Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLympus, Zuiko, Flitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OLympus, Zuiko, Flitsen

Tja.. een leica M9 zou je maar niks bevallen denk ik zo.
    Een of twee wieltjes, het is allemaal een kwestie van gewoon worden.

Het ging overigens niet over de wieltjes, het ging over de grip!!!

Comment

Wat zou hier de betekenis van geweest zijn in mijn vorige post : ...Het gaat hier niet alleen over het formaat... ???

De E-30 is VEEELLLL beter hanteerbaar door z'n formaat dan de E-620... Op dezelfde manier zoals dat ook al het geval was voor de E-5x0 serie, ten opzichte van de E-4x0 serie. Voor mij is het "downgraden" in grip van de E-6x0 serie een behoorlijke teleurstelling. Vandaar dat ik de E-30 gekocht heb.

Is het nu duidelijk ?

En ja : ook de rest van de bediening (dus ook die 2 wielekes) vind ik een pak beter bij de E-30.
      Groeten,

Polleke

Comment

Laten we nu toch wel wezen zeg.. wat is nou verdikkeme 'grip' als je over camera's praat.
        Vijfennegentig procent verschilt ongeveer een millimeter in alle richtingen en daar heb je het helemaal mee gehad.
        Vervolgens gooi je er een wat groter objectief op en dan voelt de combinatie ineens heel anders aan.

Wie grip boven beeldkwaliteit stelt is niet serieus met fotograferen bezig.

Nogmaals, een Leica M9 is dus totaal ongeschikt voor jou, hoewel deze toch twee wieltjes heeft, en de plaats van die wieltjes heeft direct te maken waar het om gaat bij het fotograferen.

Iedereen die wel eens actief is op een fotoforum weet ook nog eens dat de prijs voor vijfennegentig procent bepalend is.

Geef mij een willekeurige camera in handen en ik maak er binnen vijf minuten foto's mee zoals ik dat gewend ben te doen.

Comment

[QUOTE=Pondlib;2549883]
          1 de beeldstabilisatie die in de body zit en niet in de lenzen zoals bij Nikon en Canon. Je hoeft dan ook geen keuze te maken of je nu een lens met stabilisatie neemt of niet.
          Daarom zijn de lenzen van Olympus ook kleiner en lichter.
          /QUOTE]

De lenzen van Olympus zijn kleiner en lichter omdat ze een kleinere sensor moeten belichten.
          En nergens anders om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumtuv Bekijk bericht
            assussuss

Wachten tot de E30 binnen berijk komt is niet zo belangrijk.
            berijk?

Comment

En nu nog mooie fotookes maken hé
              zero

Comment

Ben evengoed blij dat jullie positief blijven, dat maakt mijn dag weer goed. Vooral Pondlib doet een heerlijk duit in de zak. Ik snap Polleke's reactie zeker wel. ALs ik de 620 ooit in handen had gekregen zonder de accugrip was hij denk ik afgevallen. Die grip maakte een hoop goed, en tevens extra stroom op voorraad. de 620 naakt is heel klein. Misschien komt het door mijn onervarenheid dat ik denk daar geen last van te krijgen.

Die E 30 zwerft heus nog in mijn hoofd, maar ergens houd het op. Dat ding is een stuk duurder. Een 620 met 14-42 komt op 529 met gratis accu via actie., de grip op 70. Samen 600, daar heb ik nog geen body van de E30 voor. En de eerste E30 kit zit op 823. Die 200 in de pocket moet wel eerst extra worden uitgegeven aan een duurder toestel. En ik wil graag een goeie lens erbij kopen (of later) Ergens moet ik mezelf tot stoppen dwingen. IK blijf beginner..... met teveel hobby's. Ik ben bouwvakker, geen bankdirecteur.

Als ik voor hierboven geschreven kit ga, denk ik een mooi setje te kopen.

Daarna is de kennis bereid mij en 2 vrienden de beginsels der spiegreflexen bij te brengen. Desnoods een dag mee op pad.

Tuv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  berijk?
                  Uiteindelijk begrijp je wat ik bedoel. IK heb geen idee waarom ik met de hand dit soort dingen nooit heb, en op de pc best vaak.

IK ben geen taalwonder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    Wie grip boven beeldkwaliteit stelt is niet serieus met fotograferen bezig.

Nogmaals, een Leica M9 is dus totaal ongeschikt voor jou, hoewel deze toch twee wieltjes heeft, en de plaats van die wieltjes heeft direct te maken waar het om gaat bij het fotograferen.
                    Ik maak een vergelijking tussen een E-30 en een E-620, wat die Leica hier komt te doen is me compleet een raadsel.
                    De beeldkwaliteit van die camera's is identiek, dus je argument over niet serieus met fotograferen bezig doet hier niets terzake. De E-30 is beter qua ergonomie, en heeft ook meer mogelijkheden en past beter bij wat ik verwacht van een camera. Dus heb ik de E-30 genomen, zonder twijfelen.
                    En ik blijf bij mijn mening : als een camera van 10000 € er niet in slaagt de ergonomie te hebben van een van 400€, dan moet ik dat ding niet hebben. Waarmee ik niet gezegd heb dat ik dan die van 400€ ga kopen... Er zwemt genoeg vis in de zee hé...

