Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Ik wou wel dat er nog een camera kwam met een gewone optische zoeker
    Ik ook.

Nu ja, ik zie wel. Kan zijn dat de a77 een zoeker krijgt die veel dichter bij die van een a700 aansluit qua kwaliteit.
    Voor wie een a850/900 heeft, is het een ander verhaal. Ik zie nog niet meteen een EVF opduiken die als alternatief aanvaardbaar is.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Vroeg of laat krijgen de full-frames ook wel een elektronische zoeker, vrees ik.

Op full-frame overstappen is voor mij ook geen optie omwille van de prijs/bredere beeldhoek en nog een paar dingen die ik op de A900 zou missen...(live view, onder andere, alhoewel ik dat nu ook weer niet zo veel gebruik).

Wat ik raar vind trouwens is dat bij de A580 je een 11-punts AF-systeem hebt wanneer je de optische zoeker gebruikt. In live view krijg je er ineens 4 punten bij, zodat je er 15 hebt .

Ik hoop op een geavanceerder AF-systeem dan de A55 en consorten, met meer kruisgevoelige punten en een f/2.8 sensor in het midden.

Op een beurs in Canada heeft iemand van Sony (officieel) gezegd dat de technologie van de A55/A33 zou verfijnd worden voor het 'advanced amateur' segment...dus ik heb goede hoop enerzijds . Anderzijds weet ik dat EVF-technologie nog verre van op punt staat...snel van schaduw naar zonlicht gaan, bewegende doelen, enz...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Beeldhoek van de a900 zie ik niet als nadeel hoor; eerder een voordeel tov aps-c.
        Je hebt meer breedhoek met uitzonderlijk detailniveau, en je hebt evenveel tele want de 24mp-beelden croppen tot aps-c-formaat levert even goede beeldkwaliteit op als met de aps-c rechtstreeks. Plus dat die a900 zowat onverwoestbaar gebouwd lijkt te zijn. Reviews gezien van mensen die ermee door Afrika en over de Noordpool trekken en die toch wel onder de indruk zijn, ook al is hun standaardmerk een ander.
        De prijs... tja: een goeie tweedehands vind ik de beste optie.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

tja, ik hoop maar dat het een optische zoeker gaat worden en niet dat elektronisch lel**l. Ook hoop ik een beetje dat de prijs rond de 1200 eurootjes gaat hangen. Heeft daar iemand al iets over opgevangen, over de prijs dan?

Comment

Ik denk dat 1200 als initiële prijs vrij laag is.
            Even ter vergelijking: de introductieprijzen van de voorgangers (zowel 7D als a700) zaten rond de €1500 als ik me niet vergis. Maar na een aantal maanden op de markt kan je hier en daar wel goedkopere aanbiedingen vinden .

Comment

Net dit a77-gerucht (met hoge waarschijnlijkheid) gezien:

mid-2011 op de markt
              nieuwe 24mp APS-C-sensor
              ruis op hoge iso minstens even goed als a55/NEX
              CF-SD-MS cards
              Micro AF-adjustment

en... 50% kans op een a750 met optische zoeker ipv electronisch.

Ik hoop alvast op die laatste

Comment

Ik hoop het ook. Eerder was er al een gerucht dat er een soort hybride systeem zou komen. Maar 24 MP op APS-C ...als we zo blijven doorgaan heb je toch sneller diffractie ? Dit zou zonder al te veel ruis kunnen (even weinig als de A55/A580) op een APS-C sensor...laat staan wat ze dan op een full-frame sensor zouden kunnen krijgen. Een CF + SD kaartslot is heel erg welkom .

Alleen zo lang wachten ...ik hoopte op het voorjaar van 2011, zodat ik 'm in juli op vakantie zou kunnen gaan gebruiken. Ik hoorde eerder al over 20 megapixel of meer, maar ik vind het er toch een beetje over op APS-C...en twee van die pellixdingen, hmm...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  nieuwe 24mp APS-C-sensor
                  Zijn er lenzen die dit aankunnen?

Ook eens de opmerking van Canon over de 18MP sensor en bewegingsonscherpte opzoeken.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Dat vraag ik me ook af...

G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ik zou denken dat Sony die check zelf gedaan heeft. Een nieuwe body zonder bijhorende bruikbare lenzen zou zinloos zijn.

Ik ben benieuwd... Hoe dan ook, mijn a700 gaat nog geruime tijd in dienst blijven, dus voorlopig niet iets waar ik van wakker lig .

Comment

Alleen zo lang wachten ...ik hoopte op het voorjaar van 2011, zodat ik 'm in juli op vakantie zou kunnen gaan gebruiken. Ik hoorde eerder al over 20 megapixel of meer, maar ik vind het er toch een beetje over op APS-C...en twee van die pellixdingen, hmm...
                        Echt Joris, als ik jou was zou ik nu eerst een a700 op de kop tikken. Veel waarde voor weinig geld. En tegen de tijd dat je dan naar een opvolger wil, is de a77/750 al een tijdje op de markt, getest en gedaald in prijs .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ik zou denken dat Sony die check zelf gedaan heeft. Een nieuwe body zonder bijhorende bruikbare lenzen zou zinloos zijn.
                          Je kan natuurlijk elke lens gebruiken, maar of je dan bij de beste lenzen nog profijt hebt van die 24MP???
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Inderdaad, dat bedoel ik ook. Ik veronderstel dat ze wel weten tot hoe ver elk van hun lenzen in dit verhaal mee kan en dewelke zullen moeten afhaken als het over dit soort prestaties gaat.
                            Persoonlijk vind ik 24mp op FF-sensor al lang voldoende hoor, kijkend naar mate van detail die ermee getoond kan worden.

Comment

Ik weet dat het een hele goede raad is , maar ik zou echt graag een aanzienlijke verbetering zien (ook qua hoge ISO) ten opzichte van de A350 met wat recente technologie erbij.

Ik weet dat de A700 dat ook is in bepaalde aspecten (nog maar de auto ISO die je kan instellen...), maar anderzijds zou ik bijvoorbeeld live view met momenten wel missen.

En ja, misschien heb ik wel gewoon wat last van G.A.S.... .

24 megapixel op APS-C...die diffractie, daar maak ik me zorgen om . Ik vind 16 à 18 MP eigenlijk al genoeg op APS-C.

Comment

En ja, misschien heb ik wel gewoon wat last van G.A.S.... .
                                Oei ik ben precies niet meer mee.

G.A.S = gegeneraliseerde angststoornis

Comment

Working...
                                X