Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Instellingen Nikon D3

Wie kan mij helpen met optimale instellingen voor Nikon D3 met nikkor 14/24 2.8G ED lens,Ben geen fotograaf maar wil wel een mooie plaatje kunnen schieten in huis,zo,n camera met deze lens moet het toch wel kunnen op aut. stand heb geen behoefte en geen tijd voor een foto cursus.

Flitser Speedlight SB900 heb ik ook aangeschaft...

Alvast bedankt voor uw moeite...

[Mod]Omdat deze topic niet thuishoorde in de Shoot subfora, heb ik je draadje verplaatst naar Camera's, waar het de nodige aandacht zal krijgen.[/Mod]
    Last edited by LesC; 19 januari 2010, 16:11.

Re: Instellingen Nikon D3

Oorspronkelijk geplaatst door Milan Bekijk bericht
    Wie kan mij helpen met optimale instellingen voor Nikon D3 met nikkor 14/24 2.8G ED lens,Ben geen fotograaf maar wil wel een mooie plaatje kunnen schieten in huis,zo,n camera met deze lens moet het toch wel kunnen op aut. stand heb geen behoefte en geen tijd voor een foto cursus.

Alvast bedankt voor uw moeite...
    Behalve de P-stand heeft de D3 (en alle andere semi-pro + pro toestellen van Nikon) geen automatische stand.

En er zijn geen algemene optimale instellingen. Iedere situatie is anders.

Misschien heb je toch wel behoefte aan een fotocursus of op zijn minst een boek waar de basis in uitgelegd wordt.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Wel grappig, zo'n uitrusting voor een niet-fotograaf

Als je wilt ruilen tegen een zeer degelijke D90 met top DX lenzen (met opleg mijnerwegen) laat maar weten

Groeten
      Michel

Comment

zoals Destn al zei, er zijn geen optimale instellingen want elke situatie is anders

en voor de rest ben ik zwaar verontrust en gefrustreerd
        iemand met een D3 + 14-24 f2.8 die op automatische stand wil trekken en geen fotocursus wil volgen... Dat getuigt toch wel van heel weinig respect voor het harde werk en de tijd dat wij erin steken om goede foto's te nemen.
        als je mij die combinatie koopt dan geef ik je persoonlijk een volledige cursus en mag je mij elk moment van de dag/nacht bellen voor vragen en instellingen want geld heb je dan precies toch wel teveel
        5DmkIII en wat glas

Comment

.. ronduit verbluffend ..

(doet mij denken aan een vroeger diensthoofd die kwam vragen of we zijn techieker niet eens snel konden leren glas blazen ... )

Comment

Destn bedankt voor je reactie...

Comment

Even serieus...

Ik denk toch echt dat een snelcursus handig is voor dit toestel...

Dit is geen point en shoot en je zult enkele basisbegrippen moeten kennen en begrijpen alvorens je er bevredigende resultaten kunt uithalen.
              Maar alles hangt natuurlijk af van je motivatie. Ik fotografeer ook nog niet lang, maar mijn leercurve was steil en zeker doenbaar en ik droom nu al om een toestel zoals jij te kopen om verder te kunnen...

Ik wens je veel succes

Comment

Ik hoop dat je dat je ons niet voor de gek aan het houden bent.
                Ik zou toch wel 30 minuten tijd maken om de eerste 25blz van de handleiding te lezen. Dat zou voldoende moeten zijn als crash-course
                Last edited by JePe; 19 januari 2010, 18:09.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Jongens ik houd niemand voor de gek en waarom sou ik dat doen; ik heb gebruiksaanwijzing gedeeltelijk gelezen maar staat nergens wat de beste instellingen zijn ben zelfs een beetje op internet wezen zoeken maar heb toch niets gevonden.Ik had hiervoor een d60 en met deze toestel ging het stukken beter want die kon wel goed aut. scherp stellen.Zo te zien zal ik toch wel een snelle cursus moeten volgen,in ieder geval bedankt voor al jullie moeite...

Groetjes Milan...

