Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis bij hogere Iso waarde op sony a300/canon eos1000d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ruis bij hogere Iso waarde op sony a300/canon eos1000d

Goedemorgen allemaal

Ik ben een beginner die meer en meer interesse begint te krijgen voor fotografie met een dslr.
    Ik ben de budget dslr's eens aan het vergelijken met elkaar, en reviews aan het lezen etc maar word er een beetje zot van.
    ik en dus van plan een dslr te gaan kopen, maar ik twijfel tussen de canon eos1000d en sony A300, beide hebben live view( en de sony een kantelbare lcd wat me zeer interessant lijkt) en ik zou ze kopen met de standaard kitlens.
    Nu vraag ik me dus af als je vaak gebruik zult maken van hogere ISO waarden, omdat er wel eens beweerd word dat er bij de sony A300 opmerkelijk meer ruis verschijnt bij foto's maken bij hogere iso.
    Nu natuurlijk kan ik dit oplossen door lagere iso waarden te gebruiken en werken met extere flit maar ben niet direct van plan die extra kost erbij te nemen.
    Ik ben van plan voornamelijk foto's te maken op daguitstapjes, vakanties, portret foto's enz...
    de sony ligt voor mij toch iets beter in de hand en vind het echt wel een fijn ding.
    Ook vraag ik me af als het scherpstellen in live view mode op de sony nuttig is? men heeft me verteld dat de canon dit niet kan? klopt dit?
    En is het waar dat de live view op de sony vlotter en gemakkelijker werkt dan de canon?
    En als laatste, welk boek kan ik me het beste aanschaffen bij de aankoop van de canon of sony? Welke uitgever/auteur ? In ieder geval een boek waar ik iets uit leer en waar specifiek word ingegaan op de bediening van de camera?
    Ik weet het zoveel vragen maar ja ik wil dan ook zeker zijn dat ik er sowieso geen foute keuze maak.
    hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen?

Re: Ruis bij hogere Iso waarde op sony a300/canon eos1000d

Het verschil in ruis bij hoge ISO's is niet erg groot tussen de Canon 1000D en de Sony Alpha 300, hoewel Canon het misschien een beetje beter onder controle heeft.
    Op mijn A200 is ISO 1600 nog bruikbaar als je ze niet op 100% bekijkt, kleinere afdrukken etc. zijn dus zeker mogelijk.

De Canon kan ook scherpstellen in live-view modus maar dit is niet erg snel, Sony heeft live-view iets beter geïmplementeerd naar mijn persoonlijke mening.
    about.me/stijnv

Comment

Je bedoelt dan manueel scherpstellen zeker ?
      Op mijn 40 en 450D kon ik geen AF gebruiken met live view.

Comment

Bedankt voor jullie reactie

Dus foor een fotoafdruk van 10 op 13 of 10 op 15 zal ik er geen last meer van hebben? In die zin dat je het ziet?
        ik ben toch niet echt van plan om grote afdrukken te maken dus...

Comment

inderdaad ik lees op forums en andere fotografie sites dat de live view van sony veel beter is dan die van canon,
          Dit omdat er een aparte 2e beeldsensor gebruikt word.
          Ik ga dan ook zeker eens overwegen in de fotowinkel eens beide toestellen efectief te gebruiken, want dit is nog niet gebeurd, ik heb enkel alleen beide vastgehad dus...

Iemand een idee welk handboek ik er het beste zou kunnen bijkopen?

Comment

LV vind ik eigenlijk alleen maar handig op een statief en dan maakt het allemaal niet meer zoveel uit hoe het werkt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Je bedoelt dan manueel scherpstellen zeker ?
              Op mijn 40 en 450D kon ik geen AF gebruiken met live view.
              Ik heb zelf geen Canon maar volgens DPReview heeft de 1000D wel degelijk AF in live-view.
              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                Ik heb zelf geen Canon maar volgens DPReview heeft de 1000D wel degelijk AF in live-view.
                inderdaad stijn, ik heb het nagelezen je hebt gelijk, raar dat ze m dat dan anders hebben verteld, in ieder geval de live view op beide toestellen zal wel goed genoeg zijn voor wat het gebruikt word he.

