Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Instellingen Nikon D3

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
    Om nu eens tegendraads te zijn : ik heb in Costa Rica met de D200 voor 75% met standaardinstellingen gewerkt (Auto ISO op 100/begrenzing 400, max sluiter 1/250 - diafragmavoorkeuze, meestal F8 - scherpstelling ngl *)
    Mogelijks zijn deze instellingen best bruikbaar voor TS

*meestal servo, bij sommige opnames lukte dit niet - dan maar overgeschakeld op S
    Een D3 is nog 2 stops duurder he ... D200 = 1000-1500? D3= meer dan 3000? 4000?

Ik begrijp zeker dat dat voor sommige mensen (onder andere mezelf) frustrerend is om te horen ... zo een fantastisch materiaal en er niet alles uit kunnen halen (zelf zou ik het ook niet kunnen!)

Op een foto cursus leer je op korte tijd zeer veel bij. Ik heb 15u gevolgd en ken nu de basis, zeker aan te raden; dan weet je waar al die knoppen voor dienen en wat voor invloed ze hebben op je foto.

En al die reacties zijn puur uit jaloezie... ik denk dat er weinig mensen hier niet dromen van een set als deze ...

maar geniet van deze top camera! je gaat er veel plezier aan beleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Milan Bekijk bericht
      *knip* ook een D700 die ik had verruild voor een Canon G10 maar zag dat ik toch wat misste en kocht weer deze D3 terug. *knip*

gr. Milan
      Wat miste je dan? het gewicht?
      De blikken van omstanders ?

Als je met een D700 foto's kan maken kan je dat ook met een D3 aangezien deze fotografisch 95% gelijk zijn.

Greets rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht
        ..

maar geniet van deze top camera! je gaat er veel plezier aan beleven.

Ik denk het niet eerlijk gezegd.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Ik denk het niet eerlijk gezegd.
          Dat weet je niet hé, het hangt er van af hoe leergierig TS is, maar ik vind het hoe langer hoe meer een bedenkelijk verhaal, wel met een D700 kunnen werken, en niet met een D3 persoonlijk vind ik de D3 zelfs iets gemakkelijker dan de D700.

Maar het is hier ook niet de eerste die ,als eerste toestel, met een D3 afkomt zonder er te kunnen mee werken, herinner je je nog deze "Herrebout uit Adegem" ? nu heeft hij blijkbaar ook ongeveer samen met Frank de 70-200 AFS VR2 gekocht. KLIK
          Last edited by Guest42; 20 januari 2010, 08:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht
            En al die reacties zijn puur uit jaloezie... ik denk dat er weinig mensen hier niet dromen van een set als deze ...
            sorry hoor maar elk (menselijk) persoon die serieus bezig is met fotografie (en niet stinkend rijk is) is jaloers op de TS, dat is toch niet meer dan logisch?

ik heb nu zelf ook een goede set, dus jaloesie is hier niet de overheersende emotie. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar mensen met een gedachtengang als de TS verzieken de fotografiewereld, punt uit! Tegenwoordig zijn er zoveel mensen die denken dat ze topfoto's kunnen nemen, als ze maar het goede materiaal kopen, opleiding is bijzaak en onnodig, want je hebt toch het duurste en beste materiaal
            in mijn ogen heeft de TS dus ook absoluut geen respect voor mensen die bloed zweet en tranen steken in de fotografie om toch maar bij te leren
            een beetje een file-rat
            Last edited by Matthias; 20 januari 2010, 08:20.
            5DmkIII en wat glas

Comment

Ben ik de enige die dit verhaal voor geen meter geloof?
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Neen. Ik stel wel vast dat hier op deze topic meer gereageerd wordt dan op foto's in de beginnershoek of fotobeoordeling waar forumleden graag wat commentaar hebben op hun foto's om wat bij te leren !

Comment

Mischien, dat zou kunnen, maar er zijn er ook die een peperdure Leica M8 kopen en er voor geen meter kunnen mee werken, maar dat is dan wel hun zaak hé.

Comment

Nee, ik ook niet. Als je topic 15 leest, dan lees je gewoon dat hij er mee aan het lachen is.
                    - Hij kent niks van het toestel, maar het eerste wat hij doet is de firmware upgraden.
                    - Komt van een D700 maar begrijpt niet hoe een D3 werkt (is voor 95% hetzelfde)

PS : Ik ben niet jaloers op het materiaal van de TS
                    Last edited by JePe; 20 januari 2010, 08:54.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      sorry hoor maar elk (menselijk) persoon die serieus bezig is met fotografie (en niet stinkend rijk is) is jaloers op de TS, dat is toch niet meer dan logisch?
                      Jah, zeker logisch, ik kwijl ook bij de gedachte hoor! ik ben toch wel jaloers!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Milan Bekijk bericht
                        heb geen behoefte en geen tijd voor een foto cursus.
                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dat weet je niet hé, het hangt er van af hoe leergierig TS is,

Wat denk je zelf Geert?
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Wat denk je zelf Geert?
                          Eerlijk, dat hij met ons voeten speelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Eerlijk, dat hij met ons voeten speelt.
                            Maar het levert wel leuk leesvoer op
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Wat is een D3?
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                                Wat is een D3?
                                type verkeersbord ....

Comment

Working...
                                X