Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Wat te kiezen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help! Wat te kiezen...

Ik ben nieuw in de wereld van de fotografie en ga een nieuwe reflexcamera aanschaffen.
    Ik heb ondertussen wat zitten googlen en heb al het één en ander gelezen op dit forum, maar geraak er echt niet uit!
    Welke instapcamera is nu de beste keuze?

1) Canon Eos 1000d : 429 euro
    2) Sony A230L : 335 euro
    3) Sony A330L : 396 euro
    4) Nikon D3000 : 449 euro

Alle vier inclusief kitlens 18-55mm. Graag jullie reactie.

Alvast bedankt!

Re: Help! Wat te kiezen...

De door jou aangegeven modellen zullen alle aan elkaar gewaagd zijn.

Zelf ben ik een Canon gebruiker en ben daar zeer tevreden over, volop objectieven beschikbaar (ook 2de hands).

Zo zijn er ook heel veel tevreden Nikon en Sony gebruikers. Het is dus echt een persoonlijke keuze. Als ik zou kiezen zou ik altijd weer voor Canon gaan simpelweg omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

waarom geen 450D ipv een 1000D , scheelt bijna niets in prijs en je krijgt er een heel stuk meer voor

Comment

Daar heb ik ook al naar gekeken, maar die zit rond de 550 euro, is dus een flink stuk meer.
        Als je vergelijkt qua prijs met de a230l is het toch een dikke 200 euro erbovenop...

Comment

Tweedehands kan je die toch al voor een flink pak minder vast krijgen ze, zou dan ook eerder opteren voor de 450D. Ben een heel tevreden Canon-gebruiker en nu ik er zo over nadenk, heb nog nooit andere Canon-gebruikers tegen gekomen ;-)
          Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
          Flickr

Comment

Als 2ehands je niet afschrikt (zou ook niet weten waarom, ik heb bijna alles 2ehands gekocht) zou ik ook daarvoor opteren.
            Als je op een beperkt budget zit steek je ook best je geld wat minder in de body en toch wat meer in de lenzen..

Comment

is er dan zo een groot verschil tussen de 1000d en de 450d?
              de sony a230l is dus geen aanrader?

Comment

Als je geen probleem hebt met tweedehands, dan zou ik aan Sony-kant eerder eens kijken naar a350 of a200, afhankelijk van wat je zelf belangrijk vindt. Of een a700 als het iets meer mag kosten .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramnelissen Bekijk bericht
                  Als instapper is een a230 dik in orde, maar voor mijn handen nogal klein... Anderen hebben het waarschijnlijk wel graag zo compact, dus ieder zijn ding.
                  De voorloper (a200) is wat groter, heeft dezelfde beeldkwaliteit, maar niet de vernieuwde menu met beginnersinfo.

Neem er in elk geval zeker de 18-55mm bij. Dat is een superlenske voor geen geld. Ik ben er tijdens de sneeuw- en vriesdagen mee op stap geweest. Echt een goeie lens. Ik ken er bv. niet veel die zo weinig flare geven (- meestal zelfs geen -) bij foto's waarbij de zon recht op de lens valt. Er zit geen zonnekap bij, maar die is eigenlijk ook gewoon overbodig .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De a230 heeft geen live view de a330 wel, maar gebruik je dit in praktijk eigenlijk wel?

Comment

Op de manier zoals Sony het aanbiedt, gebruik je het heel zeker volgens mij.
                      Ik zou persoonlijk het toestel niet permanent als "point & shoot" gebruiken, maar als je eens een paar keer in een massa volk hebt gestaan (bij optredens of zo), dan weet je dat een compactje op dat vlak toch een dikke streep voor heeft op een klassieke dslr. Het feit dat je dan boven anderen uit kan en toch nog ziet wat je doet, is een dikke plus.
                      Daarnaast is het ook bij macro, of in het algemeen in niet zo handige posities (bv. heel dicht bij de grond werkend) wel heel nuttig volgens mij.

Comment

is er dan zo een groot verschil tussen de 1000d en de 450d?
                        de 450D heeft

-meer megapixels
                        -spotmeter
                        -sneller continu opnemen in raw
                        -groter lcd scherm

Comment

da vraag is nu, is dit alles 215 euro waard?

Comment

Indien ja, dan zijn a450/a500/a550 ook opties die de moeite waard zijn, maar eerlijk gezegd zou ik eerder die €200 spenderen aan een goeie lens dan aan een andere body aangezien je initieel vond dat een instapper voldoende was . Een body is binnen twee jaar trouwens toch verouderd, een lens gaat verschillende tientallen jaren mee als je ze fatsoenlijk behandelt.

Comment

Ik weet niet vanwaar je die 215 haalt maar zoals ik kan zien scheelt het maar 30 euro ..

Comment

Working...
                              X