Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 7d

al iemand ervaring met de 7D van canon?

Re: 7d

Ja, ik
    Zie handtekening

Comment

Ja ...........

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
        Ja, ik
        Zie handtekening
        Daar zie ik dat je er één hebt, maar of je er ook ervaring meehebt
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Daar zie ik dat je er één hebt, maar of je er ook ervaring meehebt
          Ja, ik heb er één en ik heb er ervaring mee. Wat is de vraag eigenlijk?
          Voor concrete ervaringen moet je es de moeite doen op de zoekoptie bij de hand te nemen; threads genoeg.

Comment

de vraag is volgende :

is de 7D naast de 350D een nuttige aankoop?
            dat ik met even zoeken wss ook enorm veel treads over de 7D vind geloof ik zo

als het je stoort dat ik gewoon een vraag stel is het wel handig om weten dat als je er niet op wil antwoorden je niet hoeft natuurlijk

ik zoek naast mijn 350D een andere body te kopen en dacht na het lezen van de chip foto-video 01/2010 aan de 7D.

als ik meningen over enkel de 7D wens hoef ik zelfs niet op belgiumdigital te zoeken , die vind je genoeg via google.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
              Ja, ik heb er één en ik heb er ervaring mee. Wat is de vraag eigenlijk?
              Voor concrete ervaringen moet je es de moeite doen op de zoekoptie bij de hand te nemen; threads genoeg.
              Waarom zou ik, ik heb geen behoefte in info over de 7D.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
                de vraag is volgende :

Hangt er vanaf wat je ermee wil doen.

Ofwel betere input=meer kans op nuttige output

Comment

Of die aankoop nuttig is hangt helemaal van je eigen gebruik af.
                  Als je je 350D wil upgraden naar een 7D dan maak je volgens mij wel een goede keuze. Mijn eerste body was een 350D en heb via een 2e hands 30D uiteindelijk de keuze gemaakt voor direct veel geld (voor mij toch) uit te geven en de 7D te kopen. Omdat het weer nog niet zo heel goed geweest is sinds ik hem heb ben ik er nog maar één keer mee naar de bourgoyen geweest om de focus te testen op vliegende beesjes. Die eerste test was alleszins positief. Hoge ISO-prestaties kan je gewoon niet vergelijken met de 350D of 30D (die beide dezelfde sensor hebben). Als het echt moet is ISO 3600 nog te gebruiken op de 7D na wat gepruts op de computer.
                  Ik wou deels ook de 7D voor de video-functie. Ik vind het fantastisch om te filmen met m'n fisheye en hier ligt de kwaliteit ook hoger dan de camcorder die ik liggen heb...
                  Nuja,dit zijn mijn ervaringen...
                  Of je je 350D nog veel zal gebruiken als je een 7D liggen hebt betwijfel ik.
                  Ik hou m'n 30D wel bij als back up en om m'n vriendin ook wat te leren fotograferen...

Grtz
                  Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Eerste Canon prosumer met een behoorlijke AF
                    Als je dat nodig hebt zijn geld zeker waard, ik ben er persoonlijk zeer tevreden van
                    Beeldkwaliteit niet denderend beter dan de 50D (kon ook niet)
                    Als je van een 35OD komt zal je sowieso al een gat in de lucht springen van een 40D of 50D (of de 60D), misschien is een 7D wat overkill
                    Denk niet: ik koop een toestel waar ik een paar jaar verder mee kan, volgend jaar is hij hopeloos verouderd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Denk niet: ik koop een toestel waar ik een paar jaar verder mee kan, volgend jaar is hij hopeloos verouderd
                      da's wel erg kort door de bocht... Ik heb mijn nikon D700 al ruim een jaar... en d'r is in deze klasse nog steeds geen betere verschenen... ik denk dat je toch wel wat langer van je body kan genieten... op z'n minst een paar jaar!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
                        de vraag is volgende :

dat ik met even zoeken wss ook enorm veel treads over de 7D vind geloof ik zo

als het je stoort dat ik gewoon een vraag stel is het wel handig om weten dat als je er niet op wil antwoorden je niet hoeft natuurlijk

ik zoek naast mijn 350D een andere body te kopen en dacht na het lezen van de chip foto-video 01/2010 aan de 7D.

als ik meningen over enkel de 7D wens hoef ik zelfs niet op belgiumdigital te zoeken , die vind je genoeg via google.
                        Ha, das wat anders natuurlijk. Ik heb 2 jaar met de D60 van Nikon gewerkt en ben dan overgestapt naar de 7D. Dit is een verschil, vooral als je hoger in de ISO waarden gaat maw zelfs op 1600ISO kom ik nog op een mooi gedetailleerd beeld uit waar dat met de D60 vanaf ISO200 als snel zichtbaar was. Grote voordeel is dat je voor de meeste zaken een snelknop hebt, de hogere ISO waarden. Daarnaast vind ik het ook een voordeel dat je met 18Mpixel nog wat kunt croppen en toch een A3 print kunt overhouden. Bijkomende voordelen; quasi waterdichte body, AF is echt zeer snel, bracketing, body valt goed in de hand, etc.. hangt er vanaf wat je zoekt in een camera...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          da's wel erg kort door de bocht... Ik heb mijn nikon D700 al ruim een jaar... en d'r is in deze klasse nog steeds geen betere verschenen... ik denk dat je toch wel wat langer van je body kan genieten... op z'n minst een paar jaar!
                          Ik hoop uiteraard er toch 2 jaar mee te doen (en sinds de aankondiging van de 550D is die kans groter geworden), ik wou gewoon even waarschuwen dat het wel snel gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            En trouwens... als je nu met je toestel een mooie foto kunt maken, waarom zou je met dat zelfde toestel over 10jaar ineens lelijke foto's ermee maken?

Dit snap ik niet... mijn D70 maakt nog altijd dezelfde foto's als toen ik'm 5 jaar geleden kocht hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                              En trouwens... als je nu met je toestel een mooie foto kunt maken, waarom zou je met dat zelfde toestel over 10jaar ineens lelijke foto's ermee maken?
                              !
                              Dat zat ik ook te denken.

Ik geef toe dat ik me ook laat vangen. Ik was tevreden met de 50D maar heb een 7D gekocht om eens van die nieuwe af te proeven.

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                              X