Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All weather camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• All weather camera

Hallo,

Ondertussen 2 jaar geleden, kocht ik een Nikon D40. Een instap reflexcamera met voor mij voldoende mogelijkheden om alle aspecten van het fotograferen uit te proberen en aan te leren. Door het lezen van handboeken, vaak erg oude en eerder voor de analoge fotografie bestemde boeken, of via het uitwisselen van ervaringen maar nog meer door er gewoon de wijde wereld mee in te trekken, en honderden foto's te maken.
    Wel nu, dat laatste is wat mij het meest ligt, de wijde wereld en de ruwe natuur in trekken, weliswaar met een goed reflextoestel op zak digitaal maar ook analoog . Alleen schiet(letterlijk) mijn d40 wat tekort, wat de mogelijkheden, en vooral ook wat zijn behuizing enzo betreft.

Ik ben dus op zoek naar dé camera die net niet te duur is om er zomaar mee de rotsen op te klimmen, of het vliegtuig uit te springen maar waarvan de behuizing wel de juiste bescherming biedt tegen extreme koude of langdurige hitte, noem maar op..
    Ik had graag een vergelijking gehad prijs/kwaliteit, hoe doet een Nikon D90, een D200 of D300 het op terrein? Andere merken komen misschien ook in aanmerking,..?
    Zijn hier mensen met ervaring wat dat betreft?

Alvast hartelijk bedankt
    "Why fake it, when you can create it"

Re: All weather camera

Zelfs de instapmodellen van Pentax zouden reeds geschikt zijn voor allerlei weertypes.
    Een Pentaxian zal je er zeker meer uitleg kunnen over geven.

Comment

Ikzelf zou het doen met een D40. ALs hij valt, of stuk gaat, dan verlies je niet zoveel waarde. Maar een nikon d300 zal volstaan binnen je segment voor de meeste onderwerpen.

Comment

Normaal push ik m'n merk niet, tenzij iemand expliciet over Pentax informeert. Maar vermits Twitzer je Pentax aanraadt, toch enige uitleg.

Als je een camera wil met wat meer mogelijkheden, goede behuizing en toch niet te groot of zwaar om op reis mee te nemen, dan lijkt me de Pentax K-7 de ideale keuze. Erg stevig beestje dat bovendien tegen vocht en stof gewapend is. Bovendien erg compact, wat 'm erg mooi laat balanceren met een klein objectief (bvb de Pentax DA limited reeks). Wil je wat meer power en wat meer tegengewicht voor een groot objectief, dan hang je er de grip aan. Die laatste neemt bovendien optioneel AA-batterijen, wat maakt dat je nergens ter wereld ooit zonder power zal vallen want die AA's vind je zelfs in de meest achterlijke streken.

hth, Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Als je een camera wil met wat meer mogelijkheden, goede behuizing en toch niet te groot of zwaar om op reis mee te nemen, dan lijkt me de Pentax K-7 de ideale keuze. Erg stevig beestje dat bovendien tegen vocht en stof gewapend is.
          Ook de robuuste weather sealed Pentax K20 is nog verkrijgbaar (voor net geen 600 €).
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

aha, zal ik eens wat meer over zoeken, wat betreft pentax, bedankt voor jullie reacties tot zover
            "Why fake it, when you can create it"

Comment

Working...
            X