Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Instellingen Nikon D3

wat een hoop rubble ... alsof het "pro" etiket afgewogen wordt aan het de prijs per kilo fotogear .. er zijn gewoon te veel lui met te veel geld en te weinig fotokennis luxueuze luiaardij zogezegd .. al ooit eens goed opgelet met wat de echt goeie fotografen hun plaatjes schieten? wake up call man .. en met wat de anderen fotos maken of wat ze zich kunnen permitteren kan mij nu eens geen lor schelen zie ..

Comment

Milan,

Van waar ben je ergens?
      Als je van bij mij uit de buurt bent (Hasselt), spreken we gewoon eens af en nemen we een aantal zaken door. Met onze toestellen. Dan leer je het snelste.
      En inderdaad ergens een cursus volgen, een goed boek kopen of op internet zoeken.

gr
      Patrick
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        eigenlijk is een d3 voor een amateur geen aanschaf, die economisch of artistiek te verantwoorden is..
        Beetje hetzelfde als zeggen dat een BMW of een Mercedes of een andere wagen van een hogere klasse eigenlijk voor de zakenmensen is en dat een gewone huisvader maar een Golf of Astra of zo moet kopen.

Het heeft niets te maken met pro of niet, want ik ken Amateurs die tienduizenden foto's per jaar meer maken dan sommige pro's en soms zelfs betere

Ik wil de amateurs die met een pro body of lenzen rondlopen geen eten geven hoor

Het is wel zo dat veel mensen die hier op BD komen lezen aangeraden wordt om het beste van het beste te kopen (wat ze eigenlijk niet nodig hebben) en denken als ik dat koop dan gaan mijn foto's er ook zo goed uitzien.
        Dat is wat men noemt Chasing the magic bullet.

Samengevat
        Magic bullets are things that turn a mediocre photographer into a great one with a minimal amount of effort. They often take the form of some highly recommended piece of equipment, or some chemical brew with magical properties. It seems so easy…all you have to do is buy the right thing, and your pictures can look like the ones in the gallery.

It’s an insidious addiction. You’re driven by a desire to improve, so it seems as if the effort and expense is justified. You get distracted, thinking that you need to BUY something to fix your pictures, when you probably need to LEARN something. When the latest toy doesn’t work out, you move on to the next.

The sad truth is that there are no magic bullets, no single-shot miracle cures. Good prints are the result of many incremental improvements. Furthermore, gross errors in one area can completely mask improvements in other areas. To see lots of improvement, you have to make lots of changes. Not just any changes, but the RIGHT ones.

There’s good news and bad news. The good news is that most of us already have the tools we need to make better prints. We just need to learn how to use them. Maybe we need to have someone SHOW us how to use them.
        It’s the difference between knowing that a house is made from lumber and nails and wire and pipe, and actually BUILDING one.

The bad news isn’t really all that bad. It’s just that there’s no five-minute road to success. You have to get a number of things under control. Some are more important than others. Yes, there are certain minimal technical standards for equipment, but lots of timeless photos have been made with second-rate hardware. Far better that you should refine your vision and printing skills than obsess over the newest APO 90mm f4.5. If you don’t like your pictures now, buying the new lens won’t help.

Waarmee ik wil bedoelen dat enkel het beste materiaal kopen je niet gaat helpen om betere foto's te maken als je niet bereid bent tevens te willen investeren in kennis
        Last edited by zunoel; 20 januari 2010, 19:02.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Mensen, niemand weet met 100% zekerheid of de TS ernstig moet genomen worden of niet. Als moderator ga ik daar wel van uit.
          Maar eigenlijk maakt dat niets uit . . . vind je dat TS geen ernstige vraag stelt, reageer dan gewoon niet, denk je dat de TS het wel ernstig meent, reageer dan ook op de gepaste manier.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Beetje hetzelfde als zeggen dat een BMW of een Mercedes of een andere wagen van een hogere klasse eigenlijk voor de zakenmensen is en dat een gewone huisvader maar een Golf of Astra of zo moet kopen.

en waar rijd jij in?

een Formule 1 of in een astraatje of golfje.. (of enig andere huis-tuin-en keuken auto?)

mag best wel een mercedes zijn hoor..

want bmw en mercedes maken ook gewone auto's voor op de normale weg..

ik had over pro-rally wagens en formule 1.. en daar mag je de pro-body's en stuff ook wel onder scharen.

veel amateurs denken dat ze met pro-stuff wel betere pics gaan maken..

some do, others don't..

en ieder zijn meug over hoe duur je eea wilt gaan maken..

wat ik wel weet, is dat zelfs de duurste pro-dslr over 2 a 3 jaar geen ene zak meer waard is, en dat dat voor de pro nog geeneens zo'n groot probleem is, want die heeft een bedrijsvoering te doen,schrijft zijn zooi af en verdient nog wat aan zijn pics.......

maar meer dan 1000 euri afschrijving voor het amateurtje, dat denkt met een pro-body en dito lenskes het walhalla gevonden te hebben, zal wellicht wat meer lopen interen op zijn spaarcentjes..

wat iemand met zijn centen doet, zal mij een rotzorg zijn, maar er is en blijft een enorm groot verschil tussen de pro en de would be pro-amateur..

