Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Instellingen Nikon D3

De reacties van sommige mensen zijn echt ongelooflijk.
    Deze mensen zouden moeten diep beschaamd zijn.
    Beter niet reageren als je niets zinnigs weet te antwoorden op de vraag die gesteld werd.
    Waarom ze zo reageren......?Wat denk je?

H.

PS.Milan heeft privé een antwoord gekregen om verdere "reacties" te stoppen.
    Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
      Beter niet reageren als je niets zinnigs weet te antwoorden op de vraag die gesteld werd.

H.

Ik vind de reacties best meevallen.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als je geen tijd of behoeft hebt om een cursus of boek te lezen begrijp ik niet waarom je hier een vraag stelt. De antwoorden die je verder zullen helpen komen overeen met hetgeen je in een boek zal vinden of in een cursus zal krijgen.
        Om die antwoorden hier te lezen zal je ook tijd moeten maken.

De stand die het meest op 'automatisch' lijkt is de P stand. Waarvoor de P staat vul je zelf maar in.
        Met de semi automatische standen A,S heb je al meer in de hand, met dan als afsluiter M waar je alles zelf onder controle hebt.
        Als je probleem zich bij het scherpstellen kan dat verschillende oorzaken hebben.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht

H.

pff, overdrijver. Ik heb echt zware moeite moeten doen om mij in te houden
          5DmkIII en wat glas

Comment

Tja, de reacties hier zijn perfect te verwachten hé. Deze thread is gewoon door een flauwe plezante geopend om één en ander uit te lokken. Heel voorspelbaar eigenijk, dit forum
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

proficiat met je d3, reuze goed toestelletje, maar ik denk in jouw geval, een totale ´overkill´...

een pro/body is vanaf de grond af toe ontworpen door en voor professionals, leuk dat je er eentje hebt, maar zoals met zoveel professioneel gereedschap, zal een doorgewinterde beroepsfotograaf met dit toestel meer kunnen doen, dan dat iemand die amateur is of net begint..

het toestel zal al snel met jou op de loop gaan, dan andersom..

zeker gezien de uitleg die je erbij geeft over wat je wel of niet weet..

veel amateurs denken dat ze met pro-materiaal beter zullen fotograferen, maar in veel gevallen is het tegendeel waar..

laat het pro-spul over aan de pro, en ga lekker ontspannen en genieten met een amateurcamera..

scheelt bakken met geld, in zowel toestel, als lenzen en andere spulletjes, en het genot is er echt niet minder om..

eigenlijk is een d3 voor een amateur geen aanschaf, die economisch of artistiek te verantwoorden is..

maar goed, jij hebt er eentje, en da's prachtig mooi, dus ik zou zeggen, ontzettend veel plezier ermee, en hopelijk kom je weldra thuis met prachtige plaatjes.

(als ik 100% beroeps zou zijn, dan had er hier ook allang een d3 of 1dmkIII gelegen, maar dat is niet zo, dus ik zie de noodzaak er niet echt van in..maar da's mijn oprechte en eerlijke mening..)

Comment

Nou laatste reactie van mijn kant dan want men heeft me inderdaad geadviseerd om niet meer te reageren.Waarom ik een vraag hier had gesteld is simpel ik dacht inderdaad hoe duurdere camera is hoe beter ie is dus meer mogelijkheden en had dus ook gehoopt dat iemand een antwoord kon geven die zo,n camera in beziet heeft en die me zijn instellingen kon doorvertellen maar nou zie ik dat het toch anders is en dat deze camera meer mogelijkheden heeft maar dat je deze wel moet kunnen benutten.Waar ik me het meeste over verbaast dat er zo veel jaluzie is omdat iemand zo,n toestel heeft en ik niet.
                Ik zal waarschijnlijk toch een cursus gaan volgen en hierbij wil ik iedereen bedanken voor goede raad die ik per prive bericht mocht ontvangen maar ook voor die paar serieuze reacties in de topic.

Nogmaals ik wou niemand kwetsen of in de maling nemen...

groetjes Milan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Milan Bekijk bericht
                  Nou laatste reactie van mijn kant dan want men heeft me inderdaad geadviseerd om niet meer te reageren.Waarom ik een vraag hier had gesteld is simpel ik dacht inderdaad hoe duurdere camera is hoe beter ie is dus meer mogelijkheden en had dus ook gehoopt dat iemand een antwoord kon geven die zo,n camera in beziet heeft en die me zijn instellingen kon doorvertellen maar nou zie ik dat het toch anders is en dat deze camera meer mogelijkheden heeft maar dat je deze wel moet kunnen benutten.Waar ik me het meeste over verbaast dat er zo veel jaluzie is omdat iemand zo,n toestel heeft en ik niet.
                  Ik zal waarschijnlijk toch een cursus gaan volgen en hierbij wil ik iedereen bedanken voor goede raad die ik per prive bericht mocht ontvangen maar ook voor die paar serieuze reacties in de topic.

