Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade naar EOS 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade naar EOS 50D

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ik begrijp je punt Telekees maar lees mijn tekst nu eens terug. Je kan het echt niet verkeerd opvatten. Tenzij je van slechte wil bent.

Jij bedoeld uiteraard dat zoom niet hetzelfde is als tele. Maar dat zeg ik toch ook niet.
    Een 10-24 lens heeft zoom, maar het blijft altijd een brede stand.
    Een 100-400 heeft ook zoom, maar het blijft altijd een tele stand.

Nu ik schreef dat als je met de 17-70 meer zoom gebruikt. En elk normaal mens weet dat dus te interpreteren als die lens op de 70mm te gebruiken.
    Ik ga er vanuit dat jij het allang weet, maar je presenteert het verwarrend voor de beginner.....

Comment

De combinatie 50D met de 17-55 2.8 IS USM is gewoonweg schitterend.
      Dit kan ik alleen maar bijtreden ,want ik heb dezelfde combinatie , maar ook aangevuld met de 70-200 2.8 L IS USM
      Groeten ,
      VDS Digit@l
      Rohnny
      Last edited by VDSDigit@l; 6 februari 2010, 19:59.
      Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Ik begrijp je punt Telekees maar lees mijn tekst nu eens terug. Je kan het echt niet verkeerd opvatten. Tenzij je van slechte wil bent.
        Ik kan het inderdaad begrijpen , maar een beginner krijgt verkeerde begrippen mee(want hier zitten de deskundigen en die weten het toch)en het is al heel 'normaal' dat tele wordt aangeduidt met zoom.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Die schitterende combinatie met daarbij nog die 70-200 2.8 L IS USM zou ik ook wel willen maar ik zal me voorlopig moeten tevreden stellen met de combinatie 50D met de 17-55 2.8 IS USM want ik had geen geluk vrijdag bij Euromillions
          Groetjes
          Eric

Comment

Wat niet is kan nog komen. Je hebt alvast een schitterende combinatie om mee van start
            te gaan. En wie weet heb je achter een paar maanden geen nood meer aan die 70 200 2.8
            maar verlang je naar een ultra wide zoom, of een macro lens. Toch een mooie hobby, niet?

Comment

Geen 60D dus maar een nieuwe 550D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht
                Blijkbaar zou er ook voor morgen een 'announcement' gepland zijn?
                Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                  Blijkbaar zou er ook voor morgen een 'announcement' gepland zijn?
                  Is er tussen de 50D en de 7D nog een gaatje voor een nieuw model?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Is er tussen de 50D en de 7D nog een gaatje voor een nieuw model?
                    Dat vraag ik me eigenlijk ook af.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Misschien dat die discussie beter thuishoort in deze thread:
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

(uiteindelijk gaat het hier over een upgrade naar de 50D - een "semipro")
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Yep Doudeke,

Een mooie ....... (dure) hobby
                        Vandaag al ne keer binnengesprongen bij Art & Craft in Mariakerke (Gent), maar mij voorlopig nog kunnen inhouden. Weet nu alvast reeds hoe ie in de hand ligt met die lens er op. Gewicht valt geweldig mee, en ligt voor mij perfect in de hand.

Groetjes
                        Eric

Comment

Mij zul je zelden met een andere combinatie op stap zien gaan: de 50D, met grip&2batterijen, en de 17-55 f/2.8 IS. Alles bij elkaar toch 2,065kg!

(tijdje geleden met die combinatie rondgelopen, met daarop nog de 580EXII. )
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

die grip maakt wel veel he. Hangt ook zo on-esthetisch en on-elegant te hangen en draagt daardoor nog extra bij in onhandigheid.
                            Zonder grip kan ik er zo wel 2 hanteren gedurende enkele uren
                            Ben zelfs zo ver gevorderd dat ik voor een 1D MIII aant kijken ben maar moet wel mijn 50D verkopen om wat geld vrij te krijgen. Spijtig genoeg dalen de 1D's niet zo snel in prijs als dat de 50D's dalen

Wat doe ik eigenlijk in deze topic ? ik ben meer een fullframe (of 1.3 crop) mens haha.
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik had hem zonder de grip en de 2 extra batterijen, en dit leek me zelfs een "lichte" combinaitie. Blijkbaar wegen die grip + 2 batterijen veel dan ?????
                              Groetjes
                              Eric

Comment

Working...
                              X