Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Grootte van de body
Collapse
X
-
-
Re: Grootte van de body
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtGeachte heren hjanssen en Telekees, in de D70 (evenals in de D50 en de D40) zit een hybride sluiter, nl. gordijn in combinatie met een electronische sluiter, die o.m. zeer snelle flitssynchronisatie mogelijk maakt - bij de D70 zelf geprobeerd 1/4000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtGewoon een spleetsluiter dus, wat er verder aan electronica aanhangt doet niet terzake.
je hoeft het dus echt niet te lezen. doe vooral geen moeite.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtBull****.
fijne reactie...
jij bent je hier op BD echt wel populair aan't maken...Last edited by d_oracle; 9 februari 2010, 23:01.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtachter deze link staat vanalles wat niet ter zake doet
je hoeft het dus echt niet te lezen. doe vooral geen moeite.
Noem mij 1 reflex die geen spleetsluiter en alleen een elektronische sluiter heeft, dan pas kan je iets claimen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtIk raad 1 keer: wikipedia.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtIk raad 1 keer: wikipedia.
Noem mij 1 reflex die geen spleetsluiter en alleen een elektronische sluiter heeft, dan pas kan je iets claimen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtfijne reactie...
jij bent je hier op BD echt wel populair aan't maken...
Maar je moet beter googelen vriend.
Comment
-
Ik stem toch ook voor kwaliteit als reden.
Een kwaliteitswasmachine is groter en zwaarder dan de goedkopere.
Een grote wagens hebben meer features, luxe, snelheid.
Neem een veertje van 1mm en eentje van 100mm. Welke veer zal je de meeste veerkracht kunnen meegeven? Of welke veer zal eenvoudiger langer kunnen meegaan.
Ook in een camera zitten mechanische dingen. Als die groter zijn, dan kan je die steviger en met meer controle maken dan de kleinere broertjes.
Een grotere sensor in de high-end-bodies en die neemt meer plaats in.
De zoeker is groter met een grotere prisma.
De batterij is vaak groter omdat die ook meer stroom moet afleveren.
Het motortje voor de spiegel is groter en daardoor sneller, en gaat langer mee.
Als het eenvoudig was om die top camera's net zo klein en licht te maken. Waarom zou dan geen enkele fabrikant dat doen? Beroepsfotografen hebben toch echt niet de grootste en zwaarste nodig. Ik denk zelfs dat veel van die mensen last hebben met rug problemen of andere gewrichten. Neen als het in het formaat van een compact camera kon, dan liep er geen beroeps meer rond met een grote-zware camera.Tot sluitertijd, Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtTja, je steekt zelf je kop in de strop door maar door te gaan over niet aanwezige spleetsluiters in kleine camera's.
Maar je moet beter googelen vriend.
spiegel omhoog! GEEN gordijn!!
some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk berichtIk vraag mij dan af waarom de beeldkwaliteit van de D300S of D7 zoveel hoger is bij hogere ISO waarden dan de instapmodellen.. als de sensorgrootte toch dezelfde is??
Die doet van 100-200 niks en daar ruisen die dingen dan ook als je niet goed belicht....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichthahaha hoe arrogant... nu ga je wel af hoor! ik heb het toestel in m'n handen... een D50...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichthahaha hoe arrogant... nu ga je wel af hoor! ik heb het toestel in m'n handen... een D50...
Gecombineerde mechanische en elektronische CCD-sluiter
Hoe is de speigelopgeklapt?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk berichtIk stem toch ook voor kwaliteit als reden.
Als het eenvoudig was om die top camera's net zo klein en licht te maken. Waarom zou dan geen enkele fabrikant dat doen? Beroepsfotografen hebben toch echt niet de grootste en zwaarste nodig. Ik denk zelfs dat veel van die mensen last hebben met rug problemen of andere gewrichten. Neen als het in het formaat van een compact camera kon, dan liep er geen beroeps meer rond met een grote-zware camera.
Voorbeeldje:
Alles wat in een 50D zit , zit ook in een 500D, die is alleen maar een beetje geknepen..
De 500D is ONTWORPEN voor mensen die mogelijk geen grote zware camera willen.
Wat meer kunststof en minder knoppen/display, en daar is tie dan.
Er zijn overigens zat beroeps die die ook gewoon met een kleine lichte camera lopen.
Over die rugproblemen: wat maakt het in jezusnaam uit voor de rug of een camera 1 kilo of de helft weegt....
Comment
Comment