Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

creatief met de 550D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• creatief met de 550D

ik heb geen flauw idee of dit het juiste forum is voor mijn bericht maar mits er nog geen 'film forum' is (misschien een tip voor die mensen die graag hun filmpjes willen delen.
    hier een link naar een kort clip die ik gemaakt heb met de Eos 550D

enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=9kG5t0dTBQw

Re: creatief met de 550D

leuk idee van dat 'film forum'
    ben zelf van plan een eos 5D of 7D of 550 D een van de komende maanden aan te schaffen om een serieus film project..

Comment

kan je ook eens uitleggen met welke software je de film hebt gemonteerd en in welk formaat je de upload hebt gedaan naar Youtube?

ik ben zelf ook wat aan het experimenteren met mijn 500D en alle tips zijn welkom

Patrick

Comment

Prachtig filmpje en muziek.
        Maar als je het beeld beweegt gaat het wat schokkerig hoe komt dat?
        Zit namelijk zelf ook te denken aan de 550D maar mijn inrtesse gaat meer uit naar de foto`s.
        Lijkt me leuk als je hier ook wat kan plaatsen.
        gr Gertjan

Comment

bedantk voor de positieve comments.

het hele ding is ge-edit in Final Cut Express 4 HD (mac software).
          gewoon de clips in HD binnen halen en het complete project exporteren naar MOV formaat.
          Dat formaat heb ik dan via Quicktime movie player weer eens gecomprimeerd voor gebruik op het web.

Dat schokkerig beeld krijg je omdat ik gewerkt heb met een drieweg fotostatief. Die dingen zijn niet gemaakt om een vloeiende beweging te maken.
          er zijn wel fotostatieven (velbon heeft er een hele deel goei tussen zitten) die je wel de mogelijkheid bieden om vloeiend de overgang te maken.

Comment

Mooi gedaan en leuk voor de interesse van eventuele 550d kopers.
            CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

Comment

Dit is mijn eerste project:

http://www.vimeo.com/10466485

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door telecaster81 Bekijk bericht
                ik heb geen flauw idee of dit het juiste forum is voor mijn bericht maar mits er nog geen 'film forum' is (misschien een tip voor die mensen die graag hun filmpjes willen delen.
                hier een link naar een kort clip die ik gemaakt heb met de Eos 550D

enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=9kG5t0dTBQw
                Titel op Yuotube staat op maart 2009?
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomasbaerten Bekijk bericht

Wooowwww Knap gemaakt! Hier zie je ook dat de editing achteraf belangrijker is dan men soms denkt! Dat is wat anders dan het gemiddeld filmpke dat Nonkel Jos maakt op het verjaardagsfeest!

Ook het dramatische van het zwart-wit gebruik samen met de muziek past samen.

Het filmpje van Hasselt geeft ook een zeer mooie sfeerimpressie van de stad (is dat op een zondagmorgen gemaakt? 't Is zo rustig overal? ). Het geeft zeer goed weer dat Hasselt in eerste instantie een gezellig provinciaal stadje is. Alleen jammer vond ik de muziek waarin ik een paar keer de tekst "Old Amsterdam" meen gehoord te hebben... maar ja, van Hasselt bestaat er zo geen nummer vrees ik

Knap gedaan mannen (of vrouwen), allebei!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomasbaerten Bekijk bericht

Helaas ga dit nivo nooit halen, erg mooi gemaakt

Comment

Het schokkerige in het beeld is volgens mij te wijten dat je bij de filmfunctie geen OS hebt. Correct of niet ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
                        Het schokkerige in het beeld is volgens mij te wijten dat je bij de filmfunctie geen OS hebt. Correct of niet ???
                        Bij Canon zit IS in de lens, en die weet werkt evengoed tijdens het filmen. Maar ik weet niet wat het effect is als je rondloopt met die lens. Ik vermoed dat het beeld dan toch nog stabieler is dan zonder.

Maar voor het echte werk zal je iets anders nodig hebben. Omdat die IS dient om kleine bewegingen tegen te werken en niet gemaakt is voor rondwandelende bewegingen te compenseren.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                        X