Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR voor budget 1000€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR voor budget 1000€

Oorspronkelijk geplaatst door LoXoS Bekijk bericht

Portrait foto's nemen boeit me ook wel eigenlijk ... vooral van 't vrouwke en de kleine. Kan dit met de kitlens? Kan dit zonder extra flash?
    Ja, dat kan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Ja, dat kan!
      MAAR, je gaat mooiere resultaten hebben met een prime!
      en wie heeft er 200mm nodig als hij binnen wat foto's trekt? wat is er mis met wat dichter bij je onderwerp te gaan staan en een veel mooiere foto te kunnen trekken?
      Ik ben pas beginnen genieten van mijn dslr toen ik me een prime aanschafte, ervoor vroeg ik me af wat het verschil was met men vorige bridge waar ik ook super-foto's mee trok...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht
        MAAR, je gaat mooiere resultaten hebben met een prime!
        en wie heeft er 200mm nodig als hij binnen wat foto's trekt? wat is er mis met wat dichter bij je onderwerp te gaan staan en een veel mooiere foto te kunnen trekken?
        Ik ben pas beginnen genieten van mijn dslr toen ik me een prime aanschafte, ervoor vroeg ik me af wat het verschil was met men vorige bridge waar ik ook super-foto's mee trok...
        Welke prime lens gebruik je? Zou de nikon 50mm f1.8 goed genoeg zijn (deze is nog goed betaalbaar)?

Comment

[QUOTE=ReinhartK;2534626]MAAR, je gaat mooiere resultaten hebben met een prime!
          [QUOTE]

Zeg je nu dat het niet kan?
          Je moet TS niet op kosten jagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LoXoS Bekijk bericht
            Welke prime lens gebruik je? Zou de nikon 50mm f1.8 goed genoeg zijn (deze is nog goed betaalbaar)?
            Laat je niet gek maken
            Begin met een basissetje. Ik had ook 2 primes (50 1.4 en 80 1.8) en terug verkocht. Het was niet mijn ding.
            Wil je een all-round lens dan kan je voor de 18-200 kiezen, wil je enkel een standaardzoomlens dan kies je (volgens mij althans) voor de Tamron 17-55 2.8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Laat je niet gek maken
              Begin met een basissetje. Ik had ook 2 primes (50 1.4 en 80 1.8) en terug verkocht. Het was niet mijn ding.
              Wil je een all-round lens dan kan je voor de 18-200 kiezen, wil je enkel een standaardzoomlens dan kies je (volgens mij althans) voor de Tamron 17-55 2.8.
              Het is inderdaad gewoon wat je ermee wilt doen ... Ik gebruik die primes op plaatsen waar ik vb niet kan flitsen; op restaurant, gezellig avondje met vrienden, op café, een optreden in een klein cafeetje. Moest ik daar met een SB900 en een kanon van een 18-200 staan dan zou ik me pas belachelijk voelen... en dan pas zouden mensen zich ergeren.

Ik heb ook een 18-50 2.8 en zelfs die stelt me vaak teleur tgo mijn 50 1.4 in donkere omstandigheden.

ik zou zeggen probeer het gewoon eens uit ... voor die prijs van de 50 1.8 of 35 1.8 kan je sowieso niet sukkelen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Ik ben tot op heden het meest onder de indruk van Art&Craft.

Ze kunnen niet de goedkoopste zijn maar het zijn wel pro's die hun vak verstaan en niks opdringen.
                Klopt, maar je keuze is beperkt tot Canon en Nikon en met wat goeie wil ook nog Sony.
                Pentax volgen ze niet wegens "binnenkort failliet". Larie natuurlijk.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Deze voormiddag naar Art & Craft gereden ... mja ... niet overtuigd, wou me eigenlijk een Canon 50D verkopen van 1199 euro waar ik dan ook nog extra memory kaarten moest voor bijkopen.

Deze namiddag naar Konijn gereden en heb daar een D90 gekocht met Nikkor AF-S 18-70mm f3,5-4,5 G ED DX lens omdat deze lichtgevoeliger is dan de 18-105. Zoom was momenteel niet zo belangrijk. Goede uitleg gekregen, dus zeer tevreden. Later komt er nog wel een prime en aparte zoomlens ... eerst deze onder de knie krijgen.

Allemaal bedankt voor de hulp bij het kiezen

Comment

Geen probleem ,
                    veel succes en plezier met je nieuw speelgoed

Comment

Working...
                    X