Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte van de body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grootte van de body

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

Dus je kijkt rechtstreeks op de sensor?

Hoe is de speigelopgeklapt?
    Via de schoonmaakstand....

Comment

rechtstreeks uit de manual van de D50:

Dus je kijkt rechtstreeks op de sensor?

Hoe is de speigelopgeklapt?
      d'r is heel simpel... een optie in de menu die de spiegel laat opklappen... en dan kijk je rechtstreeks op de spiegel... wat niet het geval is met een D200, D300, D700 waar je op't zwarte gordijn kijkt...

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        d'r is heel simpel... een optie in de menu die de spiegel laat opklappen... en dan kijk je rechtstreeks op de sluiter... wat niet het geval is met een D200, D300, D700 waar je op't zwarte gordijn kijkt...
        Tja, er zijn hele websites die zich bezighouden met de shutterlife van ook de D50.
        En dat zal niet de onzichtbare electronische sluiter zijn.
        Zit gewoon verstopt.
        Er BESTAAN (nog) geen reflexen zonder spleetsluiter, blijft gewoon staan.

Zie deze specs, het staat er gewoon letterijk in (focal plane shutter)

Last edited by Keeskanon; 10 februari 2010, 16:38.

Comment

ik denk het wel! neem nu de shutter... van een D3 tegenover een shutter van een D50, die een electronische shutter heeft... of D60, die een tragere shutter heeft... daar zit een kleiner, minder krachtiger motortje... in om maar één voorbeeld te noemen... en zo zijn er talloze... de viewer bijvoorbeeld... LCD, een extra LCD... meer knoppen... da's allemaal kwaliteit...

Als je binnen in een D3 kijkt, dan heb je echt geen ruimte over...

ik denk niet dat je een D3 in een D60 krijgt...
          mijn leica sl is ook een FF camera, en heeft zelfs nog ruimte voor een rolletje achterin..

de shutter is dus even groot als die van een FF-dslr, en is voorzien van een pentaprisma..met 100% zoekerbeeld, en na 36 jaar nog steeds de helderste zoeker aller tijden..

body is wel degelijk slanker en compacter dan die van een FF-dslr hoor..

WEL zwaarder.., maar dat komt omdat de hele zooi uit 1 brok metaal is...

het kan dus wel degelijk..

maar goed, leica is leica, en nikon is nikon..

digi is digi, en analoog is analoog,

en japans is geen duits..

zal het nooit worden ook...

edit:

het moet toch mogelijk zijn, om met name het digitale gedeelte, dwz de electronica te kunnen verkleinen, ipv het mechanische gedeelte..(wat m.i. veel moeilijker en kostelijker is)

een sensor heeft bepaalde afmetingen, de shutter+ spiegel ook, de rest is allemaal electronica..geen filmtransportmotor meer, geen mechanisch gedoe..ik begrijp ook niet, waarom een goed merk als sony, met zulk een afschuwelijk lelijk design op de proppen is gekomen, wat betreft de a850/a900, MET 100% viewfinder+pentaprisma, terwijl een pentaprisma toch echt niets moderns is hoor..het bestaat al tientallen jaren, evenals fullframe, zij het dan analoog natuurlijk..

die lelijke bult bovenop de a850/a900 om ruimte te geven aan een pentaprisma doet mij denken aan de eerste opel rekord/ascona diesels, die een soortgelijke lelijke bult op de motorkap hadden, om ruimte te geven aan de motor..

dat moet toch echt beter kunnen lijkt me..

grootte van de body is iets heel persoonlijks, wie kleine handjes heeft, zal opteren voor een compactere body terwijl anderen juist weer een grotere body prefereren.. ik zelf hou van een stevige , grote body, ik heb zodoende meer grip op het hele spul, ik heb daarom een hele tijd geleden een grip erbij gekocht, daar ik altijd het idee had, met een 'halve' camera te schieten..

eigenlijk draait alles om de balans..

een 1dmkIII lijkt mss groot, maar voelt toch prettig aan.. ik had zelfs het idee, dat mijn sony a200 icm een 70-200+ grip, zwaarder was dan de 1dmkIII icm een 70-200 L, terwijl dat niet zo is..

zolang eea in balans is, voel je het niet zo direct, en is grootte en gewicht dus eigenlijk subjectief te noemen..
          Last edited by Sjinouck; 11 februari 2010, 13:32.

Comment

d'r is heel simpel... een optie in de menu die de spiegel laat opklappen... en dan kijk je rechtstreeks op de spiegel... wat niet het geval is met een D200, D300, D700 waar je op't zwarte gordijn kijkt...
            Lijkt mij stug, dat als je de spiegel opklapt...........je rechtstreeks op de spiegel kijkt en zeker een zwart gordijn lijkt mij nog vreemder, want de sluiters zijn grijs en van metaal.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

de sluiters zijn grijs en van metaal.
              Of van Kevlar en koolstofvezel (Nikon D3 serie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Of van Kevlar en koolstofvezel (Nikon D3 serie)
                en wat zie je dan? grijs, zwart, wit of een andere kleur?

Comment

Comment

zelf heb ik graag wat volume in de handen
                    Om dit draadje terug wat prettiger te maken, ik ook

Nochtans vind ik een 7D het maximum voor het kleine ventje dat ik ben (1,69m en 62 kg) en grijp al eens terug naar de 400D
                    Ik weet ook wel dat door het grotere pentaprisma en de grotere batterij de 7D zwaarder weegt dan z'n XXD voorgangers, en apprecieer het zoekerbeeld
                    Tegenover de 550D zitten er ook 2 cpu's in + extra AF hardware
                    Ik kan me voorstellen dat het mogelijk moet zijn 200g af te pitsen van het gewicht, maar geen enkele klant zit daar op te wachten
                    Integendeel, de meesten schroeven er nog een grip onder omdat ze eigenlijk een 1D willen
                    Een reserveaccu weegt minder (en anderrs, na 1000 fotos kom je toch wel in de buurt van je auto, eet- of slaapgelegenheid waar je kan opladen)

Comment

Working...
                    X