Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade naar EOS 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Upgrade naar EOS 50D

    Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
    De Canon lens EF-S 17-55 f/2.8 IS USM kost ongeveer 450 euro meer als de Tamron (Canon bijna 800 € - Tamron 328 €), met dit prijsverschil zou je bij deze Canon lens toch een VEEL betere kwaliteit moeten hebben dan bij de Tamron, of dat verwacht ik toch ?!?!?!?!?
    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Canon enkel en alleen voor z'n naam meer als het dubbele zou durven vragen voor een identieke lens. Ik weet ook wel dat bvb. de ster op een Mercedes ook duizenden euro's kost, maar toch...meer als het dubbele ?!?!?
    De Canon is inderdaad veel beter.
    Hij focust sneller dan de Tamron.
    Bij de Tamron draait de focusring mee rond, vond ik heel vervelend. Het is altijd verschieten als je vinger een beetje op die focusring ligt en je drukt half in. Dan ding draait dan onder uw vinger.
    De kleuren van de Tamrom zijn niet ok, je moet je foto's achteraf bewerken. Het is erger bij low-light en op F2.8.
    Canon is scherper over het hele bereik.
    Canon is ook steviger gebouwd.

    Of je 2x betere foto's mee trekt? Nee natuurlijk niet. Maar het confort is wat groter. De prijs is helaas niet mals.

    Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
    De datum voor de mogelijke release van de 60D is ondertussen officieel: 08/02/2010.

    http://www.canonrumors.com/2010/02/p...bruary-8-2010/
    Eerst stond er 4 februari maar nu die datum voorbij is, hebben ze een nieuwe officiële datum.
    Ik zou er niet teveel geloof aan hechten van wat er op canonrumors staat.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #32
      Re: Upgrade naar EOS 50D

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Nu ikzelf had een bod van 950 euro gedaan op een 7D. Terwijl de nieuwprijs 1199 euro staat.
      Waar staat ie voor 1199 EUR? De goedkoopste die ik vind is 1309 EUR.

      Comment


      • #33
        Re: Upgrade naar EOS 50D

        Dirk,
        Ik denk dat ik niet veel informatie meer ga opzoeken over de Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM. Ik ga voor deze lens gaan, is veel duurder, maar naar blijkt toch op veel vlakken beter als de Tamron, en ik ga er ook niet elk jaar een nieuwe kopen hé .
        Dank voor de informatie.
        Groetjes
        Eric

        Comment


        • #34
          Re: Upgrade naar EOS 50D

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          De Canon is inderdaad veel beter.
          Hij focust sneller dan de Tamron.
          Bij de Tamron draait de focusring mee rond, vond ik heel vervelend. Het is altijd verschieten als je vinger een beetje op die focusring ligt en je drukt half in. Dan ding draait dan onder uw vinger.
          De kleuren van de Tamrom zijn niet ok, je moet je foto's achteraf bewerken. Het is erger bij low-light en op F2.8.
          Canon is scherper over het hele bereik.
          Canon is ook steviger gebouwd.

          Of je 2x betere foto's mee trekt? Nee natuurlijk niet. Maar het confort is wat groter. De prijs is helaas niet mals.



          Eerst stond er 4 februari maar nu die datum voorbij is, hebben ze een nieuwe officiële datum.
          Ik zou er niet teveel geloof aan hechten van wat er op canonrumors staat.
          En hier is de link voor degene die niet kan wachten. Dit jaar is er de Photokina in Köln dus misschien wordt deze link tegen die tijd wel geactiveerd. Let op de embargo !

          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #35
            Re: Upgrade naar EOS 50D

            Zou deze een alternatief kunnen zijn voor de reeds besproken EF-S 17-55 f/2.8 IS USM?

            Sigma 17-70mm F2.8-4 DC IF Macro OS HSM.

            Lens is lichtsterk op groothoek en relatief lichtsterk op zoom, heeft optische stabilisatie, intern scherpstelsysteem en heeft een vrij groot bereik.