Comment

Ik rij met een poloke en heb 7 nikon body's

Comment

.....
                Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
                  Krijg jij die daar allemaal tegelijk in ?
                  Kwestie van een beetje kennis van stapelen he Er zijn er wel bij waar mijn geheugenkaartjes niet meer in passen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                    maar er is en blijft een enorm groot verschil tussen de pro en de would be pro-amateur..
                    Nee hoor, alleen het verschil of het een betaald beroep is of niet.

Een pro fotograaf wil zo snel mogelijk een goede verkoopbare foto neer kunnen leggen.
                    ( tijd is geld )

Een amateur ( en dan bedoel ik de mensen die echt met hun hobby bezig zijn en niet tante toos die ook ergens zo'n ding in de kast heeft liggen voor het halfjaarlijkse familie uitje ) wil de perfecte foto maken, en daar kunnen duurdere toestellen heel wat voordelen bij hebben.

Oftewel een D40 in de handen van Stefan Vanfleteren is een pro toestel ondanks dat dat toestel niet tot die catogorie behoort.

Greets rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                      Een pro fotograaf wil zo snel mogelijk een goede verkoopbare foto neer kunnen leggen.
                      ( tijd is geld )

Een amateur ( en dan bedoel ik de mensen die echt met hun hobby bezig zijn en niet tante toos die ook ergens zo'n ding in de kast heeft liggen voor het halfjaarlijkse familie uitje ) wil de perfecte foto maken, en daar kunnen duurdere toestellen heel wat voordelen bij hebben.

Oftewel een D40 in de handen van Stefan Vanfleteren is een pro toestel ondanks dat dat toestel niet tot die catogorie behoort.

Greets rich
                      Sorry, maar je moet er wel in nuanceren dat de pro ook effectief meteen weet wat hij doet, en daarom waarschijnlijk sneller een goede verkoopbare foto heeft. Zeggen dat een pro fotograaf schiet met het moto 'tijd is geld' is voor 90% van de pro's niet toepasselijk hoor imgo. Dat een amateur meer tijd insteekt in de creatie van een foto omdat het zijn hobby is is wat kort door de bocht gaan.
                      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                        Sorry, maar je moet er wel in nuanceren dat de pro ook effectief meteen weet wat hij doet, en daarom waarschijnlijk sneller een goede verkoopbare foto heeft. Zeggen dat een pro fotograaf schiet met het moto 'tijd is geld' is voor 90% van de pro's niet toepasselijk hoor imgo. Dat een amateur meer tijd insteekt in de creatie van een foto omdat het zijn hobby is is wat kort door de bocht gaan.
                        Ok, geef ons dan eens de definitie van een pro fotograaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                          Het gemiddeld negertje kan je gestolen worden veronderstel ik?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Ik zeg: VERKOPEN DAT DING EN GELD IN HAITIFOND STORTEN.
                          Zo domme en hypocriete reacties. Stort dan wel zelf in de eerste plaats je halve loon door, verkoop je GSM en je wagen en andere luxe artikelen ook en stort dat geld ook maar door nu we toch bezig zijn.

Geen jaloezie? yeah right.

Een mens koopt toch altijd het beste dat hij kan krijgen voor zijn budget? Die vragen worden hier constant gesteld. Wees dan consequent en als een beginner zegt te twijfelen tussen een D90 of D300, zeg dan dat hij een goedkoop compactje moet kopen en het verschil moet geven aan het goed doel

Mensen hebben nu eenmaal verschillende inkomens/reserves.
                          De TS heeft zich wat misrekent ja, maar niet qua prijs of budget, maar qua kennis en gebruik van een professionele camera, meer kan je hem/haar niet verwijten, so grow up.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ok, geef ons dan eens de definitie van een pro fotograaf.
                            Toch simpel?

Iemand die fulltime leeft van zijn foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

1-Zo domme en hypocriete reacties. Stort dan wel zelf in de eerste plaats je halve loon door, verkoop je GSM en je wagen en andere luxe artikelen ook en stort dat geld ook maar door nu we toch bezig zijn.

2. Wees dan consequent en als een beginner zegt te twijfelen tussen een D90 of D300, zeg dan dat hij een goedkoop compactje moet kopen en het verschil moet geven aan het goed doel

3-Mensen hebben nu eenmaal verschillende inkomens/reserves.
                              De TS heeft zich wat misrekent ja, maar niet qua prijs of budget, maar qua kennis en gebruik van een professionele camera, meer kan je hem/haar niet verwijten, so grow up.
                              1-Een geintje... wordt niet meer herkend

2-Niemand moet wat.
                              Maar het blijft een rare combinatie in het hobbyistenwereldje, iemand die geen benul heeft met een dure camera.
                              Het wordt , hoe je het draait of keert, gewoon ongepast of lachwekkend gevonden, daar heb ik alle begrip voor..

3- Ik zie het toch als een keuze, ik kan mij de allerduurste spullen permitteren, maar ben bang dat het me geen lol oplevert.
                              Ik zie fotograferen toch als een aardigheidje, wie voor een mooi plaatje 1000en €€€ over heeft is toch wat vreemd bezig (uitgezonderd die er nog wat mee verdient)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Toch simpel?

Iemand die fulltime leeft van zijn foto's.
                                En, is dat dan een referentie voor goede foto's

Comment

Working...
                                X