Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 of Canon 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Nikon werkt in even-oneven cycli
    Ok, wat zijn de D40, d60, D80, D100 en D2 dan

    En niet te vergeten de F2, F4, F6, F80, F100 en F60
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

      Moest ik niet al in het canon bootje zitten zou ik ook voor de D700 gaan.
      AF en lichtmeting per scherpstelpunt zijn toch hele grote belangrijke factoren...

      Maar de 5D mkIII of 3D van canon gaat dat ook hebben haha

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

        of die 'volgmodus' op kleur dan... voor gelijkaardige zaken moet je bij de 1DIV zijn, al pakt die het anders aan. Er wordt wel eens gezegd (en dat gebeurt in de praktijk ook) dat bij Canon bepaalde zaken eerst onderin worden aangebracht die dan later in geperfectioneerde vorm naar de hogere klasse gaan, zoals bvb. het HD filmen. Maar voor processors, en vooral voor AF gaat dat toch niet op. Zo'n 5DIII of 3D voorzien van de nieuwe AF zou dus een plus zijn tov de D800/900. Die dan wel weer andere goodies zal meekrijgen. Van mij mag Nikon morgen zo'n toestel lanceren, daar gaat niemand slechter van worden, behave de aandeelhouders misschien...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Waar is de D800 gebleven of heb ik iets gemist


          Nikon kwam uit met de D700 als het kleine ( zonder geïntegreerde grip ) , betaalbaardere broertje van de D3 .
          Als ze nu zo'n kleiner , betaalbaarder broertje willen uitbrengen van de D3X moet dat logischerwijs D900 heten , iets hoger gepositioneerd maar vanuit hetzelfde opzet , en dus ook beginnend met een oneven cijfer .


          Walter
          D850

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Nikon kwam uit met de D700 als het kleine ( zonder geïntegreerde grip ) , betaalbaardere broertje van de D3 .
            Als ze nu zo'n kleiner , betaalbaarder broertje willen uitbrengen van de D3X moet dat logischerwijs D900 heten , iets hoger gepositioneerd maar vanuit hetzelfde opzet , en dus ook beginnend met een oneven cijfer .


            Walter
            Logischerwijs ?
            D700x !

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

              Ik zou voor de nikon gaan en niet meer minutieus specs zitten vergelijken, daar wordt je alleen ongelukkig van.

              Je hebt al nikon dus het is een enorm comfort om bij Nikon te blijven: je lenzen/flitsers/etc bruikbaar op allebei, vergelijkbare camerabediening, zelfde software...
              en mooie foto's komen er uit allebei.

              Was daar geen gezegde dat enkel beginners zich zorgen maken over hun apparatuur? En beginners hebben geen full frame nodig
              Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ok, wat zijn de D40, d60, D80, D100 en D2 dan
                Awel, da's van de vorige "even" cyclus

                De D100 past echter niet in dat rijtje, die stamt immers uit de eerste oneven D1, D1H, D1X, D70 en D50 cyclus.

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
                  Ik heb alleen gezegd wat er vandaag mij een Sony User verteld heeft!!!En dat jij er voor de rest iets anders wilt bij betrekken zijn jouw problemen!!!!!!
                  Ik heb helemaal geen problemen. Jij bent het die een toestel "rommel" noemt. En waarop baseer je je? De zogenaamde authoriteit van iemand waar je verder niks over zegt. Ik heb een 5D en die maakt prima foto's.

                  @TS: beide toestellen en vergelijkbare lenzencombinaties gaan je niet echt een verschil in eindresultaat geven; de manier van werken is een beetje anders, de prijzen lopen niet helemaal gelijk op, beide fototoestellen/lenzen blinken in andere dingen uit. M.a.w. er is niet direct een beste of een betere van de twee. Dat je nu al met een nikon werkt is misschien nog wel het beste argument om ook verder voor een nikon te kiezen. Dan kan je je lenzen op twee bodies gebruiken.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Wat een samenvatting en niks over de lichtmeting, pop-up flits als enorm voordeel voor CLS, AF systeem, lichtmeting gaat mee met scherpstelpunt, flitssysteem, kwaliteit body enz..
                    3,9 tov 8fps en toch gelijke punten????????????
                    Wat heeft de lens met snelheid van de camera te maken.
                    Alles wat ik geschreven heb, is louter een citaat uit het artikel en op geen enkel punt heb ik dat geïnterpreteerd of mijn eigen visie aan toegevoegd. Dat de test ondermeer niks zegt over lichtmeting, ligt buiten mij om.

                    Gisteren wel iets frappant meegemaakt tijdens een workshop strobist. Het was er erg donker en dus moest er vooraleer er geflitst werd, scherp gesteld worden met het AF hulplichtje. De 4 Nikon deelnemers hadden geen enkel probleem. Voor de 3 Canon deelnemers (waaronder mezelf met een 350D, een ander met een 450D en nog eentje met een 5D) was het huilen met de pet op. Scherpstellen was nagenoeg onmogelijk. Een flink punt dus voor Nikon op dat vlak.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                      Gisteren wel iets frappant meegemaakt tijdens een workshop strobist. Het was er erg donker en dus moest er vooraleer er geflitst werd, scherp gesteld worden met het AF hulplichtje. De 4 Nikon deelnemers hadden geen enkel probleem. Voor de 3 Canon deelnemers (waaronder mezelf met een 350D, een ander met een 450D en nog eentje met een 5D) was het huilen met de pet op. Scherpstellen was nagenoeg onmogelijk. Een flink punt dus voor Nikon op dat vlak.
                      Dit probleem is mij al gekend bij de Canon 500D.Ik ondervinder zeer veel hinder door bij de urbex tripjes die ik maak.

