Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade naar EOS 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade naar EOS 50D

Mir,
    waarover ik het had, was een toestel van ongeveer 2 jaar oud, dus bijna buiten garantie, dat is heel wat anders dan jouw toestel met nog 15 maand garantie hé .
    Je hebt het zelf dus waarschijnlijk nog maar een goed half jaar !?
    Succes met de verkoop van jouw 50d, hopelijk komt de bieder zijn belofte na.
    Ik ben misschien ook een beetje bevooroordeeld, want ik heb nog NOOIT iets 2de hands gekocht, geen woning, geen auto, geen foto- of filmmaterieel.....niets dus. Het zou voor mij dus mijn eerste tweedehandsaankoop worden.... en toch wordt het bijna zeker terug nieuwkoop. Ik ben 35 jaar aankoper geweest ..... vandaar waarschijnlijk mijn wantrouwen voor 2de hands (koop niet de miserie van een ander werd er me steeds ingeprent), alhoewel ik er van overtuigd ben dat er zeer degelijke zaken tussen zitten, maar het zou toevallig mij maar overkomen dat ik voor mijn eersteling in het zak gezet wordt hé .
    Groetjes
    Eric

Comment

Ja das praat he 2e hands is andermans miserie kopen...
      In sommige gevallen zal dat misschien wel waar zijn maar het is zeker niet zo dat alles wat 2e hands wordt verkocht miserie van een ander is.

Waarom ik dan bvb mijn 50D na 8 maand verkoop, gewoon omdat ik eens iets nieuw wil ( een 7d of 5dmkII ben er nog niet uit ).
      En ik geen 2 body's nodig heb.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Mij gaat het niet zozeer over het feit van "Miserie" te kopen. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste toestellen die hier aangeboden worden in heel goede staat verkeren en dat ze op vrij jonge leeftijd verkocht worden door mensen die veranderen van toestel omdat het huidige hen niet bevalt, om de trends te volgen, verandering van interesse, of welke reden dan ook.

Toen ik een paar maand geleden bij mijn autodealer binnenstapte en vroeg wat ik nog kreeg van mijn wagen na bijna 3 jaar, viel ik op mijn gat... Kreeg nog met moeite de helft van de nieuwprijs... Zijn uitleg: BTW ben je kwijt van zodra je buitenrijdt en reken daar nog de jaarlijkse afschrijving bij en je bent op een kleine 3 jaar zo'n 16.000€ kwijt. 'K zoek iemand die 'm total wil rijden wat hij is nog "omnium" en dan krijg ik de nieuwwaarde betaald . Tweedehandswagens genieten dan nog eens standaard van een jaar garantie door de dealer.

Als je die lijn zou doortrekken, dan krijg je in principe nooit zoveel geld voor je toestel als er hier gevraagd wordt. Neem daar nog bij dat de nieuwprijs van een toestel serieus zakt op de termijn dat de verkoper hem bezit, dan vragen ze al snel te veel voor een tweedehandstoestel. Redelijke prijs in mijn ogen op dit moment voor een tweedehands 50D body bedraagt zo'n 500€, of hij nou 1 dag, 1 maand of 1 jaar oud is. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Het kunstmatig hoog proberen houden van de prijzen van tweedehandstoestellen is natuurlijk nefast voor de markt.

Mir, ik hoop dat je bieder woord houdt en ik gun het je van nog zoveel mogelijk te krijgen van je toestel, alleen gaat het niet uit mijne zak komen

Mvg

Firechief

Comment

Ik denk dat velen hun 50D 2dehands willen verkopen aan een prijs rond 650-700€, omdat ze er indertijd zelf +1000€ voor hebben betaald.
          Het is het verschijnen van de 7D, en het 'zakken' van de prijs van de 7D naar het niveau 1300€ dat ervoor gezorgd heeft dat de 50D nu nieuw rond de 800€ schommelt.

