Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D of 500d (of 50d)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 450D of 500d (of 50d)

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
    kies de de hoogst mogelijke uitvoering...later wil je toch up-graden!
    We zijn niet allemaal koopvee/kuddedieren.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      We zijn niet allemaal koopvee/kuddedieren.....
      neen, slechts 90% van ons ...
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

Comment

Veel hangt af van het prijsverschil natuurlijk, maar in mijn geval bedroeg dat 150€ (tussen de 450D en 500D). Wat krijg je daarvoor in de plaats:

- hogere resolutie van het schermpje (maar dat van de 450D voldoet al ruimschoots)
        - filmmodus die voor huis/tuin/keukengebruik eigenlijk onbruikbaar is
        - 3 extra megapixels die je als amateur toch nooit zal gebruiken
        - hogere ISO mogelijk, maar als ik zie hoeveel ruis ISO 1600 (450D) al geeft...
        - iets grotere buffer waardoor je meer RAW achter elkaar kan schieten
        - HDMI aansluiting

Voor een amateur is enkel dat laatste mogelijk leuk, en dan nog - veel TVs laten je tegenwoordig ook foto's over wifi bekijken of hebben een SD slot (veel handiger dan kabeltjes bovenhalen).

Om daar nu 150€ voor te betalen - zelf heb ik het niet gedaan (en dus een 450D gekocht). Het uitgespaard geld kan je beter in lenzen investeren, bv. een goedkope 1.8 50mm prime om mooie portretten te maken.

De EOS 1000D zou ik dan wel weer afraden, die was maar 50€ goedkoper dan de 450D bij mijn 'leverancier'. De 450D biedt nl. een beter focussysteem, spot metering, extra megapixels, meer FPS, infrared remote control, groter scherm en grotere viewfinder. Niets essentieels, maar voor 50€ een veel zinvoller pakket extra's dan wat de 150€ voor een upgrade naar een 500D te bieden heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dust44 Bekijk bericht
          Veel hangt af van het prijsverschil natuurlijk, maar in mijn geval bedroeg dat 150€ (tussen de 450D en 500D). Wat krijg je daarvoor in de plaats:

- hogere resolutie van het schermpje (maar dat van de 450D voldoet al ruimschoots)
          - filmmodus die voor huis/tuin/keukengebruik eigenlijk onbruikbaar is
          - 3 extra megapixels die je als amateur toch nooit zal gebruiken
          - hogere ISO mogelijk, maar als ik zie hoeveel ruis ISO 1600 (450D) al geeft...
          - iets grotere buffer waardoor je meer RAW achter elkaar kan schieten
          - HDMI aansluiting

Voor een amateur is enkel dat laatste mogelijk leuk, en dan nog - veel TVs laten je tegenwoordig ook foto's over wifi bekijken of hebben een SD slot (veel handiger dan kabeltjes bovenhalen).

Om daar nu 150€ voor te betalen - zelf heb ik het niet gedaan (en dus een 450D gekocht). Het uitgespaard geld kan je beter in lenzen investeren, bv. een goedkope 1.8 50mm prime om mooie portretten te maken.

De EOS 1000D zou ik dan wel weer afraden, die was maar 50€ goedkoper dan de 450D bij mijn 'leverancier'. De 450D biedt nl. een beter focussysteem, spot metering, extra megapixels, meer FPS, infrared remote control, groter scherm en grotere viewfinder. Niets essentieels, maar voor 50€ een veel zinvoller pakket extra's dan wat de 150€ voor een upgrade naar een 500D te bieden heeft.
          Dit is echt nuttige info, bedankt! waar heb jij jouw camera dan gekocht? want op die konijnenbergsite is het vershcil tussen 1000d en 450d 100 euro..

Comment

bekijk sites als dpreview.com en photozone.de voor reviews van de toestellen die je in gedachten hebt.

Ik zou persoonlijk gaan voor de net aangekondigde 550d, deze is in sommige gevallen zelfs beter (op papier) dan de 50d

maar de 500d is heel goed (heb er zelf een), zal zeker een tijd meegaan voor een starter en is toch een stuk beter dan de 450 en 1000 die me wat te beperkt lijken anno 2010. Is de volle 150€ waard bovenop d e 450d. Zo een scherm is gewoon onmisbaar, beeldkwaliteit op iso's 450 en 550 zijn niet echt te vergelijken waarbij de 500 wint, vergelijk maar op het tabelletje http://www.dpreview.com/reviews/canoneos500d/ en informatief op http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/.

De kitlens 18-55IS is wel goed, maar als het budget er is zou ik kijken naar een lichtsterkere lens. Superzooms bieden misschien veel zoom, maar ook veel vervorming aan. Bekijk lensreviews op photozone.de

succes met de keuze
            Last edited by kanon; 9 februari 2010, 23:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kanon Bekijk bericht
              Zo een scherm is gewoon onmisbaar,

Tot voor een jaar of 2 bestonden zulke schermen niet en 10 jaar geleden had je zelfs HELEMAAL GEEN schermen.

Is daarmee de fotografie begonnen?

Comment

Working...
              X