Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luxeprobleem (5DII, 7D, D300s, D700 + lenzen) Wat te kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Luxeprobleem (5DII, 7D, D300s, D700 + lenzen) Wat te kiezen?

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
    Ik was alleen nog aan't denken aan de lenzen. Als ik volgende set koop:
    - 7D
    - 17-40L
    - 70-200L f4 IS

dan kost dit nieuw ongeveer 2900€ (dus iets extra sparen), en met tweedehands lenzen (zonder garantie) kost dit om en bij de 2600€. De laatste combinatie zou ik in één keer kunnen betalen, maar dan heb ik geen garantie. Dus voor een verschil van 300€ heb ik dan nieuw spul.

Is het dat waard die 300€ (gesteld dat je de meeste garantie/verzekeringen altijd voor niets betaalt)?
    Je kan ook tweedehands met garantie kopen hé
    17-40 zou ik niet kopen op 7D, 15-85 is leuker en zeker zo goed.

Comment

Ik was alleen nog aan't denken aan de lenzen. Als ik volgende set koop:
      - 7D
      - 17-40L
      - 70-200L f4 IS

dan kost dit nieuw ongeveer 2900€ (dus iets extra sparen), en met tweedehands lenzen (zonder garantie) kost dit om en bij de 2600€. De laatste combinatie zou ik in één keer kunnen betalen, maar dan heb ik geen garantie. Dus voor een verschil van 300€ heb ik dan nieuw spul.

Is het dat waard die 300€ (gesteld dat je de meeste garantie/verzekeringen altijd voor niets betaalt)?
      De 17-40 is een zeer goede breedhoek, maar als je hierbij een 70-200 neemt, maak je wel een sprong tussen 40mm en 70mm. Toch wel belangrijke milimeters die je gaat missen.
      Je kan de EF-S 17-55 f/2.8 overwegen. Ik zou het nieuw aanschaffen vooral voor de garantie en service die je dan kan verwachten van de winkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        De 17-40 is een zeer goede breedhoek, maar als je hierbij een 70-200 neemt, maak je wel een sprong tussen 40mm en 70mm. Toch wel belangrijke milimeters die je gaat missen.
        Je kan de EF-S 17-55 f/2.8 overwegen. Ik zou het nieuw aanschaffen vooral voor de garantie en service die je dan kan verwachten van de winkel.
        Bij mij is een nieuwe 17-55 2.8 IS al vrij snel stuk gegaan. garantie uiteraard. Maar in plaats van een vervanging (die men mij voorstelde) heb ik voor de 15-85 gekozen.
        Optisch is deze vergelijkbaar, maar je verliest lichsterkte. (een goedkope 50 1.8 lost dit dan weer op)
        Maar deze lens (15-85) laat wel een 2 lens oplossing toe, 15-85 en 70-200 of 100-400.
        17-40 is een fullframe lens, niks leuks aan op de 7D, geen stabiliser en een beperkt bereik.
        Persoonlijk vind ik dit een van Canon's mindere lenzen. heb hem een paar keer gehad, heeft mij nooit overtuigd. Op FF zijn (weliswaar uiterste) hoeken dan nog eens soft, zelfs op F8.

Comment

Een interessante topic voor een nieuwkomer als mezelf. Ik ben zinnens m'n eerste digitale spiegelreflex aan te schaffen en kan van nul starten.
          Heb vroeger met Canon-spiegelreflexcamera's gewerkt en heb nu nog een G10 ervan, maar denk er nu dus aan eens Nikon te proberen…

Gr
          W
          BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

Comment

Zeker een leuke post! Zeer interessante opmerkingen en tips.
            Ik ben ook aan twijfelen en vooral omdat ik denk dat er binnenkort nieuwe body's op de markt zullen schijnen. Ik wil dus nog heel ff afwachten. Wat ik ook heel interessant zou vinden is een Sony alpha 750. Als men kijkt naar de sony alpha 550 en de hoge iso prestatie met de nieuwe processor moet men echt goed overna denken voordat men een 7D koopt.
            En de A550 kost maar de helft...maar je maakt geen video' s eh :P Maar ja...nog ff wachten...

Comment

Dan heb je een luxeprobleem en je hebt geld!
              Blijkbaar maarkt geld nu toch niet gelukkig en bezorgt het je veel zorgen.
              In het zoeken/willen naar iets zit nu precies net de frustratie!

MVG,
              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht

MVG,
                Zelfs met een beperkt budget zit je met zorgen. Lees maar eens de topics erop na van de biginnende SLR fotografen die een instap-SLR zoeken, en de vragen of ze sigma, al dan niet hun eigen merk moeten kopen.

