Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 of Canon 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

    Aan alle,

    Alvast bedankt voor de uitvoerig uitleg, en laat me duidelijk zijn ik wil zeker geen discussie tussen Nikon en Canon aanhangers. Volgens mij zijn er bij deze 2 merken geen slechte camera’s en hebben ze beide voor en nadelen.

    Volgens mij zijn beide toestellen aan elkaar gewaagd. Alleen vraag ik me af waarom het grote prijsverschil bij de lenzen. (de eindsom van het geheel)

    Een reflexcamera moet voor mij zeker geen filmfunctie hebben en een inbouwflits(je) vind ik al helemaal, euhhhh, zinloos.

    Ik doe (nog) niet aan sport fotografie, en zie het me ook niet zo snel doen (ben niet zo sportief)

    Samen met een paar andere mensen maken wij geregeld foto’s onder dezelfde omstandigheden, meestal in minder goede lichtomstandigheden. Wat mij hierbij opvalt, is dat de Canon gebruikers minder ruis vertonen. Er zitten momenteel nog geen FF gebruikers bij, dus ik vroeg mij af, of het verschil in ruis ook zo groot, tussen een D700 en een D5 MkII

    Zelf gaat mijn interesse vooral naar architectuur, stads en concertfotografie. En in het lente en zomer vind je me geregeld in den hof, opzoek naar kleine beestjes (hierbij is flitsen wel belangrijk)

    M.a.w.
    - Liefst geen ruis, ook niet in de hoge iso waarde.
    - Kleurenvastheid is een must.
    - Filmen doe ik niet met een reflexcamera (het zal aan mijn ouderdom liggen, zeker?)

    PS,
    Ik had er niet bij stil gestaan, maar bij wat KriVa tussen de regels schrijft “- Hogere resolutie (meer power op je computer nodig)” is ook een niet te vergeten punt.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
      In Chip-foto-video-digitaal magazine van 07/2009 staat er een uitgebreide vergelijking tussen beide camera's op verschillende vlakken. Kort samengevat:?
      Wat een samenvatting en niks over de lichtmeting, pop-up flits als enorm voordeel voor CLS, AF systeem, lichtmeting gaat mee met scherpstelpunt, flitssysteem, kwaliteit body enz..

      Dit moet toch zeker 4 punten opleveren conclusie D700 heeft nu 27 punten en heeft gewonnen.

      Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
      Snelheid (gelijke punten)
      Canon 5DmkII: Verbazingwekkende 3.9 foto's per seconde ondanks 21 megapixel, lens met uitstekende ultrasone motor.
      Nikon D700: Solide prestaties bij de seriefunctie en een korte ontspanvertraging dankzij een snelle lens.
      3,9 tov 8fps en toch gelijke punten????????????

      Wat heeft de lens met snelheid van de camera te maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

        Het lijkt mij wat opportuun om je keuze te laten bepalen door een test van één blad...
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
          Het lijkt mij wat opportuun om je keuze te laten bepalen door een test van één blad...
          en zeker dat blad....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

            Ik heb met een 'originele' 5D gefotografeerd en ben overgestapt naar een D700

            Wat iedereen je ook mag vertellen, geen enkele van beide camera's is superieur op elk vlak. Dit hangt louter en alleen af van jouw voorkeuren. Bij mij is dat duidelijk de D700 vanwege het gebruiksgemak.

            En betere lenzen .. de AF-s 24-70 mm lens van Nikon is beter dan die EF 24-70 L van Canon, maar die verschillen zijn klein en vooral waarneembaar als je bakstenen muren of testcharts fotografeert. Voor normale onderwerpen doen die verschillen er eigenlijk niet toe.

            Mijn advies : als je zoveeel geld wilt uitgeven aan zo'n toestel + lenzencombinatie, probeer ze dan beiden eens uit gedurende een week-end (huur ze met een 24-70 mm lens) en kijk welk van de twee je het aangenaamste vind om mee te werken.
            Probeer daarbij niet te vervallen in het pixelneuken (totaal onbelangrijk), maar kijk naar gebruiksgemak en naar het aantal goede foto's dat je maakt met beide toestellen (belichting, focus,...)
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door LeiV Bekijk bericht
              Aan alle,

              Alvast bedankt voor de uitvoerig uitleg, en laat me duidelijk zijn ik wil zeker geen discussie tussen Nikon en Canon aanhangers. Volgens mij zijn er bij deze 2 merken geen slechte camera’s en hebben ze beide voor en nadelen.
              Ik ga nu zeggen wat er iemand vandaag tegen mij gezegd heeft over Canon :

              Vroeger was in analoge tijdperk was Canon met Praktica "Rommel" en het is den dag van vandaag nog steeds "Rommel".Dit is gezegd door een analoog user van Minolta nu Sony dus.

