Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

even vlug mijn eerste gedachten zeggen over de 7D (en ik kom van de 5DmkII + 1DmkIII)
    voort moment heb ik nog geen samples om te posten maar hieronder enkele bevindingen
    • 7D ligt beter in de hand dan een 5DmkII maar bijlange nog niet zo goed als een 1DmkIII
    • snelheid 8fps vind ik meer dan genoeg,10fps maakt het verschil niet
    • AF verplettert de 5DmkII en doet het even goed als de 1DmkIII (heb de 7D nu wel nog niet in alle omstandigheden kunnen testen)
    • AF punt laten verspringen met behulp van accelerometer is heerlijk om werken
    • waarom toch niet de Aan-uit/scrollwheel lock van de 5D en 1D behouden. Imho is het echt dwaas om die twee knoppen te scheiden. Ik vind het sowieso handiger om de aan-uit knop aan de achterkant van de body te hebben. Dat maakt éénhandige bediening een pak lastiger, en zeg nu niet; " laat heb dan altijd aanstaan"
    • 100% pixelscherpte van de 7D komt niet in de buurt van de scherpte van de ultieme 1x en 1.3x sensoren van de 5DmkII en de 1DmkIII. Dit is voor mij hét grootste verschil, één pixel van een 5DmkII of een 1DmkIII is echt wel een pak meer waard dan ééntje van de 7D, zonder twijfel (en ik heb het met al mijn lenzen getest)
    • meerdere puntjes volgen...
    5DmkIII en wat glas

Re: Pixelpeepen etc. 5DmkII vs 7D

danku voor de inbreng

ik wilde gewoon mijn beperkte bevindingen al posten omdat ik nog geen complete tests heb kunnen uitvoeren, als je liever hebt dat ik dat niet doe, zeg het gerust en dan vraag ik wel aan een mod om het topic te sluiten maar stop dan met mensen moedwillig te beledigen in plaats van gewoon op de knop "vorige" te klikken
    5DmkIII en wat glas

Comment

'K zou begot niet weten waarom dit een domme post is. Ik vind het persoonlijk wel eens interessant om de bevindingen te lezen van een persoon die meer gewoon is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht
        'K zou begot niet weten waarom dit een domme post is. Ik vind het persoonlijk wel eens interessant om de bevindingen te lezen van een persoon die meer gewoon is.
        en dat heb ik dan ook gedaan omdat ik al van verschillende mensen de vraag heb gekregen hoe ik de 7D al vind tot nu toe... en meer kan ik er voor het moment gewoon nog niet over zeggen.
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht
          Dat vind ik ook, + 1. Heb nog zo'n praktijken van bepaalde personen hier gezien. Ik vraag me soms zelfs af of twee personen hier in duo's werken.

Interessant om lezen aangezien je de 7D kan zien vanuit het standpunt van een 1DIII en 5D gebruiker met een toch mooi arsenaal aan lenzen. Kijk uit naar meer 'puntjes'.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Matthias, deze post zal door velen gewaardeerd worden, er lopen nogal wat mensen rond die tussen de 2 twijfelen...

Comment

Fiewfinder

Man,man

hebt gij echt niets beter te doen dan iemand die serieus met zijn hobby bezig is de grond in te boren?
              Als het U niet intereseerd reageer er dan niet op of doe het fatsoenlijk.
              Dan blijft iedereen tevreden en kunnen wij tenminste onze hobby met plezier beoefenen.

groeten.

QUOTE=ViewFinder;2561788]Met stip op 1, de domste Post.[/QUOTE]
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Ik ben zelf van plan mijn 5DII eventueel te vervangen door de 7D, omdat ik me meer wil toe leggen op vogelfotografie en dus de cropfaktor en snelheid wel zie zitten.

Dus laat maar komen die testen :
                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

ik vind het in ieder geval een goede start om de 5DmkII, de 7D en de 1DmkIII met elkaar te vergelijken. Alleen als je ze alle drie al uitvoerig hebt gebruikt kan je hier mee starten.
                  Mathias, dank je maatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder
                    Als u tests uitvoert dan wil ik graag weten hoe u dat doet, spiegel u aan DPReview en ik zal u misschien serieus nemen.
                    Tja, en dan al die artificiële omstandigheden waarin de toestellen worden vergeleken. Zelfs de sample-foto's op DPreview slaan werkelijk nergens op... snel een paar van London-centrum en that's it. Die sla ik altijd over wegens "onnutig"...

Matthias, laat de bevindingen maar komen jong! Er zitten hier inderdaad een behoorlijk aantal mensen die twijfelen tussen 5DII en 7D... en waarom 500€ meer uitgeven als je met "minder" ook toekomt. Hoewel minder hier een relatief begrip is uiteraard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder
                      Als jullie je willen laten beïnvloeden door iemand die het aan elementaire kennis ontbreekt, ga dan lekker je gang.
                      Ik vind rood soms blauwig.. zo moet je deze beschouwingen bekijken.
                      Het is altijd fijn om de persoonlijke bevindingen van Matthias eens nader te bekijken en ze te vergelijken met Dpreview. Je kan het vergelijken met fredmiranda, maar van een persoon. De Matthias dus.

Off topic : Maak je hier niet druk in Viewfinder. Ik begrijp het defensieve gedrag van jouw niet. Maar misschien ben ik wel wat simpel om dit te snappen

Weer on topic graag.

Comment

Maak jullie niet druk omwille van V....F.....
                        Reageer er toch niet meer op. Maakt niets uit. Alleen dat morgen dit topic opgekuist word door een moderator

Comment

viewfinder: topicvervuiling.

Thx Matthias, ben benieuwd naar dat verschil in pixels hoor.

Comment

Matthias laat maar komen de resultaten

Wegens dat ik een upgrade ga doen van de 50D naar twijfel 7D of 1Dmark III daarmee dat ik zeker deze thread ga volgen.

Mijn hoofd fotografie is vogels,wildlife

Grtz,

Peter

Comment

komaan mensen, zo een heisa om één persoon die
                              op een heel onbeleefde manier dit topic uit zijn context haalt !!
                              respectloos; niet in het minst tegen de persoon die er zijn tijd wil insteken
                              en AAN WIE HET LEZEN WIL zijn bevindingen meedeelt.

ik vind dat je altijd kan leren van iemand die er (veel) meer verstand van heeft
                              dan jezelf, doe er maar je profijt mee.

Matthias, the results please....

mvg
                              dekadé
                              het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

Comment

Working...
                              X