Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    IInderdaad!!
    Ik weet natuurlijk niet hoe de 7D en de 1D presteren...maar voor mij voelt de AF van de 5DmkII zeeeer goed aan. Van donker naar licht, van dichtbij naar ver...hij pakt het in tiendes van een seconde..zo snel. Ik was er een beetje bang voor, omdat er toch mensen zijn die de 5DmkII om zijn AF laten liggen en er zelfs flink op afgeven.
    Voor andere twijfelaars (zoals ik):
    de AF van de 5DmkII, daar is niets mis mee, integendeel...super
    Ik wil de pret niet vergallen, maar ik denk dat je nu vooral de razendsnelle AF van de nieuwe lens ervaart. Zet die lens es op je oude 10D en vergelijk.
    In alle geval, veel plezier gewenst met je nieuwe materiaal.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #62
      Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

      Net gedaan....de 70-200 op de 10D....Ja...de lens is zeker snel, maar de combi 5DMKII met de 70-200 is toch een heel ander iets dan de 10D met de 70-200. Werkt nog steeds stukken sneller en ruisloos.

      Comment


      • #63
        Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

        Véél plezier met je nieuwe aanwinst

        Heb al vele mooie foto's van je tegen gekomen en dat zal nu zeker niet minder worden denk ik...

        groeten, MArc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #64
          Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

          Congrats met je aankoop !
          En welkom bij de gelukkige 5DMII gebruikers.

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #65
            Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

            Een 5DmkII met 70-200mm 2.8 en 85mm 1.8.....zeg al maar tegen de mensen waarvan je portretten maakt dat ze hun puistjes, meëeters en snorhaartjes moeten camoufleren....anders ga je ze gegarandeerd op de foto kunnen zien
            Veel plezier met je aankoop!
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #66
              Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

              Een 5DmkII met 70-200mm 2.8 en 85mm 1.8.....zeg al maar tegen de mensen waarvan je portretten maakt dat ze hun puistjes, meëeters en snorhaartjes moeten camoufleren....anders ga je ze gegarandeerd op de foto kunnen zien
              Veel plezier met je aankoop!
              LOL... zo'n beetje OOF gaan die modellen dan ni erg vinden waarschijnlijk.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #67
                Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                Vrijdag mag ik mijn 5D MKII ook gaan ophalen.

                Ik heb gekozen voor de kit met 24-105 f4 L IS, omdat ik die toch mis sinds ik die begin vorig jaar heb verkocht (ik had net een 24-70 f2,8 L gekocht, en ik kreeg een goed aanbod voor de 24-105). Nu hou ik de 24-70 wel bij, maar de 24-105 zal de standaard-"wandellens" worden op de 5D MKII. Afhankelijk van wat ik wil fotograferen zal ik dan wel kiezen tussen de 24-70 f2,8 en de 24-105 f4.
                Die 24-105 (in de kit) kost even veel als wat ik ervoor heb gekregen toen ik ze vorig jaar verkocht. Die was een paar jaar oud, nu heb ik terug een nieuwe voor hetzelfde geld.

                De 1D MKIII blijft mijn "actie-camera", maar ik vermoed dat de AF van de 5D MKII ook wel voldoende snel is (met een 40D kon ik ook zonder problemen actiefoto's maken, dan zal dat met een 5D MKII ook wel lukken).

                (De 40D zal binnenkort in de koopjeshoek terechtkomen, samen met een 18-55 IS kitlensje...)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #68
                  Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                  ik vind er maar één ding spijtig aan de AF ...dat de punten niet verder van mekaar staan wanneer ik de 85mm F1.2 gebruik.
                  Scherpstellen met middelste punt en dan hercadreren wanneer je op F1.2 werkt...geen goed idee.

                  Als ze met de volgende versie van de 5D (en als dan mijn huidige versleten is = onwaarschijnlijk) de autofocuspunten nog op dezelfde plaats staan ...dan spaar ik misschien door voor een (vorige versie eventueel) 1Ds.

