Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D of 500d (of 50d)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 450D of 500d (of 50d)

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
    De vraag is , wil je de camera ook gebruiken om te filmen , zoniet neem de 50D zoja neem de 500D , kost de 50D teveel naar je gedacht neem dan de 450D als het voor foto's te nemen zijn alleen , op de 50D heb je iets meer opties maar kost ook ietsje meer , als geld geen rol speelt ga dan voor de 5D M II , wat ik wil zeggen dat de 450D een pracht van een instap camera is als je alleen foto's wil nemen , en als je echt de videocamera er bij wilt je toch moet gaan voor de FF 5D M II,dan heb je pas kwaliteit , mja de prijs ook
    Met alle respect voor de poging, ik vind dit geen goed advies.
    Men vindt de 50D eigenlijk al te duur en over lenzen heeft niemand het nog gehad. (behalve mijzelf)
    De 500D kan alles en eigenlijk al veel meer dan een beginner nodig heeft, het allerzwaarste geschut noemen heeft total geen zin.
    Een 500D met een setje 18-55 IS +55-250IS (of een redelijke superzoom) is meer dan genoeg voor mensen die de volgende vragen hoogstwaarschijnlijk niet kunnen beantwoorden:
    Wat doen sluitertijd en diafragma met mijn plaatje?
    Welke ISO moet/kan /mag ik instellen en waarvoor?
    Waar moet ik focussen en hoe stel ik dat in?
    Welke lichtmeting ga ik waar gebruiken?
    Wat moet ik eventueel softwarematig nog doen na de opname?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Samhain92 Bekijk bericht

Van lenzen snap ik niet veel, maar de lens die je nu noemt is toch die dat er standaard bij zit?
      Ja, die krijg je er bijna voor niks bij en hij is niet slecht, heeft alleen een paar beperkingen t.o.v. (veel ) duurdere.
      Aante raden die er bij te nemen, je hebt minimaal 1 lens nodig.....

Comment

Het is verschil is (op de konijnensite) precies 132,15 euro.

Nu vind ik het wel verdacht dat de winkelierster mijn papa een 450d aanraadt tov e 50d of de 500d, horen die niet altijd het duurste aan te raden denk ik dan:P
        Mijn papa denkt ook dat als je een 500d neemt met de video (die we dus op onze compacte camera wel gebruiken) dat er dan andere dingen verdwijnen, of minder goed worden, is dit waar?

xxx

(momenteel is papa helemaal overtuigd van de 450d, ik twijfel nog omdat we bij onze andere camera's de filmfunctie ook gebruikten, uiteraard in beperkte mate, maar toch...)

450D is de voorganger van de 500D !
        Ze zullen er nog enkele liggen hebben waar ze niet meer vanaf geraken denk ik

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          450D is de voorganger van de 500D !
          Ze zullen er nog enkele liggen hebben waar ze niet meer vanaf geraken denk ik

grts
          Sieg

450D voorganger van de 500D denk niet dat je deze vergelijking kan maken,op de 450D zit er trouwens geen videofunctie ,@Telekees ,jij beweerd dus dat de 50D niet beter is dan de 450D(50D nieuwprijs Body ongeveer 300 euro duurder ), kenners beweren hier toch dat een XXD beter is dan een XXXD,allez ik versta toch onder je uitleg ( Men vindt de 50D eigenlijk al te duur) dus eigenlijk zijn geld niet waard en beter voor de goedkopere versie de 450D gaan(ongeveer 450 euro Body)
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

450D voorganger van de 500D denk niet dat je deze vergelijking kan maken,op de 450D zit er trouwens geen videofunctie
            Voila, bij deze ... Het is niet omdat er een bepaalde functie niet op een toestel zit dat het geen voorganger is hé

300D --> 2003
            350D --> 2005
            400D --> 2006
            450D --> 2008
            500D --> 2009

Dan heb je natuurlijk nog de XXXXD, de XXD en de XD reeks die ook elk een voorganger hebben en zodoende ook een opvolger (behalve de 1000D voorlopig)

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 7 februari 2010, 18:44. Reden: X te weinig

Comment

450D voorganger van de 500D denk niet dat je deze vergelijking kan maken,op de 450D zit er trouwens geen videofunctie ,@Telekees ,jij beweerd dus dat de 50D niet beter is dan de 450D(50D nieuwprijs Body ongeveer 300 euro duurder ), kenners beweren hier toch dat een XXD beter is dan een XXXD,allez ik versta toch onder je uitleg ( Men vindt de 50D eigenlijk al te duur) dus eigenlijk zijn geld niet waard en beter voor de goedkopere versie de 450D gaan(ongeveer 450 euro Body)
              Lezen blijft moeilijk.....
              Een 50D is beter en persoonlijk zou ik geen 500D kopen, maar voor duidelijke beginners is het zaak nog wat geld over te houden voor een lens en toebehoren, de meerwaarde van een 50D is er gewoon niet voor mensen die enzovoort.....zie mijn eerdere post AAN U GERICHT

Comment

Voila, bij deze ... Het is niet omdat er een bepaalde functie niet op een toestel zit dat het geen voorganger is hé
                grts
                Sieg
                Integendeel, OMDAT een ouder model een bepaalde functie niet heeft is het een voorganger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Lezen blijft moeilijk.....
                  Een 50D is beter en persoonlijk zou ik geen 500D kopen, maar voor duidelijke beginners is het zaak nog wat geld over te houden voor een lens en toebehoren, de meerwaarde van een 50D is er gewoon niet voor mensen die enzovoort.....zie mijn eerdere post AAN U GERICHT

Sorry , maar begon alweer te twijfelen aan de 50D en wou er net eentje aanschaffen,dus ga ik ervoor , grtjs
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

En een 1000d?

