Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d mark ii of 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5d mark ii of 7d

Goedemorgen. Onlangs zijn mijn Nikon camera's (d2x, d200) plus lenzen 17-55 f2.8 en 70-200 F2.8 gestolen door inbraak. Over het algemeen maak ik portretfoto's en foto's van basketbal. Doordat ik graag een full frame camera wil hebben kom ik bij Nikon uit op de D3 of D700 ieder 12 MP. Nu heeft Canon dus de 5d mark ii en de 7d (welke niet FF is, maar wel een popup flitser, grid en wat sneller is). Ik kom er niet meer uit en vraag uw hulp hierin.
    Gezien ik overnieuw kan/mag beginnen en Canon wat goedkoper is neig ik naar de Canon.
    Ik hoop op uw advies. Alvast heel hartelijk bedankt.

Re: 5d mark ii of 7d

de d700 is een prachtig machien voor zaalsport! gecombineerd met een 85mm 1.4 (bij canon moet je al naar de 1.2 gaan denk ik)

zie hier

5d focust minder snel en schiet ook minder snel...
    7d is dan wat minder goed in de hoge ISO's...

als je zaal goed verlicht is, heeft dit laatste misschien minder belang..
    Last edited by d_oracle; 8 januari 2010, 12:06.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

bedankt voor de snelle reactie. Ik dacht dat zowel de nikon als canon ruisonderdrukking met hoge iso goed kunnen verwerken, zodat je eventueel zonder flitser kan schieten. met portretfotografie heb je eigenlijk geen snelle camera nodig, basketbal daarentegen wel.EN de hoge MP bij canon trekken mij wel aan mits het glaswerk goed is natuurlijk.
      Ik ben nog aan het twijfelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door winvir Bekijk bericht
        bedankt voor de snelle reactie. Ik dacht dat zowel de nikon als canon ruisonderdrukking met hoge iso goed kunnen verwerken, zodat je eventueel zonder flitser kan schieten. met portretfotografie heb je eigenlijk geen snelle camera nodig, basketbal daarentegen wel.EN de hoge MP bij canon trekken mij wel aan mits het glaswerk goed is natuurlijk.
        Ik ben nog aan het twijfelen
        tussen de 5D en de D700 is er weinig verschil naar verluid in de hoge ISO's, in't voordeel van de D700, maar d'r zal best nog wel een stop of meer verschil zijn met de 7D...

Die extra pixels... tja... heb ze nog nooit nodig gehad... maar één maal dat je ze hebt zal je er best blij mee zijn vermoed ik... d'r zou in februari een nieuw nikon model uitkomen...

ik maak vandaag makkelijk foto's op 6400 ISO op m'n D700, terwijl ik vroeger met D200 niet boven de ISO400 ging... en ik gebruik geen ruisonderdrukking in m'n foto's... ook niet bij de basket voorbeelden...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ja, die foto's zijn prachtig!! en gemaakt met de d700? wauw.
          inderdaad ik heb de extra pixels ook niet gemist toen ik mijn camera's nog had.
          het wordt er niet makkelijker op.

Comment

21Mpixels is gewoon heel fijn (niet altijd nodig), het is ongelofelijk hoeveel detail je ermee vastlegt. Klik voorbeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              21Mpixels is gewoon heel fijn (niet altijd nodig), het is ongelofelijk hoeveel detail je ermee vastlegt. Klik voorbeeld
              hé hé :-) da's een voorbeeld waarom ik geen 5D zou pakken... focus niet helemaal juist.. de oogjes zijn niet scherp

Comment

ja, die foto's zijn prachtig!! en gemaakt met de d700? wauw.
                inderdaad ik heb de extra pixels ook niet gemist toen ik mijn camera's nog had.
                het wordt er niet makkelijker op.
                'k heb op een gegeven moment ook op de overstap gestaan... van nikon naar canon...
                maar toen kwam eerst de D300 uit... heb die gekocht... en later de D700... D300 verkocht en D700 gekocht... en lenzen verkocht en gekocht... jaja...

maar geen seconde spijt van gehad... de D700 is een absoluut polyvalent machien...
                goede focus (51 punten), 3D tracking... jaja, erg nuttig bij sport! Snel (8 beelden per seconde)! en de beste ISO van het ogenblik...

maar een 5D zal ook wel een plezant machien zijn hoor voor portret fotografie...

Comment

Als je het budget hebt voor een nieuwe 5D mark II kun je ook eventueel eens zien naar een mooie 2e hands 1D mark III. Komen zo rond de 1700€ op de 2dehandsmarkt voor een goed exemplaar met weinig kliks op de sluiter. Voor sport is dat dé machien, en portret is ook erg aangenaam kan ik uit eigen ervaring vertellen !

op voorwaarde dat 2e hands natuurlijk een optie voor je is ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Zo'n voorbeeld zegt niks zonder een gelijk 12MP voorbeeld.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

in de ZOOM van deze maand worden zowel de 7D als de 5D besproken...

Comment

Bedankt iedereen voor het commentaar. Op het moment neig ik, mede door de mooie foto's, naar de D700. Nogmaals bedankt

Comment

Bedankt iedereen voor het commentaar. Op het moment neig ik, mede door de mooie foto's, naar de D700. Nogmaals bedankt
                          Zelfs een Canongebruiker als ik kan zich daar heel goed in vinden .... Een punt van aandacht is wel dat als je voorheen met je 1.5 crop-toestel op 200 mm werkte, je met de D700 een 300 mm nodig zult hebben. Zeker op F/2.8 kan dat behoorlijk in de papieren gaan lopen

Comment

Bij portretfotografie (deed 5 jaar niets anders) stelt men altijd scherp op de ogen. Heeft dus volgens mij niets te zien met de 5d markii die hier op BD toch ho zo graag wordt afgebroken. Ik heb er zelf een en zou hem voor geen geld ter wereld inruilen voor welk toestel ook.

Comment

Ik zou zeker niet enkel je keuze laten afhangen van een sample in webformaat.

Comment

Working...
                              X