Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[OLYMPUS] E520... ja? of misschien toch niet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [OLYMPUS] E520... ja? of misschien toch niet ?

Samen werkt dat elkaar tegen,
    maar niets laat je toe om gebruik te maken van een van de twee
    Zo is IS in een lens wel idiaal als je veel met life view werkt.
    Want dan zie je het resultaat al op je schermpje
    Tegenover IS in body dan zie je niks tenzij je even de IS knop indrukt voor een tijdje (max10sec)
    Zo zie je ook het IS van de body in werking.
    MAar tesamen neen dat werkt elkaar grondig tegen

En een vraagske aan die foto boer,
    waarom zou IS in body niet goed zijn ?????
    IS in body laat je juist toe om lenzen zonder IS te kopen en deze zijn meestal goekoper.
    MAar zoals ik el melde IS in body en lens zijn pas idiaal in mijn ogen als je veel met life view werkt
    En life viewers zullen mij dat beamen dat IS in lens dan beter is maar zelf gebruik ik zelden of nooit life view
    Tenzij ik op statief werk en dan hoef ik geen IS.
    Trek nu (sorry fotografeer bedoel ik )vooral uit de losse hand met de 70-300 en met IS in body aan
    kan ik rustig fototjes zonder bewegingsonscherpte trekken (maken, shieten, enz.... weet het niet meer na dat vraagske in Chit Chat lol )
    Last edited by Johnny K; 26 februari 2010, 07:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fluup Bekijk bericht
      voordelen
      veel kwaliteit voor je geld
      De kit lenzen zijn al van goede kwaliteit.

Nadelen
      volgens het grootste deel van de leden hier dat er geen Canon/Nikon opstaat maar Olympus.
      Waarom zou een andere merknaam een nadeel zijn?
      Olympus is een prima merk, maar het is ook een relatief klein merk, daardoor een kleine markt, kleinere vraag en aanbod en dus hogere prijzen als gevolg.
      Voor TS gezien zijn beperkt budget wél iets om rekening mee te houden.
      De 4/3 sensor kán je als een voordeel zien (cropfactor 2x) maar ook als een nadeel gezien de relatief slechtere SNR tov een reguliere APS-C sensor.
      Afwegingen dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TinkiePix Bekijk bericht
        Tweedehands is niet erg, want voor een dure hobby zal ik ook niet snel iets 2ehands gaan kopen
        Ik heb een groot aantal hele dure lenzen 2de hands gekocht voor op een duurdere body, ik zie het verband ook niet zo.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X