Comment

Ik heb de A300 en als je wil zal ik een paar foto's nemen in hogere iso waarden met de sluitertijden die jij wil en diafragma?

Het is zo dat de A300 hier toch nog heel goed weg komt hoor, als je tegen de A350 bekijkt..

En goed boek heb ik hier al eens ergens gepost, ik heb het ook doorgenomen en is echt wel superinteressant:

Canon 5D2 en wat glas

Comment

Ik heb onlangs de a300 gekocht, nog niet veel meegewerkt maar daar komt de komende 2 weken zeker verandering in.

Ik weet niet als het overal zo is, maar ik heb bij de aankoop van mn Sony een gratis workshop met boek gekregen.
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen9145 Bekijk bericht
                      inderdaad stijn, ik heb het nagelezen je hebt gelijk, raar dat ze m dat dan anders hebben verteld, in ieder geval de live view op beide toestellen zal wel goed genoeg zijn voor wat het gebruikt word he.
                      Hoe kan je dit dan instellen?
                      [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        LV vind ik eigenlijk alleen maar handig op een statief en dan maakt het allemaal niet meer zoveel uit hoe het werkt.
                        Ik gebruik vrijwel nooit een statief, maar ik denk dat ik het vooral handig zou vinden om eens dicht bij de grond te werken zonder op mijn buik te moeten liggen, of in een massa volk om zoals de point-and-shooters gewoon het ding in de lucht te kunnen steken en toch niet op het toeval te moeten rekenen om een goeie prent te hebben.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Mijn ouders hebben een A330 (zelfde LiveView als A300) en ik een 450D (zelfde LiveView als 1000D). Het verschil in LiveView snelheid is niet te vergelijken. Bij de 450D (2 verschillende LiveView functies, elk met voor- en nadelen) is het iets waardoor je wat extra mogelijkheden krijgt, maar wat je niet in normale omstandigheden wilt gebruiken. Bij de Sony laat het toe de camera echt als een compactje te gebruiken (wel eentje dat erg snel focust dan).

Comment

Bij de Sony haal je daar een knop over van OVF naar LV als ik het goed heb.

Feit is dat, hoe graag men dat als argument ook onderdrukt, als het op Live View aan komt bij Canon, Nikon en Sony, dan is die laatste het enige merk dat een degelijke Live View heeft. Live View as it should be, zeg maar.

Hoe je het ook draait of keert, als het daar op aan komt hebben de andere twee nog wat te leren. Op andere dingen zou Sony uiteraard ook beter eens 'spioneren' bij de andere , maar zo is dat nu eenmaal in een industrie. De ene heeft het ene beter, de andere is beter op het andere .

Maar om concreet op de vraag van de TS te antwoorden; de AF van de 1000D werkt wel degelijk tijdens Live View, zoals reeds aangegeven. - alleen een stuk trager.

Als je veel van plan bent de Live View te gebruiken - heel makkelijk met dat klapbaar scherm natuurlijk - is de Sony de beste keuze, denk ik. Langs de andere kant, als je ooit van plan bent meer uit te breiden in je lenzenarsenaal, heeft Canon een groter aanbod. Sony's aanbod is kleiner maar bevat ook kwaliteitslenzen, alhoewel eerder dure (als je kijkt naar de CZ 16-35 & 24-70 SSM bijvoorbeeld...).
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

live view wordt pas echt ten volle bruikbaar als je normaal kunt focussen tijdens LV en als je een kantelbaar LCD scherm hebt.
                              daar zijn 2 focus systemen phase en contrast detection. Phase detection is snel en wordt meestal door elk DSLR toestel gebruikt. Tijdens LV wordt phase detection echter uitgeschakeld en gaat men over naar een trage of manuele focus mode.
                              laatste wordt ook wel de statief mode genaamd vermits dit uit de hand weinig bruikbaar is.
                              Sony heeft hier een oplossing voor gevonden om ook tijdens live-view snelle AF te behouden door een extra sensor in te bouwen, en dit maakt LV echt bruikbaar.

Comment

Working...
                              X