Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis bij hogere Iso waarde op sony a300/canon eos1000d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ruis bij hogere Iso waarde op sony a300/canon eos1000d

Goedemorgen allemaal

Ik ben een beginner die meer en meer interesse begint te krijgen voor fotografie met een dslr.
    Ik ben de budget dslr's eens aan het vergelijken met elkaar, en reviews aan het lezen etc maar word er een beetje zot van.
    ik en dus van plan een dslr te gaan kopen, maar ik twijfel tussen de canon eos1000d en sony A300, beide hebben live view( en de sony een kantelbare lcd wat me zeer interessant lijkt) en ik zou ze kopen met de standaard kitlens.
    Nu vraag ik me dus af als je vaak gebruik zult maken van hogere ISO waarden, omdat er wel eens beweerd word dat er bij de sony A300 opmerkelijk meer ruis verschijnt bij foto's maken bij hogere iso.
    Nu natuurlijk kan ik dit oplossen door lagere iso waarden te gebruiken en werken met extere flit maar ben niet direct van plan die extra kost erbij te nemen.
    Ik ben van plan voornamelijk foto's te maken op daguitstapjes, vakanties, portret foto's enz...
    de sony ligt voor mij toch iets beter in de hand en vind het echt wel een fijn ding.
    Ook vraag ik me af als het scherpstellen in live view mode op de sony nuttig is? men heeft me verteld dat de canon dit niet kan? klopt dit?
    En is het waar dat de live view op de sony vlotter en gemakkelijker werkt dan de canon?
    En als laatste, welk boek kan ik me het beste aanschaffen bij de aankoop van de canon of sony? Welke uitgever/auteur ? In ieder geval een boek waar ik iets uit leer en waar specifiek word ingegaan op de bediening van de camera?
    Ik weet het zoveel vragen maar ja ik wil dan ook zeker zijn dat ik er sowieso geen foute keuze maak.
    hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen?

Re: Ruis bij hogere Iso waarde op sony a300/canon eos1000d