Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Instellingen Nikon D3

Wie zulke budgetten te besteden heeft kan er misschien nog een fotograaf bijkopen, om de foto's in zijn plaats te maken... ?

Comment

Even serieus ...

Milan, als je binnen wilt fotograferen zonder flash heb je een lichtsterke lens nodig... f/1.4 is het beste, maar tot f/2.8 is mogelijk. Daarbovenop moet je eens leren wat ISO is en hoe je dat kan veranderen.
      Met een hogere ISO en een lichtsterke lens kom je al een heel eind. Daarbovenop een toestel dat op de autostand goede resultaten haalt, zoals de D90 bvb, en je hebt prachtige foto's binnenshuis...

Veel succes
      Michel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
        Wie zulke budgetten te besteden heeft kan er misschien nog een fotograaf bijkopen, om de foto's in zijn plaats te maken... ?
        He.he.he deze vind ik erg goed...

Comment

"D700 die ik had verruild voor een Canon G10 "
          Dit meen je toch niet ernstig?

Ik heb ergens nog een D70 liggen die ik met zijn lenzen met plezier ruil voor je D3.
          Dan wil ik nog een volledig weekend spenderen om je een stoomcursus ISO-diafragma-sluitertijd te geven met praktijk.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

komaan mannen... wees een beetje constructief
            ik heb ooit een supergitaar gekocht alvorens ik goed kon spelen, dat kan toch...
            en verkopers maken je al snel iets wijs....
            Groeten
            Michel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
              Even serieus ...

Milan, als je binnen wilt fotograferen zonder flash heb je een lichtsterke lens nodig... f/1.4 is het beste, maar tot f/2.8 is mogelijk. Daarbovenop moet je eens leren wat ISO is en hoe je dat kan veranderen.
              Met een hogere ISO en een lichtsterke lens kom je al een heel eind. Daarbovenop een toestel dat op de autostand goede resultaten haalt, zoals de D90 bvb, en je hebt prachtige foto's binnenshuis...

Veel succes
              Michel
              Ik heb ook een Speedligt SB900 aangeschaft ...

Comment

Een sb900 is een schitterende flash, maar ook moeilijk om goed te gebruiken. Veel fotografen verkiezen ook om zonder flash te fotograferen, omdat ze dit mooier vinden (vaak omdat de flash niet goed gebruikt wordt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                  "D700 die ik had verruild voor een Canon G10 "
                  Dit meen je toch niet ernstig?

Ik heb ergens nog een D70 liggen die ik met zijn lenzen met plezier ruil voor je D3.
                  Dan wil ik nog een volledig weekend spenderen om je een stoomcursus ISO-diafragma-sluitertijd te geven met praktijk.
                  Ik bedoelde niet omgeruild maar mijne verkocht en deze aangekocht...

Comment

Toen ik dit las dacht ik idd dat het een grap was.
                    Leer de basisbegrippen dat je weet waarmee je bezig bent en dan op S of A en we zijn vertrokken...
                    Racing Pics
                    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Je moet niet overal op willen reageren!

Comment

Grap of niet...het is altijd voorgekomen dat mensen met de duure toestellen fotograferen en niet de minste fotografische kennis hebben...
                        Ik heb jaren in één van de grootste fotozaken van Antwerpen gewerkt..een dokter met een Hasselblad en een 500 mm Tessar ,kwam terug van zijn safarie van Kenya,hij kwam zijn dia's ophalen ,hij bekeek ze in de winkel ,eerste film overbelicht,tweede film overbelicht enz... alles overbelicht..
                        zijn commentaar...ik ga volgend jaar toch terug !!

Comment

Wat maakt dat nu uit dat die man met een dure DSLR werkt... en dat zijn foto's maar zozo zijn
                          Koningin Fabiola gaat al jarenlang bij een zeer dure kapster...en het trekt nog altijd op niks

Comment

De kapster van Fabiola valt in ieder geval geen fora lastig om advies

Ik vind dat iemand die een D3 met 14-24 kan betalen zonder verstand te hebben van fotografie maar een tutor moet inhuren.

Maar in neem aan dat Milan ons een hak zet met zijn zogenaamd onnozele vraag.

Mijn advies aan Milan: alles op AUTO instellen en de camera op JPG SMALL, dan kun je de meeste foto's oefenen op de 2 kaartjes die in de camera gaan.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                              Wat maakt dat nu uit dat die man met een dure DSLR werkt... en dat zijn foto's maar zozo zijn
                              Koningin Fabiola gaat al jarenlang bij een zeer dure kapster...en het trekt nog altijd op niks
                              Foei, meneer Cuypers zo over uw Queen praten,
                              .....Dyslexie.......

Comment

Om nu eens tegendraads te zijn : ik heb in Costa Rica met de D200 voor 75% met standaardinstellingen gewerkt (Auto ISO op 100/begrenzing 400, max sluiter 1/250 - diafragmavoorkeuze, meestal F8 - scherpstelling ngl *)
                                Mogelijks zijn deze instellingen best bruikbaar voor TS

*meestal servo, bij sommige opnames lukte dit niet - dan maar overgeschakeld op S
                                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
                                X