Comment

Jongens ik houd niemand voor de gek en waarom sou ik dat doen; ik heb gebruiksaanwijzing gedeeltelijk gelezen maar staat nergens wat de beste instellingen zijn ben zelfs een beetje op internet wezen zoeken maar heb toch niets gevonden.Ik had hiervoor een d60 en met deze toestel ging het stukken beter want die kon wel goed aut. scherp stellen.Zo te zien zal ik toch wel een snelle cursus moeten volgen,in ieder geval bedankt voor al jullie moeite...

Groetjes Milan...
                    Ik denk niet dat de D60 beter of sneller automatisch kan scherpstellen dan de D3
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik denk eerlijk gezegd, dat ik een orgaan zou doneren voor een D3. Een orgaan. D3 is wsl de beste camera voor all-round pro gebruik. Moest ik jou zijn zou ik die verkopen een D90 aanschaffen, want indien je géén zin hebt om bij te leren, ga je nooit betere foto's maken met dit toestel dan je deed met je D60...je foto's zullen ronduit slechter zijn, wat een volledige zonde is van dit toestel.
                      Mss maak je nog iemand blij door hem 2e hands te verkopen!
                      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Ik had hem al op Marktplaats te koop gezet maar een dag erop weer eraf gehaald vond het toch ook weer zonde om hem te verkopen...

Comment

Echt wel een toptoestel hoor, maar ik vrees ervoor dat je voor het maximale uit een D3 te kunnen halen toch wel beter enkele basisbegrippen onder de knie moet hebben, de rest is gewoon ervaring opdoen en veel foto's maken.
                          Wil je er echt het maximum uithalen, dan werk je ook beter in NEF, maar eerst moet je de basiskennis sluitertijd tegenover diafragma leren kennen, en dat doe je beter aan de hand van een goed boek of een kursus fotografie.

Niet iedereen heeft de luxe met zo een toestel te kunnen starten, en voor mensen komende uit het manueel analoge tijdperk is het alleen maar een verrijking, met ontelbare mogelijkheden, snelheid een perfecte AF en lichtmeting met ontelbare instellingen helpen deze mogelijkheden alleen maar te versterken, zo een toestel koop je trouwens omwille van de ontelbare mogelijkheden die het kan bieden, en de D3 heeft reeds ruim bewezen dat ie zeer goed is.

Zonder je te willen kwetsen, als je daarmee slechte foto's maakt, ligt het niet aan het toestel maar aan het manneke dat niet weet hoe er mee om te gaan, zoals reeds gezegd hier, zo een toestel gebruik je niet op automatisch, je moet natuurlijk niet leren lopen alvorens je kan gaan, wees gerust met wat wil en ervaring leer je het wel kennen, maar hier zomaar een paar optimale instellingen opsommen heeft geen zin zolang je niet weet waarmee je bezig bent.

Zelf heb ik enkele maanden terug mijn D3 van de hand gedaan omwille van het gewicht, en het niet meer gebruiken voor bijberoep, deze heb ik vervangen door een D700, maar wordt binnenkort terug vervangen door een D3s, D700 is ook een uitstekende camera, maar ik mis toch enkele dingen die het voor mij de moeite maken terug te keren naar een D3, wat nu een D3s zal worden.

Comment

Groetjes Milan...
                            De D3 stelt ook automatisch goedscherp. Normaal gezien zit het toestel in de doos met de fabrieksinstellingen. Als je niet aan de instellingen zit te prullen kan je er prima foto's meenemen. Maar zoals je waarschijnlijk al ontdekt hebt, dit is geen toestel voor jou (als je niet in kennis wil investeren)
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik weet dat jullie gelijk hebben en dat ik uitendelijk een cursus zal moeten volgen,trouwens dit is niet de eerste DSLR toestel ik heb al meerdere gehad ook een D700 die ik had verruild voor een Canon G10 maar zag dat ik toch wat misste en kocht weer deze D3 terug.Ik had gehoopt dat je deze gewoon op automaat kon zetten en maar raak kon schieten daarom heb ik alles in de menu op de auto.gezet.Zag ook vandaag op internet dat je met de update scherpstelling kon verbeteren en heb hem vandaag naar firmware 2.02 geupdate maar helaas

gr. Milan

Comment

Working...
                              X