Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe 5DmkII body goed reinigen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe 5DmkII body goed reinigen?

Weet er iemand hoe ik mijn 5DmkII het beste kan reinigen? Uiterlijk is alles nog goed, maar ik vrees dat er wat bier op gemorst is geweest (nieuwjaar) en nu zijn er een paar knopjes die een klein beetje stroever gaan...

is de 5DmkII waterdicht genoeg om echt water op de body te sproeien in de hoop zo de knoppen wat te reinigen...
    5DmkIII en wat glas

Re: hoe 5DmkII body goed reinigen?

ik zou denken, met een vochtige doek
    maar eigenlijk ben ik er niet zeker van
    succes en laat weten hoe je het geflikt hebt
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Ik zou durven proberen met een spray om videokoppen te reinigen daar dze vuil oplost en snel opdroogd .Wel voor zorgen dat het produkt naar beneden kan weglopen .dit produkt ooit veel gebruikt en nooit problemen gehad met de schakelingen in de video of aan aansluitingen of bedrading.
      veel geluk
      François

Comment

Ik zou de spray voor videokoppen te reinigen NIET gebruiken.
        Deze bevat isopropanol (soort thinner) en kunnen eventueel de rubberen dichtingen aantasten. Ik werk namelijk in een chemische fabriek die zulke spuitbussen fabriceren (Kontakt Chemie).
        Beter zou zijn met wattenstaafjes en bevochtigen met water. Of spuitbus gebruiken om beeldschermen te reinigen. Dit is een soort witte schuim op water-basis. (bv screen 99 of screen TFT)
        Met een tandenstoker kun je eventueel tussen de behuizing en de knoppen eens rond "koteren" om meeste vuiligheid weg te peuteren.

Mvg.
        Walter
        To boldly go where no man has gone before (Star Trek)

Comment

Je moet het niet te ver gaan zoeken, gewoon van die vochtige babydoekjes gebruiken om de behuizing van je camera te reinigen, kost bijna niets en werkt prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Je moet het niet te ver gaan zoeken, gewoon van die vochtige babydoekjes gebruiken om de behuizing van je camera te reinigen, kost bijna niets en werkt prima.
            Voilà! Lijkt mij ook de veiligste oplossing! "Wat goed is voor baby... "
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Voilà! Lijkt mij ook de veiligste oplossing! "Wat goed is voor baby... "
              Waarom geen vochtige doek, kost niks en was vroeger ook goed voor babies.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Waarom geen vochtige doek, kost niks en was vroeger ook goed voor babies.....
                Gewoon omdat je deze in handige doosjes kan kopen, heb ik steeds in mijn auto liggen, oorspronkelijk om mijn handen of schoenen wat proper te maken, maar na een dagje foto's (offchore op zee), was mijn camera helemaal onder witte zoutvlekken, zo een doekje en terug helemaal proper zonder ergens water te moeten zoeken, sindsdien heb ik er ook steeds zo een doosje bij in mijn tas, ook woestijnstof op een safari gaat er prima mee af, zowel van je handen, je gezicht als je camera.

Zorg wel dat de andere medereizigers het niet teveel zien, of je doosje is zo leeg.

Ook een aanrader om mee te nemen op natuurfotografie.

Comment

Ideale manier is een tandenborstel met wat product voor (kunststof) meubels. Doekjes enz. flinteren, laten stof na of komen niet in alle hoekjes.

-m-
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
                  X