Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

Vooral dit stukje tekst vind ik interessant :

"Michael Bubolo (national DSLR trainer for Sony Alpha) told Amateur Photographer that ... the A77 will feature substantially better EVF and ISO will go ‘up into the hundreds of thousands’!!! The body itself is made with magnesium alloy and the price will be in the same area of the Canon 60D"

Hiermee zie ik het toestel eventueel wel zitten :
    - betere EVF
    - redelijke prijs
    - typische semi-specs zoals magnesium body

Laat ze ondertussen gerust wat gadgets zoals snel in elkaar te stoppen schermpjes op de markt gooien. Zoals ze ondertussen voor de a77 hun huiswerk even goed doen als voor a55/580 vind ik dat allemaal prima .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ja, dat hij goed zou worden wisten we al ...de vraag die iedereen zich stelt (en dat al eeuwig en drie dagen ) is wanneer dat ding er nu komt. Tot september is toch wel erg lang...da's meer dan een jaar nadat de mock-up de eerste keer getoond werd.

Iemand opgemerkt dat het eerst een mock-up werd genoemd, maar op CES "al" een prototype ? Kleine nuance...maar ze kan veel betekenen .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Ja, dat hij goed zou worden wisten we al ...de vraag die iedereen zich stelt (en dat al eeuwig en drie dagen ) is wanneer dat ding er nu komt. Tot september is toch wel erg lang...da's meer dan een jaar nadat de mock-up de eerste keer getoond werd.

Iemand opgemerkt dat het eerst een mock-up werd genoemd, maar op CES "al" een prototype ? Kleine nuance...maar ze kan veel betekenen .
        Tja, iedereen vraagt zich dat inderdaad af
        Maar ik denk dat het eigenlijk simpel is, de A77 komt er als de D400 van Nikon uitkomt Dus wanneer verwachten ze de D400?

Het is niet heel ver gezocht om te geloven dat Sony naar Nikon kijkt voor hun "strategische" timing...behalve dat ze geen D300s achtig model hebben uitgebracht...wat ineens hun grootste fout blijkt te zijn Uiteindelijk hebben de Nikonians misschien minder honger naar een D400 met hun D90 die zeer goed was en hun D7000 die daar dicht tegen aanleunt, maar een D400 hebben ze ook nog niet... En wij evenmin

Comment

De rumors van de a77 zijn wel hoog

Maar zal de body de zelfde omvang zal hebben als de a55? Want ik heb deze van de week in mn handen gehad en het ligt toch niet makkelijk in de handen... En ik heb al geen te grote
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Normaal is de 7-reeks groter dan de 5-reeks... En de 9 is nog groter . Misschien eens een a900 met grip proberen ?
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Tja, iedereen vraagt zich dat inderdaad af
              Maar ik denk dat het eigenlijk simpel is, de A77 komt er als de D400 van Nikon uitkomt Dus wanneer verwachten ze de D400?
              Komt er een D400 ? Of heeft een D300s nu ook de D7000 als opvolger ?

De logica van nummertjes in het Nikon-gamma is er niet duidelijker op geworden vind ik ...
              Last edited by K-2; 11 januari 2011, 09:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Normaal is de 7-reeks groter dan de 5-reeks... En de 9 is nog groter . Misschien eens een a900 met grip proberen ?
                Mja, toch zijn de a33 en a55 ook even groot Ik heb het op de SLT modellen, niet op de SLR, hé.
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Ja, ik had je opmerking ook zo begrepen .

Aangezien a3xx/5xx zowat dezelfde grootte hebben, en dus kleiner dan een a700, zou ik verwachten dat een a77 ook groter is dan a33/55. Als men de a77 in het semi-pro-segment wil laten passen, dan zal dat wel nodig zijn... Zo'n body heeft al gauw een paar extra knoppen die ergens plaats moeten vinden, en een fatsoenlijke batterijgrip (niet zoiets dat er gewoon onder hangt zoals bij een a3xx/5xx, maar dat bijna alle handige knopjes mist ).

Comment

Nu er eigenlijk sprake is van de a77, wilt dit zeggen dat de a7xx op de lange baan geschoven wordt?

Nu alles met een cijfertje 7, 8 of 9 vooraan is niet echt voor mijn portefeuille
                    500px

Comment

Hetgeen ik kan opmaken uit de press release van Sony van rond de Photokina is dat er 1 opvolger komt: een 'translucent' (klopt eigenlijk taalkundig niet helemaal maar bon) model, dus met zo'n halftransparante spiegel à la A33/A55.