            Kost bij Konijnenberg 365€
            Last edited by Firechief; 6 februari 2010, 09:49. Reden: Prijsvermelding

            Comment


            • #36
              Re: Upgrade naar EOS 50D

              Comment


              • #37
                Re: Upgrade naar EOS 50D

                Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht
                Zou deze een alternatief kunnen zijn voor de reeds besproken EF-S 17-55 f/2.8 IS USM?

                Sigma 17-70mm F2.8-4 DC IF Macro OS HSM.

                Lens is lichtsterk op groothoek en relatief lichtsterk op zoom, heeft optische stabilisatie, intern scherpstelsysteem en heeft een vrij groot bereik.

                Kost bij Konijnenberg 365€
                Ja en nee. Deze Sigma heeft 2 openingen in de naam. Dat wil zeggen dat F/2.8 kan voor 17mm en F/4 voor 70mm. Dus deze lens is niet lichtsterk over het hele bereik. Dus als je meer zoom gebruikt dan wordt de opening kleiner.
                Maar het is een alternatief. Je moet niet altijd de meest lichtsterke lens te hebben. Het zal af en toe handiger zijn, maar je moet uiteraard budget/kwaliteit ook overwegen.
                Er zijn helaas zoveel lenzen dat kiezen niet altijd eenvoudig is.

                Als je echt de lichtsterkte wilt dan zijn er volgende alternatieven.

                Een goede site waar je veel kan leren over lenzen (wel in het engels) is http://www.fredmiranda.com

                EF-S 17-55 F/2.8 IS USM (http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=2)
                Er zijn 190 mensen die er commentaar over deze lens hebben gepost. En de score is 9,1.
                Deze lens heeft IS (Image Stabilisation)
                En USM (snelle en still motor, USM betekent meestal sneller focussen)

                Sigma 18-50mm F2.8 EX DC (http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=37&page=1)
                Er zijn 88 mensen die deze lens beoordeelden. En de score is 8,3.
                Deze lens heeft wel geen stabilisatie.

                Tamron AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF] (http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=43&page=1)
                Hier zijn er 164 reviews en de score is 8,7.
                Deze heeft ook geen stabilisatie. Maar Tamron heeft deze nu onlangs wel vervangen (je zal nog niet zoveel gebruikers terugvinden) door de SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical [IF]. En de VC staat hier voor Vibration Compensation.


                Die eerste Tamron heb ik dus gehad en voor de duidelijkheid. Het is helemaal geen slechte lens. Prijs/Kwaliteit is zeer goed, de Canon is beter maar kost ook 2x zoveel hé.
                De Tamron is echt wel scherp genoeg. Hij is alleen wat trager, je moet dus iets meer geduld hebben en de lens rustig laten scherpstellen (het zijn ook geen minuten verschil hé). En ik vond de kleuren iets te gelig. Hoe de nieuwe VC versie het doet weet ik niet.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #38
                  Re: Upgrade naar EOS 50D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                  En hier is de link voor degene die niet kan wachten. Dit jaar is er de Photokina in Köln dus misschien wordt deze link tegen die tijd wel geactiveerd. Let op de embargo !

                  http://fr.canon.ch/For_Home/Product_..._60D/index.asp
                  Oeps deze link is weer verdwenen.
                  Dus nog steeds wachten.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #39
                    Re: Upgrade naar EOS 50D

                    Ik ben een paar weken geleden overgestapt van de Canon Eos Rebel Xti (= 400D) met kitlens (18-55) naar de Canon EOS 50D met zoomlens 17 - 55 F 2.8 IS USM ...
                    Ik zou zeggen : ""a small step for men, a giant leap for mankind ..." Een WERELD van verschil !!!
                    Heb het me nog geen seconde beklaagd, een aanrader ...