Is dat ook een goede starters-camera? die is ook een stuk goedkopen dan de 450d en ik heb een vgl tabel bekeken (hier ergens op het forum) en de verschillen waren bijna nihil...

Iiveview, wil dat zeggen dat je een scherpje hebt waarop je kan zien wta je trekt? ipv dat je door dat klein vakje moet kijken? Zit dat nièt op de 1000d? want bij de 450d in die tabel stond dat er als ene noot bij en bij de 1000d niet. (dus ik veronderstel dat 1000 dat nièt heeft.)

Hoe lang gaat een camera gemiddeld mee? [als je niet abnormaal veel met je toestel trekt]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Integendeel, OMDAT een ouder model een bepaalde functie niet heeft is het een voorganger.
                      Ja dat bedoelde ik ook Telekees, de zin was gewoon zo opgesteld omdat Bloatenaas geen voorganger zag in de 450D t.o.v. de 500D omdat die eerste geen videofunctie had (rare stelling volgens mij)

grts
                      Sieg

Comment

Ja dat bedoelde ik ook Telekees, de zin was gewoon zo opgesteld omdat Bloatenaas geen voorganger zag in de 450D t.o.v. de 500D omdat die eerste geen videofunctie had (rare stelling volgens mij)

grts
                        Sieg
                        OK , ik had me teveel gefocust op die videofunctie en het verkeerd bekeken , volledig gelijk , toch prachtig dat er nog mensen zijn die het 100% netjes uitleggen

Comment

grts
                          Sieg
                          Ik sprak je niet tegen, maar viel je bij....

Comment

Het is verschil is (op de konijnensite) precies 132,15 euro.

Nu vind ik het wel verdacht dat de winkelierster mijn papa een 450d aanraadt tov e 50d of de 500d, horen die niet altijd het duurste aan te raden denk ik dan:P
                            Mijn papa denkt ook dat als je een 500d neemt met de video (die we dus op onze compacte camera wel gebruiken) dat er dan andere dingen verdwijnen, of minder goed worden, is dit waar?

xxx

(momenteel is papa helemaal overtuigd van de 450d, ik twijfel nog omdat we bij onze andere camera's de filmfunctie ook gebruikten, uiteraard in beperkte mate, maar toch...)
                            vrijdag ook naar konijnenberg geweest, en ook wij kregen een beetje de indruk dat de enige vooruitgang de mogelijkheid tot filmen was met de 500D, bovendien kan je met de 500D maar 3 beelden/sec. nemen tegen 3.5 beelden/sec. met de 450D. Wij hebben uiteindelijk toch beslist de 500D te nemen, maar was jammer genoeg niet meer voorradig, de mevrouw voor ons kon wel haar 450D meenemen.

Comment

1-En een 1000d?

Is dat ook een goede starters-camera?

2-Iiveview, wil dat zeggen dat je een scherpje hebt waarop je kan zien wta je trekt? ipv dat je door dat klein vakje moet kijken? Zit dat nièt op de 1000d? want bij de 450d in die tabel stond dat er als ene noot bij en bij de 1000d niet. (dus ik veronderstel dat 1000 dat nièt heeft.)

3-Hoe lang gaat een camera gemiddeld mee? [als je niet abnormaal veel met je toestel trekt]
                              1-Ook met een 100D doe je weinig verkeerd, heeft alleen een wat kleiner scherm

2-Van het nut van liveview bij deze camera's moet je je niet teveel voorstellen, bij normaal fotograferen heb je er helemaal niks aan.
                              De 100D heeft ook liveview
                              Een ZOEKER bij een spiegelreflex dient om vrijwel exact te zien wat de camera ziet voor de opname, je kijkt door de lens en dat heeft bepaalde voordelen.
                              Liveview heeft nut om op een statief exact scherp te kunnen stellen (bij b.v, een macro-opname), maar het werkt te traag voor normaal fotograferen

3-Veruit de meeste camera's gaan al stofhappen of worden verkocht/weggegeven voordat ze kapot zijn.

Zolang je de volgende vragen niet vlot kan beantwoorden zou ik me over de camera's niet zo druk maken:
                              Wat doen sluitertijd en diafragma met mijn plaatje?
                              Welke ISO moet/kan /mag ik instellen en waarvoor?
                              Waar moet de camera focussen en hoe stel ik dat in?
                              Wat is scherptediepte?
                              Welke soort lichtmeting ga ik waar gebruiken?
                              Wat moet ik eventueel softwarematig nog doen na de opname?
                              Last edited by Keeskanon; 7 februari 2010, 21:25.

Comment

kies de de hoogst mogelijke uitvoering...later wil je toch up-graden!
                                Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Working...
                                X