Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D vs D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D vs D300s

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Het verschil tussen beiden bodies is maar heel klein. Met geen van beide doe je een slechte keuze. Het is eerder een gevoelskwestie.

Ook 20 Euro verschil is maar een mariginaal verschil hé.

Ik had destijds (4 jaren geleden) Canon gekozen voor de hoge ISO's, maar dit verschil is met de D300s wel was weggewerkt. Het enige mogelijke voordeel vandaag zijn misschien wel de mid-range lenzen van Canon. Beter dan de goedkoopste set maar toch nog betaalbaar voor een amateur (misschien wel niet allemaal tegelijk aanschaffen).
    En Canon heeft iets meer keuze in primes.

Maar je moet al je huidige materiaal verkopen. Is er dan niets meer tussen dat je kan hergebruiken op een D300s? Dan kan het kostenplaatje toch weer overhellen naar Nikon.
    In principe zijn al je huidige lenzen bruikbaar. Dat is je avatar laat vermoeden dat je vandaag met een Nikon werkt. Dan moet je alleen maar de 50mm prime aanschaffen, die heeft Nikon ook wel.
    Ik heb nog eens een en ander uitgerekend. En het verschil is groter ondertussen...
    Als ik al mijn Nikon-materiaal verkoop kan ik daar ongeveer tussen 950 en 1000 voor vragen denk ik.
    Dit maakt dat ik voor een set van Canon 7D met flits 530EX en lens Tamron 17-50 f2.8 uitkom op ongeveer 1000€ (afhankelijk van welke aanbieder ik kies uiteraard). Terwijl als ik de D300s zou kopen ik toch snel op 1230€ uitkom. Een verschil dus van 230€, daar heb ik nog wat mooie accessoires voor hè!

Comment

Nog even wat extra info:

Momenteel heb ik de 18-200mm VR van Nikon, maar die is niet lichtsterk genoeg voor het gebruik dat ik er meestal voor heb. (moet al naar f8 om behoorlijke scherpte te hebben). Ik zou dus graag wat lichtsterker gaan...

Ook de SB-800 heb ik.

Natuurlijk zou ik ook de 18-200 kunnen verkopen en de Tamron in de plaats kopen hè! Maar de 70-200 f4 IS van Canon vind ik wel een behoorlijk aantrekkelijke lens, die ik op termijn zou willen toevoegen aan mijn getuig (), en die past natuurlijk niet op Nikon...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
        Nog even wat extra info:

Momenteel heb ik de 18-200mm VR van Nikon, maar die is niet lichtsterk genoeg voor het gebruik dat ik er meestal voor heb. (moet al naar f8 om behoorlijke scherpte te hebben). Ik zou dus graag wat lichtsterker gaan...

Ook de SB-800 heb ik.

Natuurlijk zou ik ook de 18-200 kunnen verkopen en de Tamron in de plaats kopen hè! Maar de 70-200 f4 IS van Canon vind ik wel een behoorlijk aantrekkelijke lens, die ik op termijn zou willen toevoegen aan mijn getuig (), en die past natuurlijk niet op Nikon...
        Tja die midrange F4 lenzen van Canon zijn echt wel mooi en nog net betaalbaar. Bij Nikon moet je dan duurdere (maar ook betere lenzen) gaan.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Tja die midrange F4 lenzen van Canon zijn echt wel mooi en nog net betaalbaar. Bij Nikon moet je dan duurdere (maar ook betere lenzen) gaan.
          't is net dat wat de overstap naar Canon ook zo aantrekkelijk maakt!
          Die 24-105 lijkt me ook een fantastische lens... amaai! Als je sommige voorbeelden ziet...poepoe!

Comment

't is net dat wat de overstap naar Canon ook zo aantrekkelijk maakt!
            Die 24-105 lijkt me ook een fantastische lens... amaai! Als je sommige voorbeelden ziet...poepoe!
            Klopt die 24-105 is echt goed, maar is wel al redelijk tele voor de 7D.
            Dit is de standaard lens voor FF, vergeet niet dat op een 7D deze lens zich gedraagt als 38-170 lens (crop factor). Die 170 zal wel geen probleem zijn. Maar is 38mm wel breed genoeg?

Daarom wordt voor een 7D vaak de 17-55 F2.8 IS als standaard lens voorgesteld.

Om uit te vissen op welke mm je graag werkt, kan je exposureplot gebruiken. Dit programma laat je los op een directory van je foto's. En dan kan je statistieken bekijken van de brandpuntsafstanden die je het vaakst gebruikt.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Op mijn D70 heb ik de Tamron 28-75 f2.8 gehad. Daar had ik niet echt het gevoel dat ik aan de brede zijde te kort kwam. Dus met 24mm zal het ook wel lukken dan denk ik.

Daarom dus dat de 24-105 me zeker ook aansprak. Het bereik is prima, de lichtsterke en de scherpte super! (ik weet wel dat 2.8 of 1.8 nog beter is, maar dat kan ik toch niet betalen vrees ik) EN ze is betaalbaar! (ook zééér belangrijk)
              Last edited by Galdie; 12 januari 2010, 16:31.

Comment

Op mijn D70 heb ik de Tamron 28-75 f2.8 gehad. Daar had ik niet echt het gevoel dat ik aan de brede zijde te kort kwam. Dus met 24mm zal het ook wel lukken dan denk ik.

Daarom dus dat de 24-105 me zeker ook aansprak. Het bereik is prima, de lichtsterke en de scherpte super! (ik weet wel dat 2.8 of 1.8 nog beter is, maar dat kan ik toch niet betalen vrees ik) EN ze is betaalbaar! (ook zééér belangrijk)
                Dan zit je goed.
                En die 24-105 heeft IS, en die werkt echt.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Voilà, de keuze ligt vast... Canon 7D met 24-105 L IS lens er op

Wat mij betreft mag er een slotje op deze thread

Comment

Je zal je de keuze niet beklagen heb ongeveer dezelfde configuratie heb er ook de 100/400 bijgekocht met batterijgrip en deze laatste geeft naar mijn mening meer stabiliteit voor de greep.Zou ik zeker eens proberen met of zonder grip.
                    françois

Comment

Working...
                    X