Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of Canon 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90 of Canon 500D

Ik wil jullie alvast allemaal bedanken om jullie mening / ervaring hier neer te pennen. Ik had ook zelf een beter gevoel toen ik de D90 vast had. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de shop www.camera.nl ? Tevreden over hun uitleg / service. Want ik heb al op enkele shops gekeken en die komt er toch op elk vlak (zowel body's als lenzen) als de goedkoopste uit.

dank voor reacties !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olieberg Bekijk bericht
      Ik wil jullie alvast allemaal bedanken om jullie mening / ervaring hier neer te pennen. Ik had ook zelf een beter gevoel toen ik de D90 vast had. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de shop www.camera.nl ? Tevreden over hun uitleg / service. Want ik heb al op enkele shops gekeken en die komt er toch op elk vlak (zowel body's als lenzen) als de goedkoopste uit.

dank voor reacties !
      Heb daar al gekocht, zeer vlot afgehandeld

Deze winkel is gevestigd op het vroegere eiland Urk, volgens mijn broer in Nederland zijn dit streng gelovige mensen voor wie een woord steeds een woord is

In Nederland is er echter maar 1 jaar waarborg

Veel plezier met je nieuwe toestel

Comment

In Nederland is er echter maar 1 jaar waarborg
        Dacht dat dit ondertussen ook 2j was: http://www.camera.nl/Service%20centr...n%20reparatie/
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Er zijn er eigenlijk tamelijk veel van die shops in Nederland. Naast camera.nl heb je ook nog cameraNU.nl, foka.nl

Hier in België heb je dan konijnenberg.be Deze blijkt qua service ook zeer goed te zijn. (volgens reacties op forums)

Comment

qua body is de D90 zeer duidelijk mijn favoriet van de 2, maar op gebied van objectieven hebben ze dan weer een voor mij groot nadeel. Nikon heeft zo goed als enkel top-objectieven en beginners-objectieven, maar weinig daartussen. Canon heeft dat tussenniveau wel met zijn f4-reeks
            http://www.mimoza.be/

Comment

Dat maakt het kiezen natuurlijk niet gemakkelijker. Maar we raken er wel uit. Zal zeker de D90 worden. Nu nog eens uitpluizen wat voor lenzen.

Comment

Ik ben het eens met FotoDirk

Welke lenzen ga je er op zetten? Dan zie pas welke "gaten" in de markt Nikon laat vallen...

Comment

Ik dacht aan een Nikon AF-D 50 mm F/1.8 of Nikon AF-S DX 18-55mm F/3.5-5.6 G VR om mee te beginnen en dan eventueel nog een lens met wat zoom. Eventueel de Nikon AF-S VR DX 55-200 mm F/4-5.6 G ED. De AF-D 50 mm is waarschijnlijk beter in duistere omstandigheden. Naar het schijnt is dit een zeer goede lens (naar het schijnt = volgens reviews en forums). Dit is wat ik in gedachten had als ik een Nikon lens zou nemen. Ik weet dat Sigma en Tamron ook een volledig gamma hebben. In welke categorie moet je daar gaan om een goeie lens te hebben ?

Comment

Welke lens weet je best als je al wat ervaring hebt, dan kan je beter inschatten wat je nu eigenlijk echt mist. De 50 is een scherpe en goedkope lens, ik heb er één, maar toch is het eigenlijk een miskoop geweest. 50mm is voor mij toch te lang voor allround en te kort voor portretjes. De paar keren dat ik die gebruik was me de €45 niet die ik ervoor betaald heb niet waard.

Comment

Teun_2, bedankt voor de tip. Zal dan beginnen met de 18-55mm F/3.5-5.6. En met tijd iets bijkopen in het genre van 55-200.

Comment

Hoi,

als je voor de Nikon D90 kiest zou ik zeker overwegen om als kitlens de tamron 17-50mm2.8f te nemen..;heb deze ook en is echt prijs/kwaliteit meer dan de moeite waard...de foto's zijn zeer scherp en mooi van contrast....ik zou voor die lens gaan en de 50mm en 18-55mm laten vallen....dan komt de prijs ongeveer in hetzelfde uit...
                        De 50 mm is een prachtige lens maar als ge de tamron erop hebt komt ze bij nog weinig uit de kast....

succes

grtz Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

hoi,
                          ik heb ook erg lang getwijfeld tussen de nikon d90 en canon d500. qua prijs scheelt het toch wel wat, maar het lijkt mij dat de kwaliteit van de nikon beter is. nikon dan maar

groetjes Anne
                          Last edited by annewil; 13 januari 2010, 23:03.

Comment

Working...
                          X