Ik zou het van Sony enorm appreciëren dat er een A780 of iets dergelijks komt (in navolging van de A580 en de A55) naast een A77, maar ik ben bang dat dit slechts ijdele hoop zal zijn. Hopelijk kunnen ze er een deftige batterij instoppen, want de batterijduur van de NEX en A33/A55 is niet iets om over naar huis te schrijven als je een DSLR van Sony gewoon bent ....
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Komt er een D400 ? Of heeft een D300s nu ook de D7000 als opvolger ?

De logica van nummertjes in het Nikon-gamma is er niet duidelijker op geworden vind ik ...
                        Goh...De D7000 mist toch nog wel paar dingen die de D300s zelfs al heeft...dus de D400 komt er volgens mij nog wel

En persoonlijk denk ik wel dat er zowel A77 als A750 gaan uitkomen, allez ja, misschien hoop ik dat gewoon (ik wacht geduldig op een A99 )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          En persoonlijk denk ik wel dat er zowel A77 als A750 gaan uitkomen, allez ja, misschien hoop ik dat gewoon
                          Dan hopen we dat alvast met twee .

En a99 idem eigenlijk: ik hoop op een a950. Ik heb geen zin op die prachtige viewfinder van de a900 voor iets electronisch te moeten inwisselen.

Comment

Maak er maar drie van (en nog veel meer denk ik...) . Een EVF heeft zeker voordelen, maar toch...

Misschien als hij echt zo goed is als men laat uitschijnen, dan kan iets elektronisch niet eens zo slecht zijn...wait and see, zeker :P ? Nuja, dat wachten zijn we toch al gewoon .

Comment

daar is nog altijd kans dat er een a750 op de markt komt, is nog niet volledig uitgesloten, maar de kans blijft wel klein. Veel zal afhangen van de kwaliteit die ze kunnen halen met de EVF, kans bestaat ook dat men een elektronische sluiter gaat gebruiken. EVF opent een wereld van mogelijkheden waardoor Sony het verschil kan maken en dat is nodig.

Met gewoon het beste toestel haal je het niet, de fotografie markt is veel te conservatief, met uitzondering dav van de emerging markets, en je moet werkelijk met opvallende producten op de markt komen zoals de NEX als je wilt doorbreken en meer marktsegment wil inpikken.

als vb.
                              pentax heeft momenteel 2 toestellen op de markt welke de beste DSLR's zijn binnen hun segment (k5 en k-r) De k-r is de opvolger van de k-x welke de canikons toestellen kwalitatief gezien ook al rode wangen bezorgde.

Deze toestellen stimuleren wel de verkoop maar niet in die mate dat je zou verwachten van topkwaliteit toestellen, dat is juist het probleem binnen fotografie markt.

Je moet met een toonaangevend product op de markt komen wil je meespelen zoals pansonic/oly met de micro 4/3, sony met de Nex en hopelijk ook met de SLT's.

Natuurlijk moet Sony momenteel het meeste gewicht op de NEX leggen en waarschijnlijk is daar het eerstvolgende toestel te vinden dat door sony gelanceerd zal worden, waarsschijnlijk februari/maart. 70 a 80% van de camera omzet in gans de wereld (DSLR/SLT) van alle merken zit onder a700. d300s etc niveau. !!!
                              dus ne goeie commercant vist in die vijver.

Het zou me niet verwonderen dat er ook nog toestellen onder de a7xx class op de markt komen voor de a77. De A77 denk ik zal voor CES zijn (grootste amerikaanse jaarlijkse fotobeurs welke vroeger in feb,mrt plaatsvond maar dit jaar in september) of er iets voor. Maar Sony zal trachten het de highlight van die beurs te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                daar is nog altijd kans dat er een a750 op de markt komt, is nog niet volledig uitgesloten, maar de kans blijft wel klein.
                                Eerlijk gezegd denk ik dat de kans niet zooooo klein is, en 't is niet enkel hopen
                                Ik denk dat SOny ahv de verkoop ziet dat de A55 wel een succes lijkt te worden, de reviews juichen deze innovatie enkel toe, maar de A580 is daarmee niet in het vergeethoekje terecht gekomen...integendeel, ik denk dat het aandeel groot genoeg is om een OVF niet te verwaarlozen, dus daarom denk ik dat de A750 er toch zal komen

En hoewel ik echt hoop dat zowel EVF als OVF versies uitkomen (het is nu gewoon nog te vroeg voor EVF-only), voel ik mij wel klaar om EVF te gaan

Comment

Working...
                                X