Re: Luxeprobleem (5DII, 7D, D300s, D700 + lenzen) Wat te kiezen?
En ik ben van FF (5DmkII) naar crop (7D) gegaan, en ik beweer het tegendeel. Het enigste verschil is de ruis op hoge iso's. Maar voor de rest is een 7D toch superieur. Focus is iets wat ik bij canon nog nooit zo goed heb weten werken (zelfs niet op mijn 1Dmk3, de zoeker is helder en mooi groot, er zit een flitser op met wireless master mode, hij is bijna 50% sneller dan de 5D, en kost dan nog eens gevoelig minder.
En die EF-S lenzen, zijn echt niet zo slecht, de 17-55 2.8 is beter dan de 24-105L, en de nieuwe 15-85 moet je ook niet onderschatten. de 10-22 is ook een zeer goede lens, die zich kan meten met de 16-35...
En als je wil zet je er een FF lens op, slechter gaat ie niet worden op crop;-)
Ik wil maar zeggen, laat ons nu niet teveel de FF ophemelen, het is niet zoveel beter als je het hele pakket bekijkt. zelfs integendeel.
Noot: de 7D heeft zelfs een hogere pixeldichtheid dan de 5DmkII, en dat komt telewerk zeker ten goede. Een 400mm 2.8 is op ff niet meer dan dat, maar op tele is dat al 620mm 2.8..... reken uit het verschil in kostprijs
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk
Bekijk bericht
En die EF-S lenzen, zijn echt niet zo slecht, de 17-55 2.8 is beter dan de 24-105L, en de nieuwe 15-85 moet je ook niet onderschatten. de 10-22 is ook een zeer goede lens, die zich kan meten met de 16-35...
En als je wil zet je er een FF lens op, slechter gaat ie niet worden op crop;-)
Ik wil maar zeggen, laat ons nu niet teveel de FF ophemelen, het is niet zoveel beter als je het hele pakket bekijkt. zelfs integendeel.
Noot: de 7D heeft zelfs een hogere pixeldichtheid dan de 5DmkII, en dat komt telewerk zeker ten goede. Een 400mm 2.8 is op ff niet meer dan dat, maar op tele is dat al 620mm 2.8..... reken uit het verschil in kostprijs
Comment