Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk toestel?

Dag allemaal,

Ik heb een paar vragen voor jullie vermits ik een leek ben in de fotowereld
    Ik zou graag een toestel kopen waarmee ik mooie foto’s kan maken van honden.
    Ik beoefen de sport agility (het is de bedoeling dat de hond zo snel en foutloos mogelijk een parcours aflegt met een aantal toestellen. De toestellen zijn verdeeld in (hoogte)sprongen, raakvlaktoestellen, doorgangen (zoals bijvoorbeeld de tunnel) en paaltjes) en ik zou daar toch graag heel mooie foto’s van willen maken.

Het is dus de bedoeling dat het toestel heel snel en mooie bewegende beelden kan maken!
    Ik heb gehoord dat de sport functie hiervoor heel belangrijk is ?
    Zijn er nog belangrijke punten waar ik op moet letten bij aankoop van een nieuw toestel?
    Het is wel zo dat de sport buiten beoefend wordt.
    Buiten de bewegende beelden zou ik ook nog graag portretfoto’s nemen van de honden.
    Ik zou liefst niet meer dan 500 euro uitgeven aan een fototoestel.
    Ik hoop dat jullie mij een paar voorbeelden kunnen geven van toestellen die voor mij geschikt zijn.

Alvast allemaal bedankt hé!
    Groetjes,
    Kelly

Re: welk toestel?

Hoi,

als ge echt zeer mooie bewegende beelden wil maken dan heb je eigenlijk een body nodig die de nodige frames per seconde kan schieten..bv 6fps zoals de canon 50D.
    Plus moet je ook investeren in een snelle lichtsterke lens en dan kom je met dat budget niet toe!!!

Alleen als je het echt zeer goed wil doen hé....als je gewoon mooie foto's wil schieten van spelende kinderen enz...

Dan kun je gelijk welke DSLR kopen denk ik....zie linkjes...die vallen redelijk binnen je budget en zijn zeer goede toestellen...

succes

Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Wat bedoel je juist met "bewegende beelden"?
      filmpjes? zeer "bevroren" beelden van een snelbewegende hond?

Moet het persé een spiegelreflex zijn?
      Voor dat budget, denk ik dat je meer waarde uit dat geld kunt halen door
      een meer geavanceerd compacter toestel te overwegen, bijvoorbeeld PowerShot SX1 IS, Olympus SP-800 UZ, Samsung NX10...

De goedkoopste bodies kosten al gauw 400-700 euro, en dan moet je er nog één of meerdere goeie lenzen bijkopen.
      Als je toch héél graag een dslr hebt, zou ik een nikon d40/d60 of canon 1000d overwegen met een goeie telelens 70-200. 70 gaat nog net voor portret en 200 is al redelijk wat afstand voor op het parcours (ik veronderstel dat je niet altijd vlakbij de hond staat?)
      Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Hoi,

als ge echt zeer mooie bewegende beelden wil maken dan heb je eigenlijk een body nodig die de nodige frames per seconde kan schieten.
        Grtz Dirk
        Inderdaad, dan ga je richting 30 frames/sec.

Comment

nikon d40/d60 Die ga je dan toch 2e hands moeten opsnorren

Vervangers zijn D3000 & D5000

Maar idd voor jouw budget mss beter een goed compactje overwegen zoals eerder vermeld.

De nikon P90 ontbrak nog in het lijstje van Geert
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Of eens gaan kijken bij de 2ehands toestellen zoals een 40D van canon,die kan je nu al voor een redelijke prijs krijgen.
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
            X