                  Maar dat is alleen als ik op 1.2 fotografeer ..en met af.
                  Eigenlijk moet je dan manueel werken maar ik zie dat vrij slecht of het dan juist scherpgesteld is of niet
                  (tenzij natuurlijk nadien op de pc)

                  Voor de rest hoor je me over geen enkel punt van de 5DII klagen

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                    Wat heerlijk als je een 40D gewoon kunt verkopen Dat is me een aardig arsenaal wat je dan verzamelt hebt Bandit...super Ik heb al lang gemerkt dat objectieven geen slechte investering zijn, omdat ze redelijk waardevast zijn. Over de 24-105L heb ik veel goede dingen gelezen!
                    Wat ik ooit nog graag zou kopen is een goede lichtsterke telelens (au au mijn portemonnee) en een groothoek (voor de landschappen) Maar voorlopig hou ik mij even gedeisd. Nouja....ik wil graag de grip voor de 5DmkII kopen en denk dat ik het beste een grip van Canon zelf kan kopen. En de sunbounce natuurlijk. Maar dan is mijn poen oppperdepop en moet ik eerst even flink gaan verdienen.
                    Wat een hebberts zijn we eigenlijk!

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Een 5DmkII met 70-200mm 2.8 en 85mm 1.8.....zeg al maar tegen de mensen waarvan je portretten maakt dat ze hun puistjes, meëeters en snorhaartjes moeten camoufleren....anders ga je ze gegarandeerd op de foto kunnen zien
                      Veel plezier met je aankoop!
                      LOL
                      Ik klikte voor de grap eens op je Flickr site....maar wat een waanzinnig mooie landschapsfoto's maak jij!!! Welk toestel gebruik je daarvoor en welke lens? (de bewerking zal me vast boven mijn pet gaan)
                      Ik voel me weer heel nietig worden.


                      @Philippe....dat valt me ook op: de AF punten. Bij mijn 10D staan ze veel verder uit elkaar, over de hele zoeker verdeeld. Maar aangezien ik altijd het middelste AF punt gebruik, lock en dan kadreer, maakt het voor mij niet zoveel uit.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                        oowwh krijg steeds meer zin om me een 5D II te halen. Maar 'k moet toch nog echt even wachten tot april, tot ik mijn bonus ontvangen....

                        Nou ja, ik red me nog wel even met m'n 5D 'classic' Bovendien heb ik dan ook nog een poosje de tijd om te beslissen wat ik naast de 5D II ga doen.... M'n 40D verkopen en uitsluitend nog werken met FF camera's of toch zowel de 40D als de 5D 'classic' verruilen voor een 7D. Of zou ik toch m'n 5D en 40D gewoon houden, naast de 5D II. oh oh keuzes hè... 't Is een luxe-probleem maar dan nog
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                          Proficiat Monica, en laat je inspiratie maar los. Het zullen prachtopnames worden, daar ben ik nu al zeker van.

                          Groeten Nies

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                            Eindelijk !

                            Proficiat en geniet maar !

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                              Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                              ik vind er maar één ding spijtig aan de AF ...dat de punten niet verder van mekaar staan wanneer ik de 85mm F1.2 gebruik.
                              Scherpstellen met middelste punt en dan hercadreren wanneer je op F1.2 werkt...geen goed idee.

                              Als ze met de volgende versie van de 5D (en als dan mijn huidige versleten is = onwaarschijnlijk) de autofocuspunten nog op dezelfde plaats staan ...dan spaar ik misschien door voor een (vorige versie eventueel) 1Ds.

                              Maar dat is alleen als ik op 1.2 fotografeer ..en met af.
                              Eigenlijk moet je dan manueel werken maar ik zie dat vrij slecht of het dan juist scherpgesteld is of niet
                              (tenzij natuurlijk nadien op de pc)

                              Voor de rest hoor je me over geen enkel punt van de 5DII klagen
                              Oei dat help niet, die 1Ds heeft wel meer AF punten maar ze staan niet verder.
                              Dat komt omdat de AF gemaakt is voor de 1.6 crop sensor. En alle toestellen nemen die over. Dus de AF punten van alle FF (alle merken) staan zo ver in het midden zoals de respectievelijke crop camera's van die merken.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                                Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                                Oei dat help niet, die 1Ds heeft wel meer AF punten maar ze staan niet verder.
                                Ze staan misschien niet veel verder naar buiten, maar het zijn er al wel véél meer.
                                Ideaal is eigenlijk de 1D reeks (APS-H), daar is de zoeker echt goed gevuld.
                                David Leemans
                                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X