Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pasfotocamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pasfotocamera

Al een jaar of 2 werk ik zelfstandig in het noorden van spanje....... fotografie, internetcafé etc....

Nu krijg ik vaak opdrachten om pasfotos te maken van oude mensen die niet goed ter been zijn.... dus camera mee, wit laken ophangen...... en aanrommelen met licht in de vaak donkere huizen hier.
    Hierna snel naar mijn winkeltje om het af te drukken met een sony snaplab..... maar echt tevreden ben ik niet.... (heeft niets te doen met de snaplab)

Probleem ik dat de achtergrond vaak wat gelig is...... overbelichting.. schaduw achter de oudjes.... en ga zo maar door... de mensen liggen dan ook meestal in bed of zitten in een onmogelijke rolstoel..

Nu heb ik in internet een sony Sony UPX-C300 gezien compleet met printer.....
    (dit scheelt een rit naar de winkel)

Mijn vraag: is dit wat.... het is toch een uitgave van over de 1000 euro en met wat voor doek krijg ik de schaduw weg op de achtergrond.....

groet uit asturias

Re: pasfotocamera

De schaduw op het doek is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de mensen te dicht staan bij je doek in combinatie met een onvoldoende verlichte achtergrond. Wat gebruik je als verlichting? Flitsers of gloeilampen die je meesleurt. Gloeilampen hebben een geel licht en zullen je wit doek geel maken en de mensen hun natuurlijke kleur ook wegnemen.

Om de schaduw te vermijden kan je ze verder van je doek plaatsen en beter verlichten ALS je hier de plaats voor hebt.

De gele kleur verwijderen... met echte flitsers werken of de mensen een grijskaart in de handen stoppen en nadien je ballans rechttrekken in een of ander programma maar dat kost dan ook weer tijd en dan moet je of een laptop bij je hebben of terug naar je winkel en dan heeft je aankoop van de Sony geen nut.

Die mobile printer/camera aanschaffen dat is iets dat je moet overwegen.... is de 1000euro het waard, hoeveel ritjes moet ik maken om het terug te verdienen.... wat isde prijs voor de inkt en hoeveel foto's kan je dan maken... financieel dus.

En doe je een lichtmeting? Of is het op gevoel?

Misschien eens een foto bijplaatsen zodat we kunnen zien wat er juist mis is, maar kan het me voorstellen heb ook dat probleem gehad.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Alca, dank voor het snelle antwoord
      De omstandigheden in de huizen: donker en zeer weinig plaats......
      Ook zijn de oudjes zittend in bed..... en eruit halen is geen optie.

Laatst was ik in Madrid voor mijn paspoort en bij een bepaalde fotozaak kon ik de pasfotos laten maken...
      De dame had een eenvoudige compactcamera.... een grijze achtergrond werd tegen een kast gezet.. (een op karton geplakt gijze stof) en zonder achtergrondlicht was de foto binnen een mum gemaakt, ook alleen de fliter die op de camara was werd gebruikt..... uhhhhh ik gelijk in mijn eigen "studio" geprobeerd maar noppes..... schaduw....

Omdat deze camera speciaal in voor pasfotos en de flitslamp nogal breed.....
      dacht ik hiermee een goede keuze te maken.... alleen een goede achtergrond mee, in dit geval wit... foto en klaar....of is dit te simpel gedacht?

groet uit asturias

Comment

ik zou een slave flits achter de persoon zetten en op het doek richten.

Comment

als het alleen is voor pasfoto's kun je een klein model gebruiken
          http://www.lastolite.com/hilite-backgrounds.php

met één flits kop IN de hilete heb je een heel mooie witte achtergrond EN gemakkelijk te vervoeren
          (en nog ééntje om de persoon zelf te belichten) ..je kan met 400 watt'jes voldoen

Eigenlijk voor jouw noden lijkt me dit ideaal

ik vind deze gast zijn foto's afschuwelijk
          http://www.youtube.com/watch?v=uaNap...eature=related
          en hoe hij werkt lijkt me ook raar maar tja, zal typisch amerikaans zijn zeker ...maar geeft je een idee van rotlocatie (kamertje zonder ramen) wat je dan met zo'n hilite kunt doen

Comment

Working...
          X