Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic FZ2 of minolta Z1?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@Dimitri: een paar voorbeeldfototjes zullen met veel interesse ook hier bekeken worden.

De laatste keer Dimitri sprak over zo'n aankoop was hij van plan hem in Duitsland te gaan halen (t*p-f*t*).
    ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

Er zijn voorbeeldfotootjes beschikbaar. Doe maar eens een search op m'n naam. In één van m'n laatste topics bij "Camera's en Accessoires" staan enkele links naar voorbeeldfotos van Panasonic FZ10.

Garfield007
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

"Momenteel even zonder camera... Even afwachten tot reviews in november.
        Battle: Panasonic FZ10 vs FujiFilm FinePix S7000"

Ik vrees wel dat we tot in december zullen moeten wachten op de reviews. Kijk naar de Z1: die is op de markt gebracht midden september en er zijn nog geen reviews beschikbaar.

Toch is het denk ik de moeite om te wachten: als je kijkt naar de nieuwste digicams, zie je dat ze alsmaar verbeteren op het gebied van reactiesnelheid: een van de grootste nadelen van digitale fotografie.
        (bv. de nieuwe G400pstarten/scherpstellen/opname/wegschrijven/uitschakelen: dit alles in 1,5 sec! Scherpstellen duurt nog maar 0.2 seconden, afdrukvertraging: 0.03seconden...)
        ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

Tommer zit op het juiste spoor wat betreft herkomst van mijn aankoop. Wat betreft mijn foto's zal je nog wat geduld moeten hebben, want zit tijdens de week op kot in Gent. Zal proberen ze te posten in het weekend (denk eraan dat ik nog maar een amateurke ben).

Groeten Dimitri

Comment

Wow Dimitri!
            Volgens mij ben je een genie...alles wijst erop:
            - je schrijft heel goed Nederlands
            - je bent 13 en zit al op kot
            - je bent verstandig genoeg om de FZ2 naar waarde te schatten

En ga nu geen moeite doen om het te ontkennen hé

Comment

En ik wil gewoon dat deze topic van boven blijft staan zodanig dat de pana. in de aandacht blijft. Maar we gaan toch eens met deftige info moeten afkomen of we gaan onder ons voeten krijgen.
              Dus zullen we maar eens op zoek gaan naar nieuwtjes hé!!!

Erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik wil best de nieuwe pana maar vind er geen info over of reviews.
                Prijs is voor mij in orde, voor de rest??
                Het is jamer dat je een toestel niet even kunt proberen voor je het aankoopt.
                In Belgie is blijkbaar geen winkel die pana binnen doet alleen op bestelling.

Comment

Originally posted by Tommer
                  Klopt volledig!
                  Is een beetje met zoals met hetgeen ze over wagens zeggen.
                  Daar worden er ook geen slechte meer van gemaakt.
                  Volkomen mee eens!

Originally posted by Tommer
                  Ik heb alvast de vergelijkende test besteld uit het Duitse magazine waarin de FZ2 het haalt van de 750UZ. Zogauw ik die heb, krijg je een kopie als je geïnteresseerd bent.
                  Zeer graag, mail is rjm.slangen@hccnet.nl

De ellende is dat ik door alle informatie op internet beinvloed wordt. Had na het lezen van zeer lovende woorden op dpreview de keuze gemaakt om a.s. maandag naar Duren te rijden (50km) en de FZ-2 te kopen. Ontdek ik vandaag dat bij een aantal gebruikers van de FZ-2 de accu reeds herhaaldelijk de geest heeft gegeven, op de koop toe had topfoto.de de FZ-2 niet meer op voorraad.
                  Bij de Z1 slechte dingen gelezen omtrent de degelijkheid van het batterijencompartiment. Ga vandaag eens op zoek in een iets hoger prijssegment.
                  Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Originally posted by René Slangen
                    ...
                    Bij de Z1 slechte dingen gelezen omtrent de degelijkheid van het batterijencompartiment. Ga vandaag eens op zoek in een iets hoger prijssegment.
                    ...
                    Ik heb een Z1, en met het batterijcompartiment zelf is helemaal niets verkeerd. Het deurtje is inderdaad van kunststof, en bij het openen klapt het geen 180 graden open (helemaal plat), maar slechts een 120 graden (zoals een autodeur). En indien je dat deurtje al dan niet bewust verder open forceert, ja, dan breekt het deurtje of de scharniertjes hoogstwaarschijnlijk af...
                    Een afzonderlijk afsluitpaneeltje met klik en schuifsysteem (zoals de meeste transistorradiootjes hebben) was waarschijnlijker veiliger geweest. Ik weet niet hoe dat met de andere AA-cameraatjes zit ?
                    zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

