Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Wat te kiezen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help! Wat te kiezen...

Ik ben nieuw in de wereld van de fotografie en ga een nieuwe reflexcamera aanschaffen.
    Ik heb ondertussen wat zitten googlen en heb al het één en ander gelezen op dit forum, maar geraak er echt niet uit!
    Welke instapcamera is nu de beste keuze?

1) Canon Eos 1000d : 429 euro
    2) Sony A230L : 335 euro
    3) Sony A330L : 396 euro
    4) Nikon D3000 : 449 euro

Alle vier inclusief kitlens 18-55mm. Graag jullie reactie.

Alvast bedankt!

Re: Help! Wat te kiezen...

De door jou aangegeven modellen zullen alle aan elkaar gewaagd zijn.

Zelf ben ik een Canon gebruiker en ben daar zeer tevreden over, volop objectieven beschikbaar (ook 2de hands).

Zo zijn er ook heel veel tevreden Nikon en Sony gebruikers. Het is dus echt een persoonlijke keuze. Als ik zou kiezen zou ik altijd weer voor Canon gaan simpelweg omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

waarom geen 450D ipv een 1000D , scheelt bijna niets in prijs en je krijgt er een heel stuk meer voor

Comment

Daar heb ik ook al naar gekeken, maar die zit rond de 550 euro, is dus een flink stuk meer.
        Als je vergelijkt qua prijs met de a230l is het toch een dikke 200 euro erbovenop...

Comment

Tweedehands kan je die toch al voor een flink pak minder vast krijgen ze, zou dan ook eerder opteren voor de 450D. Ben een heel tevreden Canon-gebruiker en nu ik er zo over nadenk, heb nog nooit andere Canon-gebruikers tegen gekomen ;-)
          Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
          Flickr

Comment