens jou de beeldkwaliteit van de 5D2 dan beter dan de 1D3 Mathias ? ( los van de resolutie dan ? ) Voor mij is de 5D2 een dijk van een camera maar de beeldkwaliteit van de 1D3 is voor mij persoonlijk nog steeds een trapje hoger. Het schermpje van de 5D2 tov de 1D3 is idd veel beter, maar als je telkens moet kijken als je foto's scherp zijn dan schort er volgens mij iets met je camera of je techniek , voor mij is dat schermpje ondergeschikt aan de rest.
                                Ik moet Mathias bijtreden, als de beelden van de 1D3 dan al beter zouden zijn (ik had ze allebei), eerlijk gezegd, zie ik het verschil niet ten voordele van de 1D, integendeel zelfs.

Comment

Working...
                                X