Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf compacte camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf compacte camera

Na lang twijfelen tussen een dslr en compacte camera, heb ik toch besloten om een nieuwe compacte camera kopen... Ik heb niet echt de tijd/intentie om mij toe te leggen om te gaan fotograferen met een dslr... Ik gebruik een camera enkel voor foto's te maken op feestjes, tijdens het uitgaan en tijdens uitstappen of reizen... Een compact toestel lijkt mij zowiezo handiger hiervoor...

Huidige problemen:
    Op dit moment gebruik ik een Samsung VP-MS11S (gewonnen met een wedstrijd), maar hier heb ik regelmatig het probleem dat er doorschijnende rondjes opduiken op mijn foto's... Precies alsof er één of meerdere klein stofjes of druppeltjes op de lens zouden zitten, maar ze wisselen van plaats en grootte... Met de camera van mijn vriendin (model van Nikon) heb ik vaak wazige foto's, doordat de persoon waarvan ik een foto maak beweegt...

Ik hoop dat ik deze problemen niet meer ervaar na het kopen van een nieuwe camera... Ik geef liever wat meer uit om dan ook een kwalitatief apparaat te hebben... Aangezien er hier veel kenners zitten, vraag ik dus hier wat advies...

Mijn eerste gedacht ging uit naar de nieuwe Canon Ixus 210... Bij nader inzien merk ik dat deze camera slechts een optische zoom heeft van 5x en dat de nieuwe PowerShot SX210 IS een optische zoom heeft van 14x... Vooral om foto's te maken van landschappen op vakantie lijkt die grotere zoom mij wel interessant... De Ixus oogt dan weer wat mooier met zijn mooier design, groter scherm en touchscreen bediening...

Ik ben direct richting Canon gegaan, omdat ik veronderstel dat dit wel een degelijk merk is voor camera's... Wat denken jullie van mijn keuze? Jullie mogen eventueel ook andere modellen voorstellen...

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Re: Aanschaf compacte camera

ik ben voor de snapshots erg tevreden van mijn nikon coolpix L101. is nu wel al een aantal jaar oud dus misschien is er daar al een nieuwer model van?

Comment

Het zoembereik is niet het belangrijkste voor landschap, wel hoe ver je breedste hoek reikt, want dat gebruik je dan vooral.

Nu, de laatste jaren is er véél meer keuze dan "DSLR" of "compact". Er zijn talloze compacte camera's op de markt gekomen die bijna even klein of klein zijn, en véél betere kwaliteit bieden:
      Powershot G11, micro four-thirds zoals Olympus PEN , samsung nx10, ...
      Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Kijk ook eens naar de panasonic tz7 die is ook er goed en heeft een goeie lens en hd video met stereo geluid.

Comment

Bedankt voor de reacties! Laat maar komen

Is er misschien iemand die een idee heeft waaraan de problemen liggen die ik hierboven opsom?

Comment

Met de camera van mijn vriendin (model van Nikon) heb ik vaak wazige foto's, doordat de persoon waarvan ik een foto maak beweegt...
            waarschijnlijk te weinig licht waardoor (te) grote sluitertijd. Oplossingen: flitsen / iso hoger zetten / lichtsterkere lens gebruiken.

Om je echt te helpen kan je best een link naar een voorbeeldfoto posten, samen met de exif info (sluitertijd, aperture, iso, enz).
            Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert.verachtert Bekijk bericht
              waarschijnlijk te weinig licht waardoor (te) grote sluitertijd. Oplossingen: flitsen / iso hoger zetten / lichtsterkere lens gebruiken.

Om je echt te helpen kan je best een link naar een voorbeeldfoto posten, samen met de exif info (sluitertijd, aperture, iso, enz).
              Merci voor de nuttige uitleg! Flits had ik daar inderdaad niet gebruikt... Twas in een restaurant en wou daar de mensen niet teveel lastig vallen :-) De Nikon (Coolpix 5200)waarover ik het heb, is geen DSLR, dus denk niet dat ik daarop de iso kan aanpassen... Een andere lens opzetten is ook geen optie...

Comment

Dat is niet waar hoor je kan op heel veel camera's iso aanpassen zelfs als die voor de rest geen manuele settings heeft, zoals op mijn Panasonic lumix dmc-fs42 die heeft ook geen manuele controle's maar ik kan mijn iso wel aanpassen en dat is een camera van €99.

Comment

Welk van beide camera's hieronder raden jullie mij aan en waarom?

Canon Ixus 210 of Panasonic Lumix TZ7?

Comment

Een compact, gebruik vaak onder mlnder goed lichtomstandigheden, dan zou ik uitkijken
                    naar een Panasonic LX3. Uitstekend, lichtsterk lensje en de iso kan iets hoger dan bij de
                    meeste compacts zonder met veel meer ruis te maken te krijgen. Verwacht er ook geen
                    wonderen van maar laat je wel op tijd en stond verbazen van de kwaliteit die het ding te
                    voorschijn weet te toveren.

Comment

Hij kan geen lx3 betalen, en tussen de Canon ixus 210 en de tz7 moet je zeker voor de tz7 gaan.
                      Op dit moment is er geen enkele camera goedkoper of even duur als de tz7 die beter is integendeel hij blaast al die camera's weg.
                      Last edited by aradilon; 3 maart 2010, 01:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                        Hij kan geen lx3 betalen, en tussen de Canon ixus 210 en de tz7 moet je zeker voor de tz7 gaan.
                        Op dit moment is er geen enkele camera goedkoper of even duur als de tz7 die beter is integendeel hij blaast al die camera's weg.
                        Waar heb je dit nu weer gelezen? Ik las in zijn openingspost het volgende: Ik geef liever
                        wat meer uit om dan ook een kwalitatief apparaat te hebben. Vandaar mijn advies.

Comment

De TZ7 is geen slecht toestel voor...buiten. Binnenshuis is hij niet super. Ik heb net de ixus 130 besteld als pocketcamera, lijkt me een goede camera voor 250euro incl verzending.

Comment

Dag ik wil komende weken een keuze maken om een compact camera aan te schaffen op dit moment twijfel ik tussen de Canon powershot sx210is of de Nikon s8000. Welke zouden jullie kiezen? Of misschien een heel ander merk ? Laat het even weten. Groet, Jan.
                            www.jansfotos.nl
                            Member of Han Fan Clan

Comment

Working...
                            X