groetjes Milan
                  van mijn kant in geen geval jaloezie..

het is gewoon erg moeilijk om iemand uit te leggen welke instellingen men dient te gebruiken, zeker met een pro-toestel, waar ontzettend veel algelang de omstandigheden ingesteld kan worden..

dat is gewoon onbegonnen werk..

of het nu instellingen betreft van een instap dslr of een pro-toestel..

de omstandigheden varieren voor mij persoonlijk ook iedere keer, als ik een plaat wil maken..

we kunnen hier maar moeilijk een volledige online cursus fotografie neerzetten he?

de ene keer zit je belichtingscompensatie toe te passen terwijl je in S of A standje zit te schieten, de andere keer doe je alles weer manueel.. witbalans instellen is ook al zoiets.. of je iso, of handmatig scherpstellen of AF gebruiken.. en dan nog rest er de vraag, welke lens oid je er op hebt zitten..

dat is gewoon onbegonnen werk..

een fotografie-cursus legt de basis uit, maar de rest moet je toch echt zelf doen..

ik heb wat boeken gekocht omtrent fotografie, en daar staat vele in, maar dannog.. ik moet het nog altijd zelf doen..

ik kan aan niemand uitleggen, waarom ik met mijn sony meestal wato nderbelicht icm lensje zus of zo.. en dat ik voor landschappies veelal op iso 200 zit te schieten met wat +/- belichtingscompensatie..en op f/8, f/9 om maar es een gek voorbeeldje te noemen.. ieder doet zijn eigen ding, en veelal is er geen zinnig woord over te zeggen..

wie of wat bepaald waar je voorkeur ligt, RAW, JPEG, welk focuspuntje je dient te gebruiken?

het is gewoon teveel om uit te leggen..

heeft niets met je toestel te maken..

ik heb talloze toesteletjes versleten, digitaal of analoog, en iedere keer was er weer iets nieuwers op de markt.. met geen enkele van deze toestellen ben ik beter gaan fotograferen..

ik heb geleerd om meer in mijzelf te investeren... of ik nu analoog of digitaal bezig ben..

investeer in jezelf.. ga veel op pad, leer van je fouten, en vooral VEEL doen!

op fotofora of review sites leer je nog het meest omtrent de specs of techniek.. zowat heel internet staat volgekalkt met zinloze vergelijkingen.. artikelen die echt over fotografie gaan zijn moeilijk te vinden..

dat komt, omdat specs vergelijken heel wat makkelijker is, dan iets zinnigs schrijven over 'fotografie als geheel'..

er is geen mores wat wel of niet goed is..

er zijn regeltjes, die net zo makkelijk weer overtreden dienen te worden.. gelukkig maar, dat de regeltjes niet bindend zijn.. wat een goede plaat maakt is van zeer veel factoren afhankelijk..

wat ik mooi vind, hoeft een ander niet mooi te vinden..

wat de een kunst vindt, is voor de ander rommel..

eigenlijk is het dat, wat fotografie zo mooi en leuk maakt...

groetjes, Alex!

Comment

Alex bedankt voor je commentaar ... jou bedoelde ik ook niet en jij kwam zeker zeer leerzam over...
                    Last edited by Milan; 20 januari 2010, 16:18.

Comment

Goed gelachen... doch nu blijkt dat dit geen grap is?
                      Last edited by Kult; 27 oktober 2010, 20:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                        eigenlijk is een d3 voor een amateur geen aanschaf, die economisch of artistiek te verantwoorden is..
                        Dus ik mag eigenlijk als amateur geen D3s met fenomenale hoge ISO kopen En ik maar hopen dat ik eindelijk betere foto's kon nemen in het donker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Dus ik mag eigenlijk als amateur geen D3s met fenomenale hoge ISO kopen En ik maar hopen dat ik eindelijk betere foto's kon nemen in het donker...
                          Hier een beetje dezelfde mening : ik zou er dus geen betere concertfoto's mee maken, want de kunst ligt alleen bij het manneke achter de camera
                          Raar dan dat indertijd bij de overstap van D70 naar D300 mijn slaagkansen plotseling met 200% stegen
                          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Milan Bekijk bericht

groetjes Milan
                            Nou er is toch nog een verschil tussen jaloezie en gevoel van oneerlijkheid. Over jouw budgetten spreken we niet want dat doet er niet zoveel toe. Het feit dat je redeneert, duurste camera, beste foto's dat kan ik eigenlijk wel perfect snappen hoor. Toen ik begon met fotografie wist ik ook niet wat er allemaal bij kwam kijken.
                            Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele hevige reactie voortkwam uit jaloezie, maar uit gevoel van oneerlijkheid en respectloosheid.

