Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Wat te kiezen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help! Wat te kiezen...

dit is het verschil tussen de a230l en de 450d.
    het verschil tussen de 1000d en 450d bedraagt 129 euro (417 tegen 546 bij konijnenberg)
    vermits het om een beginnende hobby gaat en een goede instapper voldoende is, vergeleek ik de 230 met de 450 qua prijs.
    want als ik het zo wat hoor is die sony echt geen slechte deal?

Comment

Ik ben ook nog maar een beginner op het vlak van fotografie met een DSLR. Ik kan me dan ook héél goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet, ging mij net zo. Met Sony en Nikon SLR's heb ik nog überhaupt geen ervaring, dus daar kan ik helemaal niets over zeggen.

Ik denk dat je je wat betreft de uiteindelijke keuze 2 vragen moet stellen:
      a) Waar wil ik de camera voor gebruiken?
      b) wat ligt qua ergonomie het makkelijkst in de hand.

Mijn keuze viel op een Canon EOS1000D omdat:
      - Ik het een prettig in de hand liggende camera vind (dat is persoonlijk, natuurlijk)
      - Het 18-55mm IS objectief geen slechte kitlens is
      - de camera voor zijn prijsklasse heel goed presteert wat betreft ruis bij ISO-waarden van 800-1600
      - Hij is verhoudinggewijs goedkoop (In NL als kit verkrijgbaar rond de 400,00)
      - Vooral voor beginners biedt deze camera méér dan voldoende mogelijkheden (natuurlijk afhankelijk van waar jouw prioriteiten liggen)
      - Er voor een Canon een grote range van (2e hands) objectieven beschikbaar is
      - (Mocht je de optie op prijs stellen; de 1000D heeft een live view)

De verschillen (zoals hierboven al genoemd) tussen de 450D en 1000D vind ik voor mij als beginner niet relevant en waren mij de meerprijs absoluut niet waard. Dat geld spendeer ik later liever aan goede objectieven.
      Canon EOS 1000D, 17-55mm f3.5-5.6, Sigma DC 17-70mm 2.8-4.5, Canon 50mm f1,8 MKII

Comment

neem bij de keuze ook je toekomstplannen mee, Sony bv heeft echt mooie en goedkope toestellen, maar wil je een wat betere lens dan zul je de hoofdprijs moeten betalen, ook Nikon is hierin ietsje duurder dan Canon.
        Dus als je van plan bent om binnen afzienbare tijd je lenzenarsenaal uit te gaan breiden besteed dan ook daar even wat onderzoek naar.
        verder zijn de verschillen erg klein en zul je gewoon moeten kijken wat je het beste in de hand licht of mooiste vind.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          neem bij de keuze ook je toekomstplannen mee, Sony bv heeft echt mooie en goedkope toestellen, maar wil je een wat betere lens dan zul je de hoofdprijs moeten betalen, ook Nikon is hierin ietsje duurder dan Canon.
          Quote uit een ander topic van een tijdje geleden :

"qua prijs geeft een iets uitgebreider sample toch wel een realistischer beeld, en je ziet meteen waarom Sony voor velen interessant is: sommige superlenzen hebben ook nog stabilisatie :

C 50/1.4: 318 (non-IS)
          N 50/1.4: 278 (non-IS)
          S 50/1.4: 317

C 85/1.2: 1779 (non-IS)
          N 85/1.4: 964 (non-IS)
          CZ85/1.4: 1086

C 100 macro: 820
          N 105 macro: 698 (non-IS)
          S 100 macro: 613

C 16-35: 1229 (non-IS)
          N 17-35: 1425 (non-IS)
          CZ16-35: 1469

C 24-70: 1089 (non-IS)
          N 24-70: 1465 (non-IS)
          CZ24-70: 1557

C 70-200: 1488
          N 70-200: 1757
          S 70-200: 1539

C 100-400: 1349
          N 80-400: 1195
          S 70-400: 1279

En deze Sony/CZ-lenzen zijn voor het merendeel splinternieuwe ontwerpen die nog jaaaren mee kunnen, ook op FF met massa's mp, mocht men dat willen.
          Tel al deze prijzen per merk maar eens op en kijk eens wat het verschil is voor een gedeeltelijk tov een volledig gestabiliseerd systeem..."

Bovendien is het niet zo dat je enkel aan Canon-zijde een ruimer aanbod hebt.
          Ook Sony heeft lenzen die je elders niet vindt: bv. CZ135/1.8, compacte en lichte 500/8 spiegellens mét AF...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

valt inderdaad mee, maar de populaire types daar is Canon toch ietsje goedkoper (24-70, 70-200 en de 16-35), voor de rest heb je gelijk.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

eigenlijk is het enige juiste antwoord op je vraag ongeveer als volgt:
              Ga naar een winkel waar je alle verschillende toestellen een keer kunt vastpakken (in een of andere mediamarkt wil dat wel eens lukken). Neem je tijd, kijk niet naar de prijs en probeer eens wat knoppen te verzetten. Ergonomie is een dikwijls een veel vergeten aspect, wat na de aankoop of plezier of ergernis geeft, afhankelijk van de aan- of afwezigheid ervan.

Probeer dan voor jezelf te concluderen welke toestel het lekkerste in de hand ligt en ga dit bij de winkel van je keuze kopen (bijvoorbeeld Konijn).

Als je inderdaad bij Canon, Nikon, Sony, Olympus blijft qua instapmodellen kan je geen fout toestel kiezen! Slechte toestellen worden niet meer gemaakt... alleen nog steeds betere!

Veel succes met je keuze!

Comment

Zo heb ik het gedaan :

Veel gelezen en goed nagedacht over wat ik dacht te fotograferen in de toekomst, eens rond gekeken welke lenzen je hiervoor nodig had en dan eens op 2e handssites gezocht. Uiteindelijk bleek Canon de grootste 2e handmarkt te zijn....... dan zoals hier wel 1000 maal word gezegd een toestel is niets waard als je de lenzen niet hebt voor je bepaalde soort fotografie.
                Dan heb ik de canon toestellen eens bekeken en dacht ik met een 350D een behoorlijke start te kunnen maken en genoeg te kunnen fotograferen om men ding te ontdekken. De 2e hands 350D + 18-55 + 70-300 + 18-200 (sigma) + tas + 2e batterij heeft me 400 euro gekost. Na een klein jaartje en een dikke 10000 clicks heb ik ontdekt dat natuurfotografie wel heel leuk is maar men toestel hiervoor te ruisgevoelig is en men telelens alles behalve geschikt is, macro fotografie ook heel boeiend is dus een nieuwe 100mm gekocht, nieuwe telelens is op komst.
                Ik kan het toestel terug verkopen voor 200euro en dan heeft de instap en het vinden wat je wil me eigenlijk maar 200 euro gekost. Ik verkoop hem echter niet en hou hem als reserve en voor de vrouw die het groen vierkante hokje gebruikt .
                Een 350D zou ik nu niet meer kopen 2e hands maar waarom geen 400D. Zo ontdek je wat je het leukste vind en leer je al spelen met diafragma en snelheden en als je dan echt weet wat je wil kan je beginnen investeren.

Mijn ding daarom niet de beste raad...
                Last edited by Alca; 17 januari 2010, 11:22.
                Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Working...
                X