              Mij moeten jullie niet omver schieten,maar diene analoog user wel.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
                Ik ga nu zeggen wat er iemand vandaag tegen mij gezegd heeft over Canon :

                Vroeger was in analoge tijdperk was Canon met Praktica "Rommel" en het is den dag van vandaag nog steeds "Rommel".Dit is gezegd door een analoog user van Minolta nu Sony dus.

                Mij moeten jullie niet omver schieten,maar diene analoog user wel.
                Kijk jongen, je hebt al op alle mogelijke manier aangegeven dat je blijkbaar niet zo goed met je toestel om kan. Het is je al honderdduzend keer duidelijk gemaakt dat dat niks met je toestel te maken heeft, maar met heel wat andere dingen. Prima als je dat niet wil geloven, maar verkoop dan alsjeblieft zo snel mogelijk al je rommel en stop met zeuren.
                Last edited by al murphy; 6 maart 2010, 15:55.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                  Hahahaaa.... jaja... mijn grootmoeder had Nikon, en ze heeft mij Pentax afgeraden en had liever dat ik ipv een kit met drie lenzen (van Pentax) een Olympus met een 50 mm kocht voor hetzelfde geld. Dat was vroeger hé, toen had je nog Yashica en Practika ja....
                  Minolta.... euh, maken die geen broodroosters?

                  Maar terug naar de orde van de dag: die twee zijn aan elkaar gewaagd maar qua ruis voor concertfotografie en kleur voor landschappen doen die flash en die 8fps er zo niet toe. Terug -4 voor Nikon.... maar dat spelletje gingen we niet spelen, toch?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                    Kijk jingen, je hebt al op alle mogelijke manier aangegeven dat je blijkbaar niet zo goed met je toestel om kan. Het is je al honderdduzend keer duidelijk gemaakt dat dat niks met je toestel te maken heeft, maar met heel wat andere dingen. Prima als je dat niet wil geloven, maar verkoop dan alsjeblieft zo snel mogelijk al je rommel en stop met zeuren.
                    Ik heb alleen gezegd wat er vandaag mij een Sony User verteld heeft!!!En dat jij er voor de rest iets anders wilt bij betrekken zijn jouw problemen!!!!!!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                      Mijn advies : als je zoveeel geld wilt uitgeven aan zo'n toestel + lenzencombinatie, probeer ze dan beiden eens uit gedurende een week-end (huur ze met een 24-70 mm lens) en kijk welk van de twee je het aangenaamste vind om mee te werken.
                      Probeer daarbij niet te vervallen in het pixelneuken (totaal onbelangrijk), maar kijk naar gebruiksgemak en naar het aantal goede foto's dat je maakt met beide toestellen (belichting, focus,...)[/QUOTE]

                      Thx, dit is een gouden Tip

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
                        Ik heb alleen gezegd wat er vandaag mij een Sony User verteld heeft!!!En dat jij er voor de rest iets anders wilt bij betrekken zijn jouw problemen!!!!!!
                        Veel kans dat dit Puerte is geweest...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                          Ik stem voor de 5DII... omdat Nikon het vertikt om de D900 uit te brengen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Ik stem voor de 5DII... omdat Nikon het vertikt om de D900 uit te brengen
                            En ik stem voor de D700... omdat Canon nog geen 5DIII heeft uitgebracht. NAH !!
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Ik stem voor de 5DII... omdat Nikon het vertikt om de D900 uit te brengen
                              Waar is de D800 gebleven of heb ik iets gemist
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D700 of Canon D5 mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                Waar is de D800 gebleven of heb ik iets gemist
                                Nikon werkt in even-oneven cycli

                                Comment

                                Working...
                                X