even vlug mijn eerste gedachten zeggen over de 7D (en ik kom van de 5DmkII + 1DmkIII)
voort moment heb ik nog geen samples om te posten maar hieronder enkele bevindingen
voort moment heb ik nog geen samples om te posten maar hieronder enkele bevindingen
- 7D ligt beter in de hand dan een 5DmkII maar bijlange nog niet zo goed als een 1DmkIII
- snelheid 8fps vind ik meer dan genoeg,10fps maakt het verschil niet
- AF verplettert de 5DmkII en doet het even goed als de 1DmkIII (heb de 7D nu wel nog niet in alle omstandigheden kunnen testen)
- AF punt laten verspringen met behulp van accelerometer is heerlijk om werken
- waarom toch niet de Aan-uit/scrollwheel lock van de 5D en 1D behouden. Imho is het echt dwaas om die twee knoppen te scheiden. Ik vind het sowieso handiger om de aan-uit knop aan de achterkant van de body te hebben. Dat maakt éénhandige bediening een pak lastiger, en zeg nu niet; " laat heb dan altijd aanstaan"
- 100% pixelscherpte van de 7D komt niet in de buurt van de scherpte van de ultieme 1x en 1.3x sensoren van de 5DmkII en de 1DmkIII. Dit is voor mij hét grootste verschil, één pixel van een 5DmkII of een 1DmkIII is echt wel een pak meer waard dan ééntje van de 7D, zonder twijfel (en ik heb het met al mijn lenzen getest)
- meerdere puntjes volgen...
Comment