Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konijnenberg of foto Bastiaens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: konijnenberg of foto Bastiaens

    Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
    Konijnenberg heeft 2 filialen, in Turnhout en (ergens in nederland, het ontglipt me even waar juist).
    Den Ham NL om precies te zijn.

    Nu, ik heb goede ervaringen met beide. FKB Turnhout ligt vlak om de hoek, terwijl Bastiaens in Berlaar wel wat verder weg is. Maar gezien de relaties tussen onze fotoclub en Bastiaens (zij sponsoren al tien jaar ons Fotosalon, en zijn telkens aanwezig met een zeer uitgebreide stand met deskundig personeel en soms toch wel interessante kortingen), heb ik er ook al zaken gekocht.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #17
      Re: konijnenberg of foto Bastiaens

      Dacht wel als je bij Konijn on-line besteld dat je maar 1 jaar garantie hebt omdat je eigenlijk in Nederland koopt.
      I love my D500

      Comment


      • #18
        Re: konijnenberg of foto Bastiaens

        Welke de beste service bied, weet ik niet. Ik ben nog maar enkel bij konijn langs geweest. Ik kan dus niet vergelijken. Maar weet wel dat elke winkel verplichtingen heeft ten opzichte van de klant, en dat behulpzaamheid van de winkel afhangt van het personeel dat je bediend. Krijg je een klungel, dan zal je weinig geholpen zijn. Kan bij elke winkel gebeuren.

        Comment


        • #19
          Re: konijnenberg of foto Bastiaens

          Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
          Dacht wel als je bij Konijn on-line besteld dat je maar 1 jaar garantie hebt omdat je eigenlijk in Nederland koopt.
          Dit is het antwoord dat ik vorig jaar kreeg van fotokonijnenberg:
          "U heeft als inwoner van België 2 jaar garantie en u kunt hiervoor ook naar de winkel in Turnhout gaan met eventuele problemen"

          Er wordt overigens 21 % aan Belgen aangerekend, alhoewel de verzending vanuit Den Ham NL gebeurd. Dit moet wettelijk zo (verkoop op afstand: Bij verkoop op afstand wordt BTW geheven op de verkoop in het land van bestemming)!
          Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

          Comment


          • #20
            Re: konijnenberg of foto Bastiaens

            Kamera express rekent mij geen 21% door in elk geval, 100% zker

            Comment


            • #21
              Re: konijnenberg of foto Bastiaens

              Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
              Kamera express rekent mij geen 21% door in elk geval, 100% zker
              Is waarschijnlijk omdat die geen vestiging (winkel of magazijn) in Belgie hebben.
              I love my D500

              Comment


              • #22
                Re: konijnenberg of foto Bastiaens

                Oorspronkelijk geplaatst door zorro123 Bekijk bericht
                Dit is het antwoord dat ik vorig jaar kreeg van fotokonijnenberg:
                "U heeft als inwoner van België 2 jaar garantie en u kunt hiervoor ook naar de winkel in Turnhout gaan met eventuele problemen"
                Goed om weten
                I love my D500

                Comment


                • #23
                  Re: konijnenberg of foto Bastiaens

                  Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                  Goed om weten
                  mja,ik koop altijd online bij Digicamshop of cameraNu.nl en als er iets te herstellen valt wordt alles prima uitgelegd hoe je het terug moet sturen enz...,want zeg nu zelf indien je iets aankoopt bij een winkel moeten zij het ook terug sturen en duurt het evenlang voor dat je het terug hebt,alles wordt toch terug opgestuurd naar leverancier van afkomst,of het nu uit Duitsland,Nederland of uit Belgie komt.
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #24
                    Re: konijnenberg of foto Bastiaens

                    Oorspronkelijk geplaatst door dbuyle Bekijk bericht
                    Zijn er verschillen als het gaat om online bestellen en verzending? Anders gezegd, maakt het uit welke winkel je kiest van de 2? Of is er een voorkeur voor 1 van de 2, ik woon in regio Aalst (O-Vl - België) en zou mijn toestel online willen bestellen.
                    Ik kan alleen voor mezelf spreken , maar ik heb bij Konijn ooit 1 bestelling gedaan online en alles is keurig verlopen.
                    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                    Comment


                    • #25
                      Re: konijnenberg of foto Bastiaens

                      Wat heet service?
                      - Iets kopen en vriendelijk behandeld worden ?
                      - Goedkope en snelle bediening?
                      - Herstelling tijdens garantie?
                      - Herstelling na garantie?
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #26
                        Re: konijnenberg of foto Bastiaens

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Wat heet service?
                        - Iets kopen en vriendelijk behandeld worden ?
                        - Goedkope en snelle bediening?
                        - Herstelling tijdens garantie?
                        - Herstelling na garantie?
                        Bij mij primeren de laatste citaten. Liever een eerlijke herstelling.
                        Meestal weet ik wel wat ik nodig heb, daarvoor heb ik al wat gegevens en advies ingewonnen bij anderen.
                        Bij konijn heb ik het eens voorgehad dat ik met een objectief naar huis ging. Kon deze niet testen omdat ik mijn camera niet mee had . Het was een impulsieve aankoop als ik er in de buurt was zonder camera. Thuis bleek deze niet te focussen . 's anderendaags weer naar konijn maar met mijn camera deze keer.
                        Het objectief werd zonder opmerking getest en omgeruild.

                        Comment


                        • #27
                          Re: konijnenberg of foto Bastiaens

                          Service is voor mij 3ledig:

                          - voor de aankoop
                          - tijdens de koop
                          - na de verkoop

                          Dat is bij zowel FKB als KE (cameranu heb ik geen ervaringen mee)

                          edit:
                          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          Het was een impulsieve aankoop als ik er in de buurt was zonder camera.
                          herkenbaar
                          bij mij gaat het meestal zo: "Verdorie, ik ben hier nu in de buurt, wat heb ik eigenlijk nog allemaal nodig ..."

                          Comment


                          • #28
                            Re: konijnenberg of foto Bastiaens

                            Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
                            Kamera express rekent mij geen 21% door in elk geval, 100% zker
                            Inderdaad, en toch krijg je zelfs de "Belgische" garantie ;-)

                            Ik wou toch even checken en vroeg het hen.

                            Deze mail ontving ik vandaag van Kamera express:
                            "U heeft bij ons twee jaar garantie op body's en lenzen. U betaald als particulier de in Nederland geldende BTW van 19%."

                            Bij Fotokonijnenberg heb je als Belgische klant (ook als je online bestelt via hun hoofdzetel in Den Ham NL) ook wel 2 jaar, maar zij rekenen wel 21 % BTW aan.
                            Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

                            Comment

                            Working...
                            X