Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR voor budget 1000€

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DSLR voor budget 1000€

Ik ben al een tijd aan het uitkijken voor een degelijke DSLR.

Mijn voorkeur ging tussen de Canon 500D, Nikon D5000 en de Nikon D90.

Voorlopig overweeg ik de aankoop van de Nikon D90 omwille van zijn instelbaarheid en ook de aanwezigheid van 2 instelwieltjes.

Momenteel ben ik een leek om fotografie maar het boeit me wel en ik wil er me in verdiepen. Zou de D90 een goede keuze zijn?

Doel is fotografie van kinderen, sport (veldrijden en MTB) en landschappen. Filmen is ook handig meegenomen.

Welke lens koop ik me best aan? Of zou de kitlens al voldoen : 18 -105. Of ga ik voor een andere kitlens?

Mijn budget is dus rond de 1000 euro's.

Of zou er iemand iets anders kopen?

Re: DSLR voor budget 1000€

Ik heb mij onlangs ook een breuk gezocht betreffende de "juiste" keuze.

Ik had ongeveer dezelfde toestellen als jij op het oog.
    Nu ga ik zeker niet beweren dat ik alle wijsheid in pacht heb maar wat de 3 toestellen
    betreft zit de D90 wel in een ietsje hoger segment dan de 500D en de D5000

Bij mij moest het toestel ook binnen in minder goede omstandigheden goed presteren.
    gewoon point-and-shoot omdat 1 van de kids een gekke bek trekt, enz..
    Daarom heb ik voor nikon gekozen, bij hogere iso's presteert hij qua ruis toch veel beter dan de 500D van canon.

Ik heb ook en 18-105mm op mijn body staan en moet zeggen dat dit een goede all-round
    lens is voor zijn prijs. Later denk ik nog aan een vaste 50mm voor portretten en een losse flitser sb-800 of sb-900.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Volgens mij zal je bij de nikon D90 ook meer bang-for-bucks krijgen, en is hij de betere in je lijstje van 3. Ik heb geen enkele ervaring met nikon dus ik kan er naast zitten natuurlijk ..

Je kan prima uit de voeten met een kitlensje, 18-55 ofzo iets in die zin .. ?
      ken eigenlijk het lenzenaanbod niet zo goed van nikon ..

de D90 is een pak meer camera dan een 500D mijn gedacht (en dat voor een canon-man )

Comment

Gewoon gaan voor die D90 + 18-105mm, mooi binnen je budget
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik heb momenteel de Nikon D70s maar zou graag overstappen naar de D90.
          Ik heb zo hier en daar eens rondgekeken en gelezen en denk dat de D90 een goede keuze is.
          Ik werk momenteel met de Nikkor lens 18-200mm VR en vind dat een prachtige lens met een redelijke zoom zodat deze lens in de meeste situaties voldoet. Breedhoek is voldoende en zoomen lukt ook vrij aardig. Zelfs op vakantie.
          Maar de D90 wordt meestal verkocht in kit met de 18-105. Om te beginnen zal deze lens ook wel voldoening geven vermoed ik.

Comment

ik zou in jou plaats voor dit gaan:

http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._d90_body.html = 680
            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...f-18_g_dx.html = 170
            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-ii_nikon.html = 180

Dan heb je een goede body, een lichtsterke goede prijs/kwal objectief en een alround objectief. (kwalitatief veel minder wel)

in mijn plaats zou ik gaan voor body + 2 primes, de 35 1.8 en de 50 1.8.
            super om alles mee te leren imo

Comment

ik heb die D90 kit met 18-105mm lens gekocht, en nog geen seconde spijt van gehad!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door onemanarmy Bekijk bericht
                ik heb die D90 kit met 18-105mm lens gekocht, en nog geen seconde spijt van gehad!
                Hier nog een tevreden klant van deze combinatie (reeds 4 weken in mijn bezit).
                Nikon D90
                Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 VR - Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 G VR - Micro-Nikkor AF-S DX 85mm f/3.5G ED VR - SB 900

Comment

Ik heb ook de D90 met 18-105Vr gekocht. Bij Art&Kraft in Mariakerke.

Zeer goed toestel, en superhandig met

-De vele directe knoppen.

-Het bovenste display (waardoor je niet steeds op het achterste lcd scherm moet kijken, wat de autonomie van de batterij aanzienlijk groter maakt).

-De 2 instelwielen.

-De robuuste bouw (voelbaar steviger en meer solide dan de D5000, mijn buurman heeft er een, en ik heb het dus kunnen ondervinden).

-De ingebouwde scherpstelmotor maakt het gebruik van oude autofocus lenzen zonder motor mogelijk.

-Het scherpe en heldere 3inch lcd scherm, ... en nog wel teen en tander.

Zeker doen.
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Na bijna een jaar met de D90 en meestal de 18-105 ben ik zeker dat het een goede combi is! de 18-200 zal beter zijn, maar is ook heel wat duurder.
                    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Als ik je een tip mag geven ,
                      bij aangeboden staat er een D90+18-200 vr2 te koop ,

(neen , aan de mensen die denken dat ik deze persoon ken )

Dit is een supercombinatie geloof me ,

just my 2 cents

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                        Als ik je een tip mag geven ,
                        bij aangeboden staat er een D90+18-200 vr2 te koop ,

(neen , aan de mensen die denken dat ik deze persoon ken )

Dit is een supercombinatie geloof me ,

just my 2 cents
                        Ik heb het gezien maar zoek een nieuw toestel voor factuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht
                          ik zou in jou plaats voor dit gaan:

http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._d90_body.html = 680
                          http://www.fotokonijnenberg.be/produ...f-18_g_dx.html = 170
                          http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-ii_nikon.html = 180

Dan heb je een goede body, een lichtsterke goede prijs/kwal objectief en een alround objectief. (kwalitatief veel minder wel)

in mijn plaats zou ik gaan voor body + 2 primes, de 35 1.8 en de 50 1.8.
                          super om alles mee te leren imo
                          Ziet er niet slecht uit die combinatie.

Wat is het verschil eigenlijk tussen de 35 1.8 en 50 1.8? Waarom de 35 en niet de 50 nemen?
                          Iemand ervaring met deze lenzen (Nikkor 35 1.8 en de Tamron 18-200)? Is de tamron 18-200 beter dan de nikkor kitlens 18-105?

En wat denken jullie van Konijnenberg? Het is voor mij een stukje rijden, maar ik denk naar after service ... dienst na verkoop dus. Als er iets aan scheelt of ik heb een vraag.

Comment

Of het nu Konijn of of Art&Craft, allen doen toch de toestellen terug naar het Nikon (of welk merk je ook koopt) repair center en zijn de wachttijden even lang.
                            Heb je een vraagje zal je bij elke gerespecteerde professionele winkel de nodige uitleg krijgen. Ik ben tot op heden het meest onder de indruk van Art&Craft.
                            Mocht je trouwens uit de streek van Gent zijn spring je maar eens binnen, de prijzen op hun website zijn flexibel. Als je het woord Konijnenberg eens laat vallen en over prijsverschillen spreekt zal men een stuk toegeeflijker worden.
                            Ze kunnen niet de goedkoopste zijn maar het zijn wel pro's die hun vak verstaan en niks opdringen. Het loont voor mij niet om de rit naar Turnhout te maken om enkele €'s uit te sparen.

Comment

Ik heb het gezien maar zoek een nieuw toestel voor factuur.

Er zat toch een bon bij voor de garantie, die kun je dan toch gebruiken.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                              X