Comment

Maar deze lens (15-85) laat wel een 2 lens oplossing toe, 15-85 en 70-200 of 100-400
                  Zeer juiste opmerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht

MVG,
                    Ho maar, het is voor mij geen frustratie hè! Als het zo over kwam, was dat niet de bedoeling
                    Het is ook de zoektocht die het leuk maakt voor mij. De jacht is dikwijls net zo plezant als het schieten (letterlijk) hè!

Comment

De jacht is dikwijls net zo plezant als het schieten.
                      Om de een of andere redenen kreeg ik hier een glimlach bij. Vind je hopelijk niet erg dat ik deze even leen in mijn handtekening ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Om de een of andere redenen kreeg ik hier een glimlach bij. Vind je hopelijk niet erg dat ik deze even leen in mijn handtekening ?

Doe maar! Ik hoop wel dat je me dan niet "begrijpt" als een materiaalverzamelaar. Maar wel als iemand die het leuk vindt om te snuisteren in het materiaal en daarna ook met evenveel plezier op pad gaat om foto's te maken... en dan nog is het op pad zijn even plezant als het foto's maken op zich.
                        Ah ja, want we maken toch allemaal foto's op reis? Of tijdens een shoot met leuke mensen/modellen? Of van feestjes,enz...
                        Last edited by Galdie; 24 januari 2010, 21:56.

Comment

Doe maar! Ik hoop wel dat je me dan niet "begrijpt" als een materiaalverzamelaar. Maar wel als iemand die het leuk vindt om te snuisteren in het materiaal en daarna ook met evenveel plezier op pad gaat om foto's te maken... en dan nog is het op pad zijn even plezant als het foto's maken op zich.
                          Ah ja, want we maken toch allemaal foto's op reis? Of tijdens een shoot met leuke mensen/modellen? Of van feestjes,enz...
                          Dank je, en het is toch normaal dat je de markt afspeurd vooraleer je de aankoop doet.
                          Ik ben hier wat te impulsief in. Vandaar ook mijn glimlach.

Comment

het soort fotografie wat ik het liefste toepas is: de gebruikelijke huis-tuin en keuken kiekjes uiteraard, reisfotografie uiteraard, maar vooral eigenlijk portret (van volledige lichaamslengte tot detail) op buiten-of binnenlocatie met daarbij soms een huwelijk, cummunie, familiefoto's etc.
                            Dat is toch op het lijf geschreven van een 5d ?

Je moet maar eens gaan kijken naar http://photography-on-the.net/forum/...play.php?f=107

neem bijvoorbeeld de 50mm 1.2, 85mm 1.2, 85mm 1.8 of 135mm 2.0. Bekijk de foto's en telkens je "Wauw" zegt is het 99% zeker genomen met een FF. FF is nu eenmaal beter als het aankomt op DOF en bokeh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk bericht
                              Dat is toch op het lijf geschreven van een 5d ?

Je moet maar eens gaan kijken naar http://photography-on-the.net/forum/...play.php?f=107

neem bijvoorbeeld de 50mm 1.2, 85mm 1.2, 85mm 1.8 of 135mm 2.0. Bekijk de foto's en telkens je "Wauw" zegt is het 99% zeker genomen met een FF. FF is nu eenmaal beter als het aankomt op DOF en bokeh.
                              Die primes is sowieso geen optie! Dat is super onhandig tijdens een reportage waar alles snel moet gaan... (een gemist moment tijdens een huwelijk kan desastreus zijn hè!).

Qua lenzen weet ik het wel als ik voor Canon zou gaan.
                              Voor Nikon is het een heel ander verhaal.

Maar nog een vraagje:
                              Link 1 (Canon 5DII)
                              Link 2 (Nikon D700)

Als je de low-light samples bekijkt voor de Canon en de Nikon (onderaan de pagina's). Klopt het dan dat de Nikon één stop sneller is? Is dat de juiste conclusie als je de waardes bekijkt?

Bijvoorbeeld op ISO3200. Heeft de Canon een sluitertijd van 1/19de en de Nikon 1/30ste...

Comment

KNIP
                                Bijvoorbeeld op ISO3200. Heeft de Canon een sluitertijd van 1/19de en de Nikon 1/30ste...
                                Die ISO waarden van een CCD of CMos komen belange niet overeen met de ISO waarden die je van een filmpje gewoon bent. Maak je foto's met behulp van een lichtmeter, dan moet je bij een digitale bak altijd wat veranderen aan de belichtingstijden. Daar er veel verschillen zijn tussen de modellen en merken, kan dus dit resultaat geven.
                                Maar als je vergelijking hier correct is gebeurd, en de site heeft echt identiek dezelfde opstelling en instelling gebruikt, dan is een nikon lichtgevoeliger dan canon. Maar ik betwijfel dit ten zeerste. Reviewsites en dergelijke kan je op dit gebied niet serieus nemen.

Comment

Working...
                                X