Comment

Originally posted by arthurv
                      [
                      Ik heb een Z1, en met het batterijcompartiment zelf is helemaal niets verkeerd. Het deurtje is inderdaad van kunststof, en bij het openen klapt het geen 180 graden open (helemaal plat), maar slechts een 120 graden (zoals een autodeur).
                      Ze kregen het dacht ik niet meer goed dicht met de batterijen erin.
                      Ik dacht dat het stond op het minolta forum van dpreview. Uiteraard is een incidenteel gebrek altijd mogelijk, maar als je nog aan het uitzoeken bent, ben je natuurlijk erg kritisch op alles wat negatief lijkt.
                      Ik geloof dat ik een tijdje de perikelen van beide camera's blijf volgen. Misschien ook second hand, kreeg juist via mail een interessant aanbod voor een Canon pro 90 IS.

Groeten rené

Comment

Hoi,
                        Ik ben totaal nieuw hier en heb ook een tijd lang op het net rondgezworven om een nieuw toestel aan te kopen.Ik twijfelde tussen de Olympus c-750, de fuji s5000 en de minolta z1.Wel het is de laatste dus geworden. Daar ik niet direct de kenner ben heb ik wel een beetje naar de prijs gekeken. Maar ik moet wel zeggen : ik vind het een fantastisch bakske.Start snel op, heel gebruiksvriendelijk , zowel automatisch als manueel, snelle zoom, kortom ik ben er content van.
                        Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

Comment

Ze kregen het dacht ik niet meer goed dicht met de batterijen erin.
                          Ik dacht dat het stond op het minolta forum van dpreview. Uiteraard is een incidenteel gebrek altijd mogelijk, maar als je nog aan het uitzoeken bent, ben je natuurlijk erg kritisch op alles wat negatief lijkt.
                          Maakt niet uit voor welke cam je gaat zoeken, overal zul je problemen over vinden. Juist de probleemgevallen worden op de forums gepost om oplossingen op te vinden. Juist de tevreden "klanten" zul je niet zo vaak zien posten !!!

Mijn vriendin heeft sindskort een Z1, en ik moet je vertellen dat het voor de prijs een hele goeie is. Hij voelt misschien niet super degelijk aan, omdat deze van plastic is oa (dit heeft wel als voordeel dat deze niet zo zwaar is). Maar je kunt niet alles willen hebben voor die prijs, anders moet je 1000 Eurie bij leggen (minimaal).
                          Wij hebben ook geen problemen met het batterij compartiment gehad tot nu toe, maar daar hoef je ook niet zo vaak te zijn, want je maakt gemakkelijk 250 - 300 foto's met 1 setje. (met veel zoomen en LCD aan)

Ik kan je met een gerust hart een Z1 aanbevelen. Daar nix af te doen over je andere optie, daar weet ik nl nix van. Maar zo de specs te lezen zijn het 2 heel goeie. Heb je beide al eens vast gehad en gekeken welke je het beste ligt ?

Groetjes en succes met je quest !!!
                          Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken naar de minolta Z1 en volg de prijstendens op www.guenstiger.de op de voet op en daar gaat dat toestel dagelijks een paar euro lager (op dit moment ONDER 350 €!!!). Dat is natuurlijk in Duitsland
                            Weet er iemand een vergelijkbare site voor de belgische markt of waar kan je best je aankopen in België doen om ook te profiteren van de zakkende duitse prijzen?

Comment

Originally posted by black_diamond
                              Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken naar de minolta Z1 en volg de prijstendens op www.guenstiger.de op de voet op en daar gaat dat toestel dagelijks een paar euro lager (op dit moment ONDER 350 €!!!). Dat is natuurlijk in Duitsland
                              Weet er iemand een vergelijkbare site voor de belgische markt of waar kan je best je aankopen in België doen om ook te profiteren van de zakkende duitse prijzen?
                              Ga eens kijken op http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm.
                              Staat een mooie aanbieding.

Comment

Originally posted by black_diamond

Bij http://www.sdcard.be staat em 418 voor de moment...
                                Mss eens een kijkje waard?

Garfield007
                                Garfield007 **BD0188BE**
                                Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Working...
                                X