Stel je weet perfect hoe moeilijk het is om te fotograferen, en hoe lang het duurt om alles onder de knie te krijgen (eigenlijk gaat dat nooit maar kom). Dan komt er nog eens bij dat je perfect weet wat voor camera de D3 is, hoe duur hij is en waarvoor hij gebruikt wordt.
                            Is het dan niet meer dan normaal dat je een beetje hevig reageert als er iemand komt afdraven met het beste van het beste, verwachtende dat je de beste foto's gaat nemen OMDAT je het duurste toestel gekocht hebt, en niet omdat je jaaaren hebt geoefend...

iemand die zich herkent in de bovenstaande beschreven persoon, maar zegt, kom ik ga deze arme man eens alles leren wat mij jaren heeft gekost om te kunnen, nou ja, proficiat, dan ben je officieel een emotieloze schelp!

Milan dit is absoluut geen persoonlijke aanval op jou, en het feit dat je inziet dat het inderdaad allemaal niet zo gemakkelijk is, maakt me blij. Dat wil zeggen dat onze (harde) reacties toch iets bereikt hebben.
                            Want als iedereen hier zijn ideale instellingen had gepost, stond je voor geen meter verder!

ps, zorg maar dat we je hier snel terugzien met wat knappe foto's
                            en heb vooral geen schrik om iets te vragen als je iets niet weet, ook al komen er soms harde reacties, die krijgt iedereen wel eens
                            Last edited by Matthias; 20 januari 2010, 16:32.
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              van mij mag iedereen kopen wat hij/zij wilt..

en als je betere foto's in het donker wilt nemen in het donker, en alles valt binnen je budget, en you're happy with it, dan so be it.. don't worry, be happy..

ik zeg alleen maar dat het niet echt slim is, als je net begint om meteen met een top off the bill camera te beginnen..

een pro koopt een d3, d3s of de canon equivalenten omdat hij behoefte heeft aan een stabiel, trefzeker en betrouwbaar systeem, wat de meeste amateurs nooit nodig zullen hebben..

een pro heeft behoefte aan bijna 100% trefzekerheid, omdat hij een opdracht te vervullen heeft..

klantjes die tevreden gehouden moeten worden.. dan is het logisch dat je het beste gereedschap gaat gebruiken toch?

ik gebruik in mijn werk ook de beste materialen, die de huidige medische techniek te bieden heeft..ik ben daar een pro.. ik ben geschoold, ik doe verantwoordelijk werk, ik word bijgeschoold en ik word ervoor betaald.. logisch dat het materiaal wat ik voor mijn beroep gebruik, een pietsie beter is dan wat er in de gemiddelde ehbo kist thuis ligt bij deze en gene toch?

van mij wordt verwacht dat ik iedere dag 100% kwaliteit lever.. doe ik dat niet, dan vallen er dooien.. zo simpel ligt dat nu eenmaal..

iemand die thuis zijn bonma verpleegd, die kan nog zo'n goede ehbo-kist hebben liggen, maar die zal nooit of never dezelfde expertise of inzicht hebben dan ik, die pro is..

dat geldt dus ook voor fotografen..

weliswaar kun jij goed uit de voeten met die wonderbaarlijke high iso performance van de d3s, maar een pro ben je daardoor nog steeds niet..

handig in het gebruik, maar het is en blijft een toestel voor en door pro's..

of gaan we net als michael schumacher allemaal in een ferrari F1 rijden?

top off the bill techniek, kan zowat de heftigste situaties aan, maar in handen van een amateur, zal je er slechts een gedeelte van alle techniek, die aan boord zit, eruit kunnen halen..

daar heb je talent, inzicht en kennis voor nodig..(laten we de kosten van een F1 nog maar ff buiten beschouwing laten.. )

en als je met pro materiaal je centen verdient, prima, (maar dan 100% je inkomen eruit halen), als je als amateur met een d3s je platen wilt schieten, ook prima!

ik zeg niets over de amateurs die genoeg deskundigheid hebben om zo'n ding binnen hun budget en deskundigheid te verantwoorden..

alleen de vraag is nog steeds..

wat mag het kosten, en kan het met ietsje minder ook??

ook de pro's letten op wat eea kost.. vergis je daar echt niet in he?

de prijzen van plaatjes komen steeds meer onder druk te staan, plaatjes moeten verkocht worden, en hoe minder de kosten, des te meer hou je aan een plaatje over..

pro is pro, amateur is amateur..

wat men ermee doet zal mij ene worst wezen.. als ik fulltime pro zou zijn, dan had ik allang ene pro-toestel gehad met dito prullaria..

zolang dat nog steeds niet aan de orde is, dan hou ik mij voornamelijk bij het amateurspul.. (en daar kun je trouwens ook leuk mee bijverdienen)

geen kritiek dus, maar meer verschil in benadering van een aantal zaken..

groetjes, Alex!

Comment

We vervallen in herhaling.
                                Tijdje terug hadden we hier ook zo'n snuiter met voor 5000€ spullen die kwam vragen naar de "basisinstellingen"....
                                Ook de reacties waren analoog.

Ik zeg: VERKOPEN DAT DING EN GELD IN HAITIFOND STORTEN.

Comment

Working...
                                X