Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR voor budget 1000€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR voor budget 1000€

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Ik heb het gezien maar zoek een nieuw toestel voor factuur.

Er zat toch een bon bij voor de garantie, die kun je dan toch gebruiken.
    Niet als het een zelfstandige is om het apparaat in onkosten te brengen Dan is er een factuur op naam van het bedrijf nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Niet als het een zelfstandige is om het apparaat in onkosten te brengen Dan is er een factuur op naam van het bedrijf nodig
      Inderdaad ... factuur op firmanaam nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Of het nu Konijn of of Art&Craft, allen doen toch de toestellen terug naar het Nikon (of welk merk je ook koopt) repair center en zijn de wachttijden even lang.
        Heb je een vraagje zal je bij elke gerespecteerde professionele winkel de nodige uitleg krijgen. Ik ben tot op heden het meest onder de indruk van Art&Craft.
        Mocht je trouwens uit de streek van Gent zijn spring je maar eens binnen, de prijzen op hun website zijn flexibel. Als je het woord Konijnenberg eens laat vallen en over prijsverschillen spreekt zal men een stuk toegeeflijker worden.
        Ze kunnen niet de goedkoopste zijn maar het zijn wel pro's die hun vak verstaan en niks opdringen. Het loont voor mij niet om de rit naar Turnhout te maken om enkele €'s uit te sparen.
        Goede uitleg die me overtuigd heeft om eens tot Art&Craft te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LoXoS Bekijk bericht
          Ziet er niet slecht uit die combinatie.

Wat is het verschil eigenlijk tussen de 35 1.8 en 50 1.8? Waarom de 35 en niet de 50 nemen?
          Iemand ervaring met deze lenzen (Nikkor 35 1.8 en de Tamron 18-200)? Is de tamron 18-200 beter dan de nikkor kitlens 18-105?

En wat denken jullie van Konijnenberg? Het is voor mij een stukje rijden, maar ik denk naar after service ... dienst na verkoop dus. Als er iets aan scheelt of ik heb een vraag.

de 35 is meer standaard, de 50 is (voor mij) iets te dicht als je vaak binnenhuis trekt, bij etentjes of bezoekjes etc... maar beide zijn echt topobjectieven die menig pro naast hun 2.8 super(dure)zooms in hun tas hebben zitten (al dan niet in 1.4versie)

Ik heb enkel goede ervaringen gehad met Konijn; ik had last van reflecties op een filtertje en heb gewoon een nieuw gekregen zonder problemen... en jah de prijs he ... (al moet je enkel kopen wat je wilt kopen en je niet laten verleiden tot nutteloze accessoires die daar toch wel duurder zijn)

succes met je koop, je gaat er zoiezo veel plezier aan beleven!

Comment

Goede uitleg die me overtuigd heeft om eens tot Art&Craft te rijden.
            Ik heb mijn lichtsterke lenzen ook bij A&C gekocht. Op de site was de prijs iets duurder dan Konijn, maar uiteindelijk heb ik nog minder betaald
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Ik heb het gezien maar zoek een nieuw toestel voor factuur.
              Geen probleem natuurlijk ,
              ik wil maar zeggen een D90 +18-200 + een goede flits
              is eigenlijk alles wat je de eerste jaren nodig hebt
              ( en de jaren na de eerste zal je er nog tevreden van zijn )

Laat je niet te gek maken van lichtsterke lenzen enz ...
              voor uw doelstellingen een goede flits en een nikon 18-200 , die een goede vr heeft
              ben je zeker beter af of dat je een bv 17-50 /2.8 van tamron koopt zonder stabilisatie ,

Dit is mijn mening ,
              ( er zullen tegenstanders zijn en voorstanders van die mening natuurlijk )