                      Wat die Sony user betreft : Die persoon zit hier niet op het board dus is het niet nodig enige naam te vermelden.Nog dit over de 5D MII : Gisteren in het Waasland Shopping Center gaan foto's maken,van Sylver en na een beetje PS komen daar heel schitterende foto's uit .Dus dat is iets positiefs .

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht

                        Gisteren wel iets frappant meegemaakt tijdens een workshop strobist. Het was er erg donker en dus moest er vooraleer er geflitst werd, scherp gesteld worden met het AF hulplichtje. De 4 Nikon deelnemers hadden geen enkel probleem. Voor de 3 Canon deelnemers (waaronder mezelf met een 350D, een ander met een 450D en nog eentje met een 5D) was het huilen met de pet op. Scherpstellen was nagenoeg onmogelijk. Een flink punt dus voor Nikon op dat vlak.
                        Nikon is inderdaad beter uitgerust voor strobisme... denken we maar aan de D40, D50, D70 die een hogere sync snelheid hebben vanwege hun elektronische sluiter, maar ook de nikon flashes, bijna allemaal PC connect en manueel regelbaar en CLS bestuurbaar met interne flitsers van nogal wat toestellen en met de flitsers zelf (SB800, SB900)

                        trouwens all de bekende stobist fotografen werken met nikon... Joe McNally, Zack Arias, David Hobby, Fotofolio ....

                        en de AF hulplicht is zeker ook een voordeel. Maar ook de lichtmeeting bij nikon, als je spotmeeting doet, gaat de lichtmeeting mee met het focus punt... bij de meeste canons, waaronder de 5D blijkt dat niet zo te zijn...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                          Zonder alles te lezen:

                          Ik heb een week met een 5DMKII mogen werken en.. ik wil er ook een (maar ga toch nog ff wachten).

                          de beeldkwaliteit is gewoon geweldig

                          Maar als je nikon gewend bent lijkt nikon me logischer ..
                          No rules. Great shots.
                          -
                          Online

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                            Ik heb met dat scherpstellen toch geen problemen ondervonden met mijn 40D (mét en zonder de 430EX erop). Met de 5DII vreesde ik er een beetje voor, maar dat valt heel goed mee... allemaal met 2.8 glas dus. Kan het daar mee te maken hebben? Of zijn de strobist omstandigheden dan zo veeleisend?
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Ik heb met dat scherpstellen toch geen problemen ondervonden met mijn 40D (mét en zonder de 430EX erop). Met de 5DII vreesde ik er een beetje voor, maar dat valt heel goed mee... allemaal met 2.8 glas dus. Kan het daar mee te maken hebben? Of zijn de strobist omstandigheden dan zo veeleisend?
                              eerst goed lezen...

                              nikons hebben een "focus-assist light", dit verlicht je onderwerp in het donker tijdens het focussen... canon heeft dit niet... dan moet je met een zaklampje gaan bijlichten enzo... als't donker is...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door LeiV Bekijk bericht
                                Ik wil dit voorjaar nog starten met FF en twijfel terug tussen een Nikon D700 of Canon D5 mark II, en dit vooral omdat mij wordt verteld dat het prijskaartje, nogal zou verschillen.

                                Momenteel zal de prijs tussen de 2 body’s niet veel verschillen, maar de lenzen heb ik mij laten vertellen….
                                Hoi LeiV,

                                Gezellig sfeertje hier he...leuk als je om advies vraagt en je krijgt een Nikon-Canon tirade om je oren.
                                Er zijn veel mensen die ervan overtuigd zijn dat "hun" merk camera beter is dan een ander en er allerlei reviews bij slepen. Volgens mij dikke onzin en muggezifterij.
                                Ik heb sinds een week een 5DmkII in mijn bezit en ik ben werkelijkwaar verliefd op de foto's die hij maakt. Gewoon waanzinnig zuiver en gedetailleerd. Ik gebruik hem samen met een Canon 70-200L 2.8 en een Canon85mm 1.8. Het menu zit lekker in elkaar, groot gebruikersgemak. Ik ben helemaal verliefd (kwam dan ook van een 10D)
                                Maar....als je al zo lang met Nikon schiet, is het dan handig om te switchen? De Nikon moet een geweldige camera zijn (ik heb hem helaas nog niet in mijn handen gehad).
                                Aan de andere kant ken ik hier wel meer mensen die met Nikon EN Canon fotograferen (Henk en Mexicano zijn er twee die ik zo kan opnoemen) en voor elke gelegenheid de meest "geschikte" camera pakken.
                                Als je echt twijfelt zou ik ook eerst de 2 camera's (met bv de Canon en Nikon 24-70L) huren....goed idee eigenlijk
                                Succes!

                                Comment

                                Working...
                                X