En yep ik weet het : die leica kost geen 10000 €...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik was eerst van plan om E-620 te kopen maar heb toch gekozen voor E-30.
                      De E-30 is voor mij veel beter vast te houden(heb grote handen).
                      Ik heb al verschillende mensen mijn camera laten vasthouden en een veel gehoorde reaktie is dat hij lekker in de hand ligt.
                      Dit komt ook vaak terug bij test verslagen.
                      Een andere camera werd hier ook om geroemd.....de Minolta7D.
                      Maar het is best mogelijk dat er mensen zijn die de E-620 beter kunnen vasthouden.

Als ik de E-620 had willen gaan kopen dan had ik voor de grip de batterijhouder erbij willen kopen en de oogschelpvergroter om ongeveer dezelfde grote zoekerbeeld te krijgen als de E-30.
                      Als ik die kosten optel is het verschil in prijs met de E-30 nog maar erg klein.

Vind je deze dingen niet zo belangrijk dan koop je met de E-620 een goedkopere en kleinere E-30..............kortom een prima camera!!!!!!!!
                      Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumtuv Bekijk bericht

Die E 30 zwerft heus nog in mijn hoofd, maar ergens houd het op. Dat ding is een stuk duurder. Een 620 met 14-42 komt op 529 met gratis accu via actie., de grip op 70. Samen 600, daar heb ik nog geen body van de E30 voor. En de eerste E30 kit zit op 823. Die 200 in de pocket moet wel eerst extra worden uitgegeven aan een duurder toestel. En ik wil graag een goeie lens erbij kopen (of later) Ergens moet ik mezelf tot stoppen dwingen. IK blijf beginner..... met teveel hobby's. Ik ben bouwvakker, geen bankdirecteur.

Als ik voor hierboven geschreven kit ga, denk ik een mooi setje te kopen.

Tuv.
                        Da's zeker geen slechte strategie. Als de E-620 met grip je ligt dan moet je hiervoor gaan. Er is en blijft toch een behoorlijk prijsverschil. Je doet er beter aan nu te kiezen voor de E-620 met grip en het prijsverschil te gebruiken om later een 14-54 of 12-60 lens te kopen. Vroeg of laat ben je aan een nieuwe body toe en kun je nog altijd upgraden en je kunt nu je eerste stappen zetten in de wereld van Olympus.
                        Trouwens een E-620 met grip of een E-30 zonder grip biedt je nog de voordelen dat je meer power hebt zoals je zelf aangaf. Misschien kom je in sommige situaties waar je de grip kunt losmaken en gewoon met de E-620 op pad kunt gaan.

Ik zou normaal gezien vandaag naar een E-30 en E620 gaan kijken zijn maar het slechte weer heeft me thuisgehouden. Volgend weekend hopelijk. Dan kan ik ook mijn ervaringen delen.
                        Nikon D70

Comment

Ik zou normaal gezien vandaag naar een E-30 en E620 gaan kijken zijn maar het slechte weer heeft me thuisgehouden. Volgend weekend hopelijk. Dan kan ik ook mijn ervaringen delen.
                          Mijn plan was ook zaterdag (gister) een blik te werpen. Echter was mijn vrouw van mening dat ik na mijn werk de taxi was naar een verjaardag (rijbewijsloos) Mijn middag viel in duigen. Misschien ga ik ze ook volgende week alle 2 even vasthouden.

Comment

[QUOTE=Telekees;2550003]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pondlib Bekijk bericht
                            1 de beeldstabilisatie die in de body zit en niet in de lenzen zoals bij Nikon en Canon. Je hoeft dan ook geen keuze te maken of je nu een lens met stabilisatie neemt of niet.
                            Daarom zijn de lenzen van Olympus ook kleiner en lichter.
                            /QUOTE]

De lenzen van Olympus zijn kleiner en lichter omdat ze een kleinere sensor moeten belichten.
                            En nergens anders om.
                            Tiens : ik wist niet dat die stabilisator in de lens niets weegt... Weeral iets bijgeleerd.
                            Bij een Canon 70-200 2.8 IS weegt die blijkbaar toch een 160 gr. als je het gewicht vergelijkt met de niet IS versie...
                            Groeten,

Polleke

Comment

[QUOTE=polleke_cgc;2552701]
                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht

Tiens : ik wist niet dat die stabilisator in de lens niets weegt... Weeral iets bijgeleerd.
                              Bij een Canon 70-200 2.8 IS weegt die blijkbaar toch een 160 gr. als je het gewicht vergelijkt met de niet IS versie...
                              Olympus heeft zulke grote zware lenzen niet, dus het verschil is veel kleiner

Comment

[QUOTE=Telekees;2552962]
                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Olympus heeft zulke grote zware lenzen niet, dus het verschil is veel kleiner
                                Ik denk toch dat jullie de lenzen (en de kwaliteit ervan) van Olympus redelijk onderschatten :
                                Een ED 300 f2.8 weegt 3290 gr (en is dus geen zoomlens).
                                Een ED 90-250 f2.8 weegt 3270 gr...
                                Een ED 50-200 f2.8-3.5 weegt 995 gr...

En dus zonder stabilisatie, want die zit niet in de lens...
                                Vooral die voorlaatste mag altijd eens in mijn fototas verschijnen, alleen is ze een beetje te duur...
                                Last edited by polleke_cgc; 1 februari 2010, 17:19.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X