Comment

heb vorig jaar iets bij vandenborre gekocht, met factuur op mijn naam, en een week later terug geweest om de factuur op naam van een vriend zijn bedrijf te zetten, zonder probleem. Die D90 is 14 dagen oud, dus mss toch eens informeren als je het een intressante deal vind ..., een korting van 25% is toch niet niets
                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                  heb vorig jaar iets bij vandenborre gekocht, met factuur op mijn naam, en een week later terug geweest om de factuur op naam van een vriend zijn bedrijf te zetten, zonder probleem. Die D90 is 14 dagen oud, dus mss toch eens informeren als je het een intressante deal vind ..., een korting van 25% is toch niet niets
                  Met als "voordeel" dat je een jaar minder garantie hebt : die 2 jaar geldt enkel voor gewone consumenten, niet voor bedrijven (zelfs geen 1-manszaak...)...
                  Daarnaast is het toch 21 % BTW, en 21 op 121 (om het zo maar te zeggen) is zelfs minder dan 21% (17.3% om precies te zijn)...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                    een korting van 25% is toch niet niets
                    BTW 25% 21% zeker

Comment

Ik denk dat pquito bedoelt dat de persoon in kwestie zijn camera van de hand doet met een korting van 25% op de originele aankoopprijs... heeft niets met BTW te maken ;-)
                      When you Assume, You make an Ass of U and Me
                      Nikon D90 + 18 - 105 mm VR kit

Comment

Als je nog net iets meer wilt uitgeven kan je ook voor de eos 50d gaan (dit is als 1000 euro niet het maximum is, maar eerder een richtgetal). Bij Art & Craft staat die in combinatie met een 18-200mm (wat voor mij ideaal was, heb zo een groot bereik en merk hierdoor welke range ik het meest gebruik, om zo later wss een 50mm erbij te kopen...). voor 1149 euro (met 17-85mm 1099euro). Ik dacht dat ik hem in de fnac tijdens eindejaarsdagen zelfs nog wat goedkoper had zien staan (1100 of 1050). Bij dit toestel zijn er ook twee wieletjes maar geen videofunctie (wat voor u handig meegenomen is, maar je moet je wel afvragen hoe vaak je dat gaat gebruiken...).

De Nikon D90 is zeker ook een sterk toestel!

Qua lens denk ik dat de 18-200 een zeer uitgebreidde lens is en ken verschillende mensen die hiervan tevreden zijn (zowel nikon als canon).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjornable Bekijk bericht
                          Ik denk dat pquito bedoelt dat de persoon in kwestie zijn camera van de hand doet met een korting van 25% op de originele aankoopprijs... heeft niets met BTW te maken ;-)
                          OK, en de TS gaat deze camera inbrengen in de zaak dus met wat geluk krijgt hij sowieso 21% "korting" en met de 25% van de 2de handsverkoper is deze naar mijn mening niks. Hij heeft voor nagenoeg dezelfde prijs een volledig nieuw toestel
                          Voor de particulier blijft deze 2de handsset uiteraard een koopje

Comment

Zoals een "echte vlaming" kan hij natuurlijk ook de 25% korting van de verkoper niet op factuur laten zetten hé , en hem "kopen" aan de volle pot .

( kan ook mis zijn hoor ? T'is maar een kronkeltje in mijn bovenkamer die dat zegt)

Comment

Toestel dat ik ga kopen, nieuw, zal op factuur moeten van een bedrijf, en zo kan ik idd de BTW recupereren.

1000 euro is niet mijn maximum maar ik zou toch rond dit bedrag een degelijk toestel vinden. Canon zal dd ook nie slecht zijn. Morgen eens proberen naar Art&Craft gaan voor een beetje uitleg over diverse toestellen.

Portrait foto's nemen boeit me ook wel eigenlijk ... vooral van 't vrouwke en de kleine. Kan dit met de kitlens? Kan dit zonder extra flash?

Comment

Heb zelf een D90 kit met 18-200 en SB 900 flits besteld.
                                Is m'n eerste DSLR en ik heb lang getwijfeld en veel raad gevraagd aan meer ervaren vrienden/collega's en uiteraard ook heel wat info gevonden hier op het forum.
                                Begin volgende week heb ik m'n nieuw speelgoed!

Comment

Working...
                                X