                    Kocht bij Foto Rubens in Wilrijk (zelfde prijs als Konijnenberg en Foto Bastiaens, maar deze 2 konden de betreffende lens niet leveren - ondertussen zijn de prijzen ongeveer € 50,- opgeslagen door de hogere U.S.$).
                    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Upgrade naar EOS 50D

                      Als je kijkt naar mijn huidige set, dan zitten daar ook niet echt lichtsterke lenzen tussen en hiermee heb ik voor mij ook al veel bevredigende foto's mee genomen. Uiteraard kan ik jullie volgen dat jullie toplenzen aanbevelen, maar mijn kennis van fotografie is nog veel te beperkt om de capaciteit van de lenzen ten volle te benutten. Ik ben wel volop aan het bijleren via deze en andere sites. Mijn budget is ook te beperkt om deze aan te schaffen momenteel en daar moet ik dan ook keuzes gaan maken.
                      Van bovenvernoemde lens vind ik nog geen revieuws, wel van zijn voorganger. Voor een doorsnee gebruiker lijken deze echter wel te voldoen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Upgrade naar EOS 50D

                        [QUOTE=Firechief;2558147
                        ]
                        Lens is lichtsterk op groothoek en relatief lichtsterk op zoom,

                        [/QUOTE

                        Dus groothoek is geen zoom?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Upgrade naar EOS 50D

                          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Dus als je meer zoom gebruikt dan wordt de opening kleiner.
                          Nee....

                          Comment


                          • #43
                            Re: Upgrade naar EOS 50D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                            En hier is de link voor degene die niet kan wachten. Dit jaar is er de Photokina in Köln dus misschien wordt deze link tegen die tijd wel geactiveerd. Let op de embargo !

                            http://fr.canon.ch/For_Home/Product_..._60D/index.asp
                            Jammer dat die link weg gehaald is. Ik had wel eens willen weten wat erin stond.
                            Volgende keer 'print screen'
                            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Upgrade naar EOS 50D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Nee....
                              Ik begrijp je punt Telekees maar lees mijn tekst nu eens terug. Je kan het echt niet verkeerd opvatten. Tenzij je van slechte wil bent.

                              Jij bedoeld uiteraard dat zoom niet hetzelfde is als tele. Maar dat zeg ik toch ook niet.
                              Een 10-24 lens heeft zoom, maar het blijft altijd een brede stand.
                              Een 100-400 heeft ook zoom, maar het blijft altijd een tele stand.

                              Nu ik schreef dat als je met de 17-70 meer zoom gebruikt. En elk normaal mens weet dat dus te interpreteren als die lens op de 70mm te gebruiken.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • #45
                                Re: Upgrade naar EOS 50D

                                KingCanon,

                                Dit is precies de combinatie die ik ambieer
                                Canon EOS 50D met zoomlens 17 - 55 F 2.8 IS USM
                                Ik wil gewoon scherpe vakantiefoto's hebben. Van mijn huidige G10 ben ik niet tevreden over de scherpte van de foto's. En ja, ik heb reeds van alles geprobeerd, volledig manueel, voorkeuze sluitertijd, voorkeuze diafragma, auto..... enz. Ik ben al gelukkig als ik al eens een heel scherpe foto heb. En nee..... ik beef of beweeg niet .
                                Waaraan het te wijten is..... ik kan geen andere reden bedenken dan het toestel. Mijn zoon fotograafeert met een Olympus DSLR (geen te duur toestel en gewone lenzen) en hij maakt superscherpe foto's. Dus...... volgens mij kan dit enkel met een DSLR en niet met een compact als de G10.

                                Aan jouw postje te zien, zal ik het mij dus ook niet beklagen met mijn nieuwe combinatie ?!?!

                                Om wat tele te hebben kan ik mij later nog altijd een tamelijk goedkope lens bvb. 18-270 van Tamron of zo aanschaffen voor die keren dat ik een tele zou nodig kunnen hebben (komt nl. niet zo veel voor bij vakantiefotografie).

                                Groetjes
                                Eric

                                Comment

                                Working...
                                X