En als je dan moet kiezen tussen een nieuwe body voor 800€ of een tweedehandse voor 700€, dan is de keuze snel gemaakt.

Comment

Mijn 50D heeft hier 2 maand geleden te koop gestaan met fotos en al, 1 jaar oud een kleine 20000 clicks (ik koop een fototoestel - en lenzen - om te gebruiken, niet als belegging)
            Hij had mij nieuw 1050 EUR gekost, met wat shoppen (wat ik ook gedaan had) vond je hem voor 750 nieuw, 550 was een eerlijke vraagprijs
            Ik heb nauwelijks reacties gehad en heb tenslotte een (gelukkige) koper gevonden voor 525

Ondertussen is de prijs van de 7D ongeveer hetzelfde gebleven (zelfs 50 EUR gestegen bij Konijn) en ik weet nu wat dit toestel in zijn mars heeft voor het nieuwe seizoen

Het is niet mijn bedoeling om de markt te bederven, maar ik zie hier mensen die een onrealistisch hoge prijs voor hun oude spullen vragen en tegelijkertijd vreselijk afpingelen wanneer ze zelf iets kopen

Ik koop doorgaans van fotografen die gepassioneerd met hun hobby bezig zijn
            Totnutoe heb ik de ervaring dat hun materiaal in orde is en hun vraagprijs realistisch zodat ik niet hoef af te bieden
            En je krijgt nog een hoop goede raad bij

Ik ben misschien naief, maar was dit niet één van de gedachten achter Belgium Digital
            Last edited by palombian; 4 februari 2010, 09:36. Reden: nieuw, hoge

Comment

En om het dan allemaal nog een beetje moeilijker te maken:

Specifications:
              18mp
              6.3fps
              DIGIC IV
              24p & 30p HD (It lists 36fps, I’m assuming typo)
              Announced February 4, 2010.

Vandaag dus aankondiging van nieuwe Canon 60D?
              Wie zal het zeggen? Het is altijd een beetje gokwerk.
              Mocht het zo zijn, dan is het mss aangeraden om nog enkele weken te wachten met de aankoop want de prijs van een 50D zou dan wel eens kunnen zakken.
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                maar ik zie hier mensen die een onrealistisch hoge prijs voor hun oude spullen vragen en tegelijkertijd vreselijk afpingelen wanneer ze zelf iets kopen
                Dat is altijd zo he verkoper wil zoveel mogelijk krijgen, koper zo weinig mogelijk betalen.

Nu ikzelf had een bod van 950 euro gedaan op een 7D. Terwijl de nieuwprijs 1199 euro staat. Dus 250 euro meer. De verkoper heeft hem uiteindelijk kunnen verkopen voor 1125 euro. Voor mij was dit te veel voor een ander blijkbaar niet he...

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik zou gaan voor het volgende set:

Canon 50D €755
                  Tamron 17-50 2.8 (heb ik zelf ook is echt erg goed doet niet onder voor Canon variant) €328
                  Canon 70-200L F4 €470 (niet IS deze is veel duurder)

gezamelijk €1553

Canon 430EX erbij kost € 209 dan totaal van €1753
                  Dan nog filters dan zit je aan je €1800

Ik denk dat je dan de eerste tijd goed vooruit kan.
                  Last edited by slimpie; 4 februari 2010, 11:49. Reden: informatie toegevoegd.
                  "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                    Ik zou gaan voor het volgende set:

Canon 50D €755
                    Tamron 17-50 2.8 (heb ik zelf ook is echt erg goed doet niet onder voor Canon variant) €328
                    Canon 70-200L F4 €470 (niet IS deze is veel duurder)

gezamelijk €1553

Canon 430EX erbij kost € 209 dan totaal van €1753
                    Dan nog filters dan zit je aan je €1800

Ik denk dat je dan de eerste tijd goed vooruit kan.
                    Mag ik je prijsbron weten ook?

Comment

Ja hoor

http://www.kieskeurig.nl/objectief

En vaak zijn de prijzen bij konijnenberg nog iets goedkoper. Niet altijd.

Veel sterkte met je zoektocht.

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht
                        Zaventem-Turnhout valt mee van afstand als ik van de nacht af kom, en eerlijk gezegd maakt die afstand me niet zoveel uit. Ik heb ook nog een collega die van die kanten is, mocht het echt nodig zijn brengt hij het wel mee aangezien hij er telkens passeert als hij komt werken.
                        Heb ook al eens prijsnavraag gedaan bij Foto Bastiaens in St-Niklaas en die ging onder de prijs van Konijnenberg, (hoewel zijn prijzen op zijn site hoger staan).
                        Check ook even Foto Rubens in Wilrijk, vanuit Zaventem ook een stuk korter
                        Flickr

Comment

Ja hoor

http://www.kieskeurig.nl/objectief

En vaak zijn de prijzen bij konijnenberg nog iets goedkoper. Niet altijd.

Veel sterkte met je zoektocht.

but the camera helps "

Comment

Slimpie,

De Canon lens EF-S 17-55 f/2.8 IS USM kost ongeveer 450 euro meer als de Tamron (Canon bijna 800 € - Tamron 328 €), met dit prijsverschil zou je bij deze Canon lens toch een VEEL betere kwaliteit moeten hebben dan bij de Tamron, of dat verwacht ik toch ?!?!?!?!?
                            Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Canon enkel en alleen voor z'n naam meer als het dubbele zou durven vragen voor een identieke lens. Ik weet ook wel dat bvb. de ster op een Mercedes ook duizenden euro's kost, maar toch...meer als het dubbele ?!?!?

Enne...niet opteren voor een IS op een 200 mm ?????

Hoe meer raad men vraagt/krijgt hoe moeilijker het wordt om te beslissen .

Ik blijf erbij dat het voor een 50d het beste is nog een tijdje af te wachten (net zoals hiervoor reeds aangehaald door iemand). Mocht er natuurlijk een 60d uitkomen, dan zit je met de 50d onmiddellijk met een "verouderd" toestel, maar ja, zo kan je blijven wachten

Hopelijk komt er inderdaad een 60d, dan verwacht ik een tuimeling van de 50d prijs.
                            Wat uiteraard goed zou zijn voor mij , dan koop ik die 50d en ben ik als amateurke jaaaaaaaren zoet met dit toestel.

Ik ga voorlopig nog een beetje verder 'prutsen' met mijn G10-tje (op reis trouwens zéér handig by the way).

Groetjes
                            Eric

Comment

De datum voor de mogelijke release van de 60D is ondertussen officieel: 08/02/2010.

Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                                Slimpie,

De Canon lens EF-S 17-55 f/2.8 IS USM kost ongeveer 450 euro meer als de Tamron (Canon bijna 800 € - Tamron 328 €), met dit prijsverschil zou je bij deze Canon lens toch een VEEL betere kwaliteit moeten hebben dan bij de Tamron, of dat verwacht ik toch ?!?!?!?!?
                                Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Canon enkel en alleen voor z'n naam meer als het dubbele zou durven vragen voor een identieke lens. Ik weet ook wel dat bvb. de ster op een Mercedes ook duizenden euro's kost, maar toch...meer als het dubbele ?!?!?
                                Ik heb ook de Tamron gehad. De Canon is op alle vlakken net iets beter. En voor dat net
                                iets beter betaal je nu eenmaal een prijs. Of je dat ervoor over hebt moet je natuurlijk
                                zelf weten. Niemand verplicht je immers om ze te kopen. Ik zou zeggen, indien je de
                                mogelijkheid hebt, probeer dan beide lenzen eens uit, in plaats van iets te roepen over
                                veel beter. Wellicht weet je dan waarom deze lens zoveel meer kost. Wellicht ook niet.
                                En dan zal een Tamron meer dan volstaan